• جمعه / ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۴:۵۵
  • دسته‌بندی: تهران
  • کد خبر: 1403022820494
  • خبرنگار : 71951

امام جمعه خیرآباد:

برای رشد جمعیت، گفتمان سازی صورت گیرد

برای رشد جمعیت، گفتمان سازی صورت گیرد

ایسنا/تهران امام جمعه خیرآباد با توجه به نزدیک شدن روز ۳۰ اردیبهشت روز جهانی جمعیت گفت: در زمینه رشد جمعیت گفتمان سازی صورت بگیرد و اگر امروز شیعیان بخواهند قدرتمند شوند باید جمعیت قدرتمند هم داشته باشند.

حجت‌الاسلام داود محمدیاری امام جمعه منطقه خیرآباد ظهر امروز در خطبه های نمازجمعه ۲۸ اردیبهش ماه اظهار کرد: یکی از اوصاف اهل تقوا صبر است که بنا به فرموده رسول خدا و امیرالمومنین علی (ع) صبر بر سه وجه است که یکی از این سه مورد صبر بر معصیت است که انسان گناه نکند و صبر و شکیبایی را پیشه کند، زیرا انسان می‌تواند مرتکب معصیت شود اما به خاطر حیا از خدا دست از گناه بر می دارد و رضایت خدا را در پیش می گیرد.

امام جمعه منطقه خیرآباد ضمن فرارسیدن میلاد حضرت رضا(ع) افزود: علی بن موسی الرضا(ع) فرمودند کسی که به زیارت من بیاید و مشرف بشود من سه جا به داد او می‌رسم آن موقعی که نامه عملت را به دست چپ دادن و به دست راستت نیست به فریادت می‌رسم، یکی از آن جاهایی که به دادت می‌رسم و دستت را می‌گیرم در پل صراط است، صراطی که از شمشیر برنده‌تر و از مو باریک‌تر است و سومی روز قیامت است که فرمودند ما اهل بیتی هستیم که اگر وعده ای به کسی دادیم این دین بر گردن ما است که به داد او برسیم.

وی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم آینده کشور را بسازیم باید نسبت به جمعیت کشور توجه ویژه شود، اگر ما نسبت به این موضوع حساس نباشیم و برنامه نداشته باشیم آینده کشور به خطر می افتد و خواه یا ناخواه در جبهه دشمن کار کرده ایم.

خطیب جمعه منطقه خیرآباد ضمن بیان اینکه باید در زمینه رشد جمعیت گفتمان سازی صورت بگیرد، گفت: فرزند موهبت الهی است، امروز اگر شیعیان بخواهند قدرتمند شوند باید جمعیت قدرتمند هم داشته باشند و باید نگاه کنیم دیگران چگونه نسبت به فرزند آوری و جمعیت کار می‌کنند و نمی گذارند دشمن از آنان پیشی بگیرد.

حجت‌الاسلام محمدیاری در پایان افزود: همه ما باید نسبت به امر فرزندآوری گفتمان سازی کنیم که بتوانیم جمعیت محب اهل بیت و سربازان امام زمان مان را رشد دهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha