• جمعه / ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۹:۱۹
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403022820595
  • خبرنگار : 71661

دیپلمات آمریکا: چند ماه است منتظر طرح اسرائیل برای غزه هستیم/ به آتش‌بس امید داریم

دیپلمات آمریکا: چند ماه است منتظر طرح اسرائیل برای غزه هستیم/ به آتش‌بس امید داریم

سفیر آمریکا در اراضی اشغالی با بیان اینکه واشنگتن از ماه‌ها قبل منتظر طرح رژیم صهیونیستی برای اداره غزه بعد از جنگ است، گفت آمریکا هنوز از مذاکرات آتش‌بس و تبادل اسرا قطع امید نکرده و آن را برای اهداف خود در منطقه ضروری می‌داند.

به گزارش ایسنا، «جک لو» سفیر آمریکا در اراضی اشغالی گفت واشنگتن چند ماه است که از رژیم صهیونیستی می‌خواهد طرح خود را برای مدیریت غزه بعد از پایان جنگ اعلام کند.

او در گفت‌وگو با هاآرتص با اشاره به تلاش رژیم صهیونیستی برای «شکست کامل» حماس بدون ارائه طرحی برای غزه بعد از جنگ، گفت: «ما چند ماه است که می‌گوییم این پرسش مهمی است.»

به گفته این دیپلمات آمریکایی، تصرف گذرگاه مرزی رفح توسط رژیم صهیونیستی و تبعات آن نشان می‌دهد که این رژیم باید هرچه سریع‌تر طرح خود برای اداره غزه را ارائه کند.

پیش‌تر رژیم صهیونیستی شهر رفح در جنوب غزه را محاصره و گذرگاه مرزی این شهر با مصر را تصرف کرد، گذرگاهی که برای تحویل کمک‌های بشردوستانه به بیش از یک میلیون آواره فلسطینی در باریکه غزه نقش مهمی دارد. در پی این اقدام، مصر اعلام کرد که این گذرگاه را از سمت خود مسدود کرده و اجازه ارسال کمک‌ها را نخواهد داد، تا زمانی که کنترل این گذرگاه دوباره در اختیار یک نهاد فلسطینی قرار گیرد.

جک لو گفت آمریکا هنوز از مذاکرات قطع امید نکرده و به تمامی طرفین از جمله مصر و قطر به‌عنوان میانجی‌گر، فشار می‌آورد تا پیشروی مطلوبی در راستای توافق حاصل شود.

او در اراضی اشغالی ادعای بی‌اساس مقامات واشنگتن را تکرار کرد و حماس را مسئول عدم حصول توافق آتش‌بس دانست. او همچنین مدعی شد که مذاکرات آتش‌بس و تبادل اسرا اولویت اصلی آمریکا است.

سفیر آمریکا آزادسازی اسرای صهیونیست را گامی کلیدی در راستای کاهش مناقشات منطقه دانست، از جمله کاهش تنش‌های حزب‌الله لبنان و رژیم صهیونیستی و همچنین تلاش شدید آمریکا برای عادی‌سازی روابط میان این رژیم و عربستان سعودی.

این دیپلمات آمریکایی همچنین گفت جایگزین‌کردن حماس در غزه تنها به گذرگاه رفح محدود نمی‌شود، بلکه در نواحی شمالی غزه که رژیم صهیونیستی پیش‌تر مدعی «پاک‌سازی» آن شده بود هم حماس دوباره ظهور کرده و نظامیان صهیونیست را به چالش کشیده است.

جک لو همچنین شکست حماس به‌عنوان یک تهدید سیاسی و نظامی را هدف مشترک آمریکا و رژیم صهیونیستی دانست. این در حالی است که روزنامه نیویورک‌تایمز اخیراً گزارش داد: «تعداد فزاینده‌ای از تحلیلگران و مقامات توانایی اسرائیل برای دستیابی به چنین هدف کلی و گسترده‌ای را زیر سؤال برده‌اند و ارتش اسرائیل هم با انتقاد صریح خود نشان داده که نارضایتی از دولت نتانیاهو افزایش یافته است.»

از سوی دیگر، رژیم صهیونیستی فکر می‌کرد در نواحی شمالی غزه حماس را شکست داده، اما با تداوم جنگ و پیشروی صهیونیست‌ها به‌سوی مناطق جنوبی غزه، نیروهای حماس دوباره در شمال غزه جان گرفتند و نظامیان صهیونیست را به چالش می‌کشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha