• شنبه / ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۸:۵۹
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403022920724
  • خبرنگار : 71660

مدودف: اگر غرب به کی‌یف موشک دوربرد بدهد، تا مرز لهستان تبدیل به منطقه حائل می‌شود

مدودف: اگر غرب به کی‌یف موشک دوربرد بدهد، تا مرز لهستان تبدیل به منطقه حائل می‌شود

رئیس‌جمهور پیشین و معاون شورای امنیت روسیه گفت، اگر غرب به کی‌یف موشک‌های دوربرد بدهد، آن زمان منطقه حائل دیگر مناطق مرزی نیست و کل اوکراین تا مرز لهستان را در بر می‌گیرد.

به گزارش ایسنا، مقامات آمریکایی مدعی هستند که در صورت تحویل کمک‌های نظامی جدید آمریکا به اوکراین، این کشور می‌تواند بخشی از پیشروی‌های روسیه در این مدت را خنثی کرده و ارتش روسیه را به عقب براند؛ اما مسئله کمبود نیروهای اوکراینی دغدغه دیگری است که در کنار کمبود تسلیحات و ضعف ارتش اوکراین برجسته می‌شود.

«دیمیتری مدودف» معاون شورای امنیت روسیه که سابقا رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر این کشور هم بوده، در پیام‌رسان تلگرام نوشت: «استراتژیست‌های احمق ناتو عمیقا می‌خواهند تمام اوکراین تحت کنترل روسیه باشد، به همین خاطر است که آنها قصد دارند تسلیحات دوربرد به کی‌یف تحویل دهند.»

او در ادامه تاکید کرد: «این اولین بار نیست که رئیس جمهور پوتین می‌گوید برای یک زندگی مسالمت آمیز، کشور ما باید یک منطقه حائل در مرز ایجاد کند که در آن رژیم نئونازی فرصتی برای هدف قرار دادن اهداف در خاک روسیه نداشته باشد. اگر غرب تسلیحات و موشک‌های دوربرد به اوکراین بدهد، آنگاه این منطقه حائل تا مرز لهستان خواهد بود. به عبارتی، امنیت شهرها و روستاها نمی‌تواند تضمین شود. حتی اگر تصور کنیم که کی‌یف اسنادی را با واشنگتن امضا کرده است، باز هم کی‌یف با دریافت این تسلیحات همه چیز را نقض می‌کند و پیامدهای دریافت این نوع از تسلیحات مشخص است.»

مدودف در پایان پیامش با اشاره به تسلیحات هسته‌ای غیراستراتژیک روسیه که اخیرا از انجام رزمایش‌های مربوطه خبر داده بود، نوشت: «اگر این روند (دریافت تسلیحات) ادامه پیدا کند، منطقه حائل جایی تا مرز لهستان خواهد بود و این بسیار خطرناک است. علاوه بر این، تسلیحات هسته‌ای غیراستراتژیک روسیه مفهوم پیچیده‌ای دارد و قدرت آنها بسیار چشمگیر و حائز اهمیت است.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha