• شنبه / ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۸:۱۶
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403022920683
  • خبرنگار : 71660

زاخارووا: غرب با آتش بازی می‌کند

زاخارووا: غرب با آتش بازی می‌کند

سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اشاره به حملات اوکراین به مرزهای روسیه با استفاده از تسلیحات ناتو گفت غرب با این اقدام صرفا تنش‌ها را بیشتر و با آتش بازی می‌کند.

به گزارش ایسنا، هشدار «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه درحالی عنوان شده که اوکراین شدت حملاتش را علیه مناطق مرزی روسیه افزایش داده اما این حملات نه تنها کارساز نبوده بلکه کمبود نیرو و تجهیزات در میدان نبرد اوکراین، موجب شده تا این کشور سرزمین‌های بیشتری را از دست بدهد.

راشا تودی گزارش کرد، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه خطاب به خبرنگاران گفته است: «چهره هدایت‌کنندگان آمریکایی و بریتانیایی رژیم زلنسکی (رئیس‌جمهور اوکراین) پشت این حملات وحشیانه به وضوح دیده می‌شوند. آنها نه تنها موشک‌های دوربرد و تسلیحات سنگین را به اوکراین می‌فرستند، بلکه به این کشور چراغ‌سبزی را جهت استفاده از این تسلیحات علیه روسیه می‌دهند.»

زاخارووا خاطرنشان کرد: «ما بار دیگر صراحتا به واشنگتن، لندن، بروکسل، سایر پایتخت‌های غربی و هم‌چنین کی‌یف که تحت کنترل آنها است، هشدار می‌دهیم و می‌گوییم که آنها با آتش بازی می‌کنند. روسیه چنین تجاوزاتی را علیه سرزمینش بی‌پاسخ نخواهد گذاشت.»

وزارت دفاع روسیه روز جمعه از دفع موجی از حملات اوکراین با ده‌ها پهپاد و شهپاد به خاک خود خبر داد. این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد سامانه‌های پدافند هوایی و نیروهای ناوگان دریای سیاه ارتش روسیه ۱۰۲ پهپاد را رهگیری و ۶ شهپاد را شبانه منهدم کردند.

این تلاش‌های اوکراین برای اجرای حملات به خاک روسیه در حالی صورت گرفتند که در عرصه میدان نبرد، موج جدید حملات و پیشروی‌های روسیه به ویژه در منطقه خارکیف نگرانی کی‌یف و متحدان غربی‌اش را نسبت به نزدیک شدن به شکست در جنگ را به همراه داشته است.

در پی پیشروی‌های بی‌سابقه روسیه در روزهای اخیر در خط مقدم جنگ اوکراین، رئیس اطلاعات نظامی کی‌یف چند روز پیش در مصاحبه‌ با یک روزنامه آمریکایی گفت که کشورش در جنگ «روی لبه» شکست قرار دارد.

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز نیز در گزارشی به نگرانی آمریکا از دستاوردهای اخیر روسیه در میدان نبرد اشاره و اذعان کرد که واشنگتن سعی دارد قبل از آنکه دیر شود، حمایت خود از اوکراین را افزایش دهد.

مقامات آمریکایی مدعی هستند که در صورت تحویل کمک‌های نظامی جدید آمریکا به اوکراین، این کشور می‌تواند بخشی از پیشروی‌های روسیه در این مدت را خنثی کرده و ارتش روسیه را به عقب براند، اما حتی آمریکایی‌ها هم از ارائه تصویری نسبتا دقیق از وضعیت خطوط مقدم در آینده نزدیک هراس دارند و مشخص نیست که آیا «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین موفق خواهد شد سرانجام ضدحمله موفقی علیه روسیه انجام دهد یا خیر.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha