• جمعه / ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۶:۵۹
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 1403022820568
  • خبرنگار : 71021

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت به عربستان رفت

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت به عربستان رفت

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بدرقه رسمی آیت‌الله محسن قمی، معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری برای نظارت و همراهی زائران در حج، راهی عربستان شد.

به گزارش ایسنا، سیدعباس حسینی، رئیس سازمان حج و زیارت در این سفر، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت را همراهی می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب پیش از ترک تهران در فروگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری در دیدار با دست‌اندرکاران حج امسال، گفت: پایه شعار حج امسال، قرآن‌محوری، همدلی و وحدت است و این مهم همواره مورد تاکید ایشان و امام راحل (ره) بوده است.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت افزود: اقتدار اسلامی و در امتداد آن، برائت از مشرکان و بیزاری جستن از  ظالمان نیز از محورهای حج است.

سرپرست حجاج ایرانی گفت: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری درباره ویژگی‌های حضرت ابراهیم (ع)، برای حج امسال کتابی با عنوان «ابراهیم‌شناسی» برای ارائه در محافل انس و معرفت تهیه شده است.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت به عربستان رفت

نواب تاکید کرد: مساله مهم برائت از مشرکان قطعا در چارچوب قوانین کشور عربستان و برای تقویت اتحاد مسلمین خواهد بود.

نماینده مقام معظم رهبری ادامه داد: امسال هم برنامه‌های مختلف فرهنگی در هتل‌ها برگزار خواهد شد و امیدواریم کشور عربستان زمینه برگزاری دعای کمیل در طبقات مسجدالنبی را فراهم کند.

او اظهار کرد: آنچه در حج باید محقق شود آرامش حج است؛ زیرا زائران حدود ۱۷ سال در انتظارحج بوده‌اند و باید بتوانند در آرامش عبادت خود را انجام دهند.

در مراسم بدرقه سرپرست حجاج ایرانی و رئیس سازمان حج و زیارت در ترمینال سلام فرودگاه بین‌المللی تهران، جمعی از مدیران بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت نیز حضور داشتند.

سرپرست حجاج ایرانی نیز پیش از سوار شدن به هواپیما، زائران کاروان‌های ایرانی عازم به عربستان را بدرقه کرد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت به عربستان رفت

اعزام زائران ایرانی از ۲۴ اردیبهشت‌ماه آغاز شده است و تا ۱۸ خردادماه پروازهای رفت حج ادامه دارد. بنا بر تقویم عربستان، مناسک حج از ۲۵ خردادماه آغاز خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha