• شنبه / ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۷:۳۳
  • دسته‌بندی: دانشگاه‌های بین‌الملل
  • کد خبر: 1403022820626
  • خبرنگار : 71967

پایان همکاری دانشگاه خِنت بلژیک با سه نهاد اسرائیلی

پایان همکاری دانشگاه خِنت بلژیک با سه نهاد اسرائیلی

به دنبال اعتراض و تحصن دانشجویان دانشگاه خنت در بلژیک در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم فلسطین، مسئولان این دانشگاه به بخشی از مطالبات آنها پاسخ دادند.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، مسئولان این دانشگاه تصمیم گرفتند که ارتباط خود با سه نهاد آموزشی و تحقیقاتی در اسرائیل را قطع کنند. این خبر را رئیس دانشگاه خنت عصر روز جمعه اعلام کرد. در بیانیه‌ منتشر شده از سوی ریک وان دی وال، رئیس دانشگاه خنت آمده است: ما در حال قطع روابط خود با موسسه فناوری هولون، موسسه تحقیقاتی گالیله میگال و مرکز ولکانی ( موسسه تحقیقاتی در زمینه کشاورزی ) هستیم.

او در ادامه به این مساله اشاره کرد که مرکز حقوق بشر این دانشگاه پس از انجام ارزیابی‌های خود به این نتیجه رسید که همکاری با این سه مرکز مشکل ساز است. این در حالی است که مرکز حقوق بشر دانشگاه خنت در ابتدا این همکاری را مثبت اعلام کرده بود.

تحقیقات دانشگاه خنت نشان داد که همکاری با موسسه تحقیقاتی گالیله میگال و مرکز ولکانی به دلیل وابستگی‌شان به وزارتخانه‌های اسرائیل دیگر مناسب نیست. موسسه هولون نیز به دلیل حمایت از ارتش اسرائیل در جنگ علیه فلسطینی‌ها در غزه، نامناسب ارزیابی شد. آنطور که سخنگوی دانشگاه خنت اعلام کرد، قطع همکاری با این سه نهاد در حالی است که چهار پروژه مشترک بین طرفین وجود دارد و این مساله می‌تواند بر ادامه این روند تاثیر شدیدی بگذارد. فعلا این سه مرکز اسرائیلی هیچ واکنشی نسبت به این خبر نداشته‌اند.

اعلام این خبر، با واکنش سریع دانشجویان معترض و تحصن کننده رو به رو شد. دانشجویان معترض به شبکه تلویزیونی VRT بلژیکی گفتند که از این تصمیم استقبال می‌کنند، اما از نظر آنها این تنها اولین قدم محسوب می‌شود. آنها متعهد شده‌اند تا زمانی که دانشگاه خنت تمام روابط خود با نهادهای اسرائیلی را قطع نکند، به تحصن خود در بخش‌هایی از این دانشگاه ادامه خواهند داد. گفته می‌شود هنوز 300 نفر از دانشجویان معترض در بخش‌هایی از این دانشگاه تحصن کرده‌اند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha