• شنبه / ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۷:۲۹
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1403022920665
  • خبرنگار : 50046

عطر و بوی حرم رضوی در دیار گنجینه فرهنگ‌ها پیچید

عطر و بوی حرم رضوی در دیار گنجینه فرهنگ‌ها پیچید

ایسنا/خراسان شمالی کاروان زیر سایه خورشید در دهه کرامت با سفر به استان مرزی خراسان شمالی، دل های پاک و باصفای مردم این دیار ولایتمدار را به حرم مطهر رضوی پیوند زد.

کاروان زیر سایه خورشید در دهه کرامت با سفر به استان مرزی خراسان شمالی، دل های پاک و باصفای مردم این دیار ولایتمدار را به حرم مطهر رضوی پیوند زد.

 بیرق شمس‌الشموس هم‌زمان با دهه کرامت در نقاط مختلف استان خراسان شمالی برده می‌شود و شاه خراسان حالا بر تمام دل‌های عاشق حکمفرمایی می‌کند، کافی است دلت را نه از نزدیک بلکه از کیلومترها دورتر دخیل حضرتش ببندی آن وقت می‌بینی چگونه گره‌گشای کارت می‌شود.

روزهای «کرامت» است و حالا این استان مرزی، میزبان خادمان حرم آقاست، خادمانی که پرچم‌های متبرک حرم مطهر رضوی را سوغات سفر کرده‌اند و آن را به جمع عاشقانی می‌برند که دست‌هایشان از حرم دور است اما دل‌هایشان همیشه و همه جا با نام «علی بن موسی الرضا» آسمانی می‌شود.
 
کاروان‌های زیر سایه خورشید چند روزی است با پرچم بارگاه منور رضوی و تحفه‌هایی متبرک راهی استان خراسان شمالی  شده‌اند. مأموریتشان امیدآفرینی برای دل‌های بی‌قرار و خسته است، به مناطق مختلف سفر می کنند تا با تأسی از سیره مولایشان روشنگر روزنه‌های امید در دل محرومان باشند.

به دیدار و عیادت از بیماران و معلولان می‌روند تا یادآور حضور شمس‌الشموس، شفیع زندگی دنیویی و اخروی آنان باشند. ایتام و کودکان بی‌سرپرست و تکریم سالمندان، خانواده شهدا و جانبازان دفاع مقدس، حضور در میان اقشار آسیب‌دیده و حضور در مراسم ازدواج دلدادگان اهل بیت(ع) در تمامی این سال‌ها اولویت جشن‌های زیر سایه خورشید بود، هست و خواهد بود.
 دست خادمان امام مهربانی بر سر بیماران

H

همزمان با اولین روز از حضور کاروان‌های زیرسایه خورشید در خراسان شمالی، خادمان رضوی به همراه پرچم متبرک حرم مطهر و نورانی امام مهربان علی ابن موسی الرضا(ع) مهمان بیمارستان های استان شدند، جاذبه رأفت رضوی دل ها را هم راهی حرمش می‌کند. حالا بیمارانی که بر روی تخت های بیمارستان خوابیده اند حس تنهایی ندارند چون می‌دانند زیر سایه خورشید هستند و در پناه خداوند شفا می بینند و به خانه های خود بازمی‌گردند.
 
خدام حرم ثامن الحجج(ع) در این برنامه با قرائت صلوات خاصه و با نوای یا امام رضا(ع) دل ها را روانه صحن و سرای بارگاه رضوی کردند و ضمن عیادت پرچم حرم رضوی را در کنار بیماران برای زیارت قرار دادند.
 
مصلی امام خمینی(ره) مقصد دیگری بود که کاروان زیر سایه خورشید برای جلا دادن به دل هایشان راهی آن شده و نمازگزاران نماز جمعه نیز در دومین روز از دور حرم رضوی را زیارت کردند و بین دو نماز یکی از خدام حرم رضوی به مولودی خوانی پرداخت.

خادمان بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) با حضور خود در این استان دل عاشقان را در جای جای این دیار امام رضایی کردند.
 
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha