• شنبه / ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۷:۴۶
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403022920672
  • خبرنگار : 50228

عضو هیات رییسه هیات استان:

آمار وزنه‌برداران ‌دختر خوزستان دو برابر شده است/ نفرات خوبی در تیم‌ملی خواهیم داشت

آمار وزنه‌برداران ‌دختر خوزستان دو برابر شده است/ نفرات خوبی در تیم‌ملی خواهیم داشت

ایسنا/خوزستان عضور هیات رییسه هیات وزنه برداری استان با اشاره به پتانسیل وزنه برداری خوزستان برای حضور در تیم‌های ملی، گفت: خوزستان در آینده وزنه برداران خوبی در تیم ملی خواهد داشت.

عبدالرضا فولادی وندا در گفت و گو با ایسنا، در خصوص عملکرد خوزستان در مسابقات وزنه برداری رده های سنی نوجوانان و جوانان سال جاری، اظهارکرد: استان خوزستان سال گذشته در رده سنی نوجوانان پسران اردبیل  شش مدال کسب کرد و این در حالی است که خوزستان در مسابقات کشوری امسال، موفق به کسب ۱۴ مدال شد و بیشترین مدال در بین استانها به خوزستان رسید. اگر به کتابچه نتایج وزنه برداری نگاه کنید در بخش امتیازی خوزستان اول شد.

او ادامه داد: خوزستان حتی در رده سنی جوانان علی رغم اینکه ایلیا صالحی پور وزنه بردار ملی پوش استان در اختیار ما قرار نگرفت، ۷ مدال گرفت، در حالی که سال قبل در اردبیل ۶ مدال کسب کردیم که این نیز نشان از رشد وزنه برداری خوزستان دارد. البته در نهایت در این رده، خوزستان در بخش امتیازی مقام چهارم را کسب کرد.

عضور هیات رییسه هیات وزنه برداری خوزستان با بیان این که مسابقات قهرمانی کشور در دو سال اخیر به صورت مدالی برگزار می شود، افزود: دلایل فدراسیون برای برگزاری مدالی مسابقات این است که استان‌هایی که وزنه بردار کمتری دارند، دیده شوند. همچنین استان خوزستان بیشترین تعداد ورزشکار نوجوان و جوان را در بانوان و آقایان به مسابقات کشوری همدان اعزام کرد.

او با بیان این که در رده سنی نوجوانان بخش دختران بیشترین اعزام مربوط به خوزستان و یک استان دیگر بود، گفت: کتابچه نتایج  ارائه شده نشان می‌دهد که خوزستان مقام دوم نوجوانان در قسمت امتیازی را به دست آورده است در رده سنی نوجوانان دختر ۶ مدال نقره و ۲ مدال برنز کسب شد.

فولادی وندا بیان کرد: همچنین در مسابقات جوانان دختران، خوزستان ۳ طلا و ۳ نقره کسب کرد. متاسفانه یکی از ورزشکاران جوان دختر شب قبل از مسابقه به شدت بیمار شد و به بیمارستان رفت و پزشک معالج اجازه مسابقه را به وی نداد و از آن جا که سلامت ورزشکار برای ما و خانواده او مهم بود، در نهایت وزنه نزد، اما اگر شرایط مسابقه را پیدا می کرد، از نظر مدالی تیم جوانان دختران سوم می شد.

وی با اشاره آمار ورزشکاران بیمه شده هیات وزنه برداری خوزستان در سال ۴۰۲، عنوان کرد:  سال ۴۰۱ آمار وزنه برداران خوزستان ۴۰۹ نفر بود ولی در سال ۴۰۲ آمار ورزشکاران به ۵۵۶ نفر رسید. ضمن این که آمار وزنه برداران دختر خوزستان امسال دو برابر شده و آمار پسران وزنه بردار نیز رشد خوبی داشته است.

عضو هیات رییسه هیات وزنه برداری استان در پاسخ به این سوال که به نظر می آید چند هیات در خوزستان فعالیت کمی دارند، گفت: در خصوص چند هیات که اخیرا فعالیتی تاثیرگذاری نداشته اند، توسط رئیس هیات استان به آن ها تذکر داده شد و هماهنگ با روسای ادارات ورزش و جوانان شهرستان‌ها، چند ماه برای این هیات ها وقت در نظر گرفته شده تا عملکرد خودشان را نشان دهند. به هر حال تمام هیات های شهرستانی باید هم راستا و هم هدف با هیات خوزستان حرکت کنند و همه باید سوار بر قطار وزنه برداری استان روی ریل موفقیت و رسیدن به بهترین شرایط حرکت کنیم.

او همچنین در پاسخ به این سوال که سال گذشته هیات وزنه برداری خوزستان از جمله هیات های فعال در برگزاری مسابقات به صورت منظم بود، خاطر نشان کرد: بیشترین مسابقات استانی سال گذشته در خوزستان توسط هیات وزنه برداری انجام شد. ۱۲ مسابقه استانی برگزار شد که شامل ۳ مسابقه نونهالان دختر، ۲ مسابقه نونهالان پسر، ۳ مسابقه بزرگسالان دختر و ۲ مسابقه جوانان و نوجوانان هیات ها و ۲ مسابقه باشگاه ها برگزار شد. البته در سال جاری نیز شرایط مسابقات را تغییر دادیم و مسابقات بیشتری برگزار خواهیم کرد. همچنین کلاس های آموزشی بیشتری در سال جدید برای افزایش دانش مربیان و داوران برگزار می‌شود.

فولادی وندا با بیان این که وزنه برداری خوزستان هیچ وقت نسبت به رشد ورزشکاران گلخانه ایی رفتار نکرده است، ادامه داد: شرایط را به گونه ایی پیش می‌بریم که تمام ورزشکاران رشد کنند. آن چه به عنوان وظیفه بر عهده رییس هیات است، به صورت کامل انجام شده است و تمام وقت ایشان صرف وزنه برداری میشود. خوشبختانه آقای قریشی نگاه خوبی به همه وزنه برداران در سراسر استان دارد و این نوید خوبی برای رشد و توسعه بیشتر این رشته در خوزستان است. به طور مثال وزنه برداری در امیدیه و رامهرمز نیز در بخش بانوان راه‌اندازی شد که یکی از ورزشکاران شهر رامهرمز در کشور به مدال هم رسید. مطمئن هستم وزنه برداری خوزستان در ادامه مسیر خود موفق تر نیز عمل خواهد کرد.

او در ادامه با اشاره به پتانسیل وزنه برداری خوزستان برای حضور در تیم های ملی، عنوان کرد: خوزستان در آینده وزنه برداران خوبی در تیم ملی خواهد داشت. امسال نیز ایلیا صالحیپور به اردوی تیم ملی بزرگسالان دعوت شد و عرفان پورخالقی نیز به اردوی تیم ملی نوجوانان دعوت شد. شرایط بیشتری برای دعوت به اردو برای وزنه برداران نوجوان خوزستانی وجود دارد که ان‌شاءالله در آینده نزدیک به اردوی تیم ملی راه خواهند یافت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha