• شنبه / ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۸:۵۴
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1403022920719
  • منبع : سفارتخانه‌های ایران در خارج کشور

باقری: درایت رهبران ایران و روسیه تهدید تحریم‌ها را به فرصت نوین همکاری تبدیل کرد

باقری: درایت رهبران ایران و روسیه تهدید تحریم‌ها را به فرصت نوین همکاری تبدیل کرد

معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان در سفری یک‌روزه به جمهوری تاتارستان روسیه، ضمن شرکت و سخنرانی در پانزدهمین گردهمایی بین‌المللی «روسیه و جهان اسلام» و نشست تخصصی «بررسی مناسبات ایران و روسیه»، با رئیس جمهوری خودمختار تاتارستان و استاندار اولیانوفسک روسیه دیدار و درباره توسعه و تعمیق روابط ایران با همسایگان شمالی رایزنی کرد.

به گزارش ایسنا، علی باقری‌کنی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان که به دعوت رستم مینیخانوف، رئیس جمهوری خودمختار تاتارستان به کازان سفر کرده است در پانزدهمین گردهمایی روسیه و جهان اسلام  که با حضور شخصیت‌های بلندپایه سیاسی، اقتصادی و مذهبی ۷۹ کشور برگزار شد، با اشاره به ضرورت شکل‌گیری نظم جدید چندقطبی با مشارکت کشورهای مستقل جهان گفت: آمریکا و غرب با اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه ایران و روسیه، به دنبال تحت‌ فشار قراردادن این کشورها بودند.

معاون سیاسی وزیر امورخارجه کشورمان افزود: درایت رهبران ایران و روسیه به گونه‌ای عمل کرد که تهدید تحریم‌ها را به فرصت نوین همکاری، نه تنها بین ایران و روسیه، بلکه کشورهای منطقه تبدیل کرد.

علی‌باقری کنی همچنین در دیدار با رستم مینیخانوف، رئیس جمهوری خودمختار تاتارستان درباره راههای توسعه مناسبات سیاسی و اقتصادی ایران گفت‌وگو کرد.

در این دیدار که حجت‌الاسلام حمید شهریاری، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، کاظم جلالی، سفیر جمهوری اسلامی در روسیه، میرزاخانی، سرکنسول ایران در تاتارستان و اعضای هیات‌های ایران و تاتارستان حضور داشتند،  طرفین بر استفاده از ظرفیت‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و مذهبی به منظور توسعه هرچه بیشتر همکاری‌های ایران و جمهوری تاتارستان تاکید کردند.

معاون سیاسی وزیر امورخارجه کشوزمان در نشست تخصصی بررسی مناسبات ایران و روسیه نیز گفت: گروه بریکس به عنوان هسته اولیه و پیشران اراده جمعی بین‌المللی برای ساختن جهانی مبتنی بر عدالت و تأمین منافع کشورهای مستقل است.

باقری گفت: اراده جدی جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه بر استفاده از ظرفیت‌های نهفته در گروه بریکس برای ساختن جهان عادلانه استوار شده است.

معاون سیاسی وزیر امورخارجه کشورمان همچنین در حاشیه پانزدهمین گردهمایی بین‌المللی «روسیه و جهان اسلام» با «آلکسی روسکیخ» استاندار اولیانوفسک دیدار و درباره راههای توسعه و تعمیق همکاری‌ها و نیز استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود در راستای کمک به افزایش حجم مبادلات اقتصادی بین ایران و روسیه تاکید کرد.

علی باقری کنی همچنین در نشستی خبری، پاسخگوی سوالات خبرنگاران رسانه‌های بین‌المللی بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha