• جمعه / ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۵:۳۳
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403022820515
  • خبرنگار : 50040

امام جمعه رشت:

نمایندگان منتخب، ساختار بودجه را اصلاح کنند

نمایندگان منتخب، ساختار بودجه را اصلاح کنند

ایسنا/گیلان امام جمعه رشت گفت: از نمایندگان مجلس دوازدهم انتظار داریم به بودجه ریزی بپردازند و ساختار بودجه کشور را درست و اصولی و دقیق و متناسب برنامه ریزی و اصلاح کنند.

آیت الله رسول فلاحتی امروز، ۲۸ اردیبهشت ماه در خطبه های نماز جمعه رشت، با اشاره به آغاز به کار مجلس دوازدهم تا ماه آینده، اظهار کرد: نمایندگان باید برای مشکلات اقتصادی مردم چاره اندیشی کنند و موجب توسعه کشور شوند.

وی از نمایندگان خواست پایبندی به ارزش های اسلامی و انقلابی را در قانونگذاری ها مد نظر قرار دهند و افزود: توجه به منافع و مصالح کشور باید در راس قانونگذاری ها قرار بگیرد.

امام جمعه رشت توجه به اصل قانون اساسی را در دستور کار نمایندگان دانست و بیان کرد: رهبر انقلاب بارها درباره مشکلات بودجه ریزی تذکراتی داشته اند و از نمایندگان انتظار داریم به این مطالبه بپردازند و ساختار بودجه کشور را درست و اصولی و دقیق و متناسب برنامه ریزی کنند.

نماینده ولی فقیه در گیلان از نمایندگان خواست از دخالت در عزل و نصب ها پرهیز کنند و متذکر شد: طبق تاکیدات رهبر انقلاب، اعمال فشار برای عزل و نصب مدیران در حیطه وظایف نماینده نیست؛ البته نمایندگان در صورت برخورد با فسادهای مدیریتی باید از طریق دستگاه های نظارتی ورود کنند.

وی در ادامه به مسئله جمعیت و هشدارهای رهبر انقلاب نسبت به این مسئله از سال ها قبل اشاره و عنوان کرد: استان گیلان در فرزندآوری وضعیت خوبی ندارد و رشد جمعیتی استان پایین است.

آیت الله فلاحتی فرزندآوری را یک موضوع اقتصادی و فرهنگی توام دانست و خاطرنشان کرد: متاسفانه دولت های گذشته شرایط اقتصادی و فرهنگی جامعه را به سمت پیش بردند که مردم تک فرزندی و دو فرزندی را دنبال می کنند لذا از نهادهای فرهنگی می خواهیم توجه به نهاد خانواده و ازدواج و فرزندآوری را ترویج کنند.

وی ترویج ازدواج آسان و آموزش مهارت های فرزندآوری و فرزند پروری و رفع مشکلات اشتغال و مسکن و اعمال سیاست های تشویقی حوزه جمعیت و تقویت ایمان و اصلاح برداشت های نادرست از نقش مادری و فعالیت های اجتماعی و افشای برنامه های نظام سلطه برای کاهش جمعیت جهان و... را از جمله موضوعات مهم برای مقابله با کاهش جمعیت دانست و یادآور شد: رشد جمعیت نیازمند گفتمان سازی است.

امام جمعه رشت یکی از مولفه‌های قدرت هر کشوری را نیروی انسانی جوان، پویا، خلاق و اثرگذار دانست و بیان کرد: پیامدهای پیری جمعیت باید برای خانواده ها گفته شود.

وی همچنین به سفر رئیس جمهور به استان مازندران و سخنرانی در جمع کشاورزان اشاره کرد و گفت: با دستور استاندار از کشاورزان برنج کار حمایت می شود و جلوی واردات بی رویه گرفته خواهد شد که در این راستا نیازمند شناسایی میزان تولید و نیاز و مصرف کشور هستیم.

نماینده ولی فقیه در گیلان، برنج را یکی از مولفه های اقتصادی گیلان دانست و تاکید کرد: مسئولان امر در بخش واردات باید به گونه ای برنامه ریزی کنند که به تولیدکنندگان برنج به عنوان یک محصول راهبردی در کشور آسیب وارد نشود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha