• شنبه / ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۷:۴۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403022920669
  • خبرنگار : 30147

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور:

۴۸ هزار بیمار مبتلا به فشارخون بالا در نیشابور تحت مراقبت قرار گرفتند

۴۸ هزار بیمار مبتلا به فشارخون بالا در نیشابور تحت مراقبت قرار گرفتند

ایسنا/خراسان رضوی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: ۴۸ هزار بیمار مبتلا به فشارخون بالا در نیشابور تحت مراقبت قرار گرفتند.

حامد جلالیان در گفت و گو با ایسنا از پیگیری وضعیت موارد مشکوک به فشارخون بالا شناسایی شده در پویش ملی سلامت در دانشگاه علوم پزشکی نیشابور خبر داد و افزود: با توجه به اهمیت تقدم پیشگیری بر درمان و کاهش عوارض فشارخون بالا مهمترین اقدام، غربالگری، شناسایی و درمان بهنگام است.

وی اذعان کرد: در اجرای پویش ملی سلامت در سال گذشته بیش از ۴۰۰۰ نفر مشکوک به فشارخون بالا شناسایی و برای تأیید یا رد بیماری به پزشک ارجاع شده‌اند. همچنین در این پویش بیش از ۶۷ هزار نفر در مرحله پیش فشارخون بالا شناسایی شده‌اند که تحت مراقبت توسط بهورزان و مراقبین سلامت و پزشکان قرار گرفته‌اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور افزود: در برنامه‌ریزی انجام شده، پیگیری موارد مشکوک به فشارخون بالا در دستور کار قرار گرفت و البته که غربالگری سایر جمعیت بر اساس بسته خدمتی نیز در حال اجراست.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای پویش ملی تاکنون تعداد ۴۸۳۶ نفر بیمار قطعی فشارخون بالا شناخته شده و در سامانه یکپارچه‌ بهداشت‌ ثبت بیماری انجام شده و تحت درمان دارویی و غیر دارویی قرار گرفته‌اند.

جلالیان با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۴۸ هزار بیمار مبتلا به فشارخون بالا تحت مراقبت هستند، عنوان کرد: بهترین مدیر در کنترل بیماری خود فرد است و همه افراد باید مقادیر طبیعی و غیرطبیعی فشارخون خود را بدانند تا برای مراقبت از خود توانمند بوده و در صورت افزایش فشارخون پیگیری‌های لازم را انجام دهند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور در پایان ضمن تشکر از تلاش‌های کلیه بهورزان، مراقبین سلامت و پزشکان، مدیران و کارشناسان شهرستان‌ها و معاونت بهداشت، گفت: شناسایی موارد جدید بیماران مزمن و مراقبت از آنان در کاهش بار بیماری‌ها و پیشگیری از بروز سکته‌های قلبی و مغزی و مرگ زودرس بسیار مؤثر است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha