• شنبه / ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۹:۰۸
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1403022920735
  • خبرنگار : 50469

انتقاد امام جمعه ایلام از نبود مرکز پرتو درمانی در استان/ دستگاه‌های متولی چاره‌اندیشی کنند

انتقاد امام جمعه ایلام از نبود مرکز پرتو درمانی در استان/ دستگاه‌های متولی چاره‌اندیشی کنند

ایسنا/ایلام نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: مدیران در خدمتگزاری بی‌وقفه به مردم اهتمام داشته باشند، رفتار و کردار مدیران در نظام اسلامی، در دین‌مداری مردم بسیار اثرگذار است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین «اله‌نور کریمی‌تبار» امروز شنبه ۲۹ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳، در نشست اخلاق مدیران در نظام اسلامی، ضمن گرامی‌داشت دهه کرامت و  تبریک پیشاپیش ولادت امام رضا (ع) اظهار کرد: امام رضا (ع) به عنوان امام شیعیان مایه فخر نظام اسلامی و کشور ماست. روایت است که هر کسی مرقد مطهر امام رضا(ع) را زیارت کند گناهان گذشته و آینده‌اش آمرزیده می‌شود.

وی با تأکید بر ضرورت انجام هر کار در هر روز، به نامه حضرت علی(ع) به مالک اشتر اشاره کرد و افزود: حضرت علی(ع ) در نامه به مالک اشتر تأکید فرمودند: «در هر روز هر کاری دارید آن را در همان‌روز انجام دهید». موفق‌ترین مدیر کسی است که هر کار را در روز خود انجام دهد و آن را به تأخیر نیندازد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با اشاره به جان‌باختن چند نفر از هم استانی‌ها در مسیر عزیمت به تهران برای پرتو درمانی‌، گفت: وجود مرکز پرتو درمانی در استان ضروری است و دستگاه‌های متولی باید در این زمینه زودتر چاره‌اندیشی کنند.


حجت الاسلام والمسلمین «الله نور کریمی» با اشاره به وجود یکی از موسسات در استان ایلام که تاکنون ۵۶ بیماری مادرزادی را به صورت رایگان جراحی و درمان کرده است، گفت: در آن زمان گفته شد که این ظرفیت در استان وجود دارد که مرکز جراحی اطفال ایجاد شود ولی مسئولان و مدیران وقت که باید این مرکز را ایجاد می‌کردند، مخالفت کردند.

امام جمعه ایلام تاکید کرد: الان این مرکز به دنبال این هستند که حتی بیمار از کشور همسایه نیز جذب کنند و برای استان و کشور ارزآوری داشته باشد که به این یک مدیریت درست می‌گویند.

حجت‌الاسلام کریمی‌تبار به تصادفات جاده ایلام- سرابله اشاره کرد و گفت: در کمتر از سه ماه در این نقطه ۳ تصادف رخ داده که این سه تصادف منجر به مرگ ۶ نفر شده است. اگر در سال یک نقطه منجر به سه تصادف شود به آن نقطه، نقطه بحرانی گفته می‌شود. چه کسی باید جلوی چنین اتفاقاتی را بگیرد؟

وی ادامه داد: مورد آخری که منجر به فوت شده بود باید برای پرتو درمانی ۶۰ جلسه به کرمانشاه مراجعه می‌کرده است که در پنجاه و هفتمین جلسه تصادف کرد و منجر به فوت ایشان شد. چرا در استان ایلام پرتو درمانی وجود ندارد؟ نبود پرتو درمانی و درمان سرطان باعث ایجاد استرس بیشتری به این بیماران شده است.

حجت الاسلام کریمی تبار افزود: یکی از پزشکان که قرار بود در این زمینه فعالیت کند، در آخر کار و در دیدار با بنده گفت که من دیگر از ادامه این کار خسته شده‌ام، این فرد واقعاً به دنبال خدمت بود.

امام جمعه ایلام به قاچاق سوخت در استان نیز اشاره کرد و گفت: این یکی از مشکلات مدیریت ماست که نتوانیم سوخت کشاورزان را تامین کنیم و بعد بازار قاچاق شکل بگیرد. کشاورزان نباید دغدغه این موضوع را داشته باشند.

وی در ادامه با بیان این‌که هر مدیر نیاز به ارتباط با خداوند متعال دارد، خاطرنشان کرد: حضرت علی(ع) می‌فرماید «بهترین وقت را برای ارتباط خود با خداوند متعال قرار دهید».

حجت‌الاسلام‌والمسلمین کریمی‌تبار بیان کرد: حضرت امیرالمومنین علی(ع) تأکید فرموده‌اند «مدیر برای ارتباط با خداوند متعال، دو شرط باید داشته باشد، یکی این‌که نیت خالص باشد که عبادت محسوب می‌شود و دوم این‌که مردم از امورات و خطرات آن کار در امان باشند».

امام‌جمعه ایلام با اشاره به این که مدیران در خدمتگزاری بی‌وقفه به مردم اهتمام داشته باشند، یادآورشد: رفتار و کردار مدیران نظام اسلامی، در دین‌مداری مردم بسیار اثرگذار است.

نماینده ولی‌فقیه در استان بیان کرد: وجود مرکز پرتو درمانی در استان ضرورت است و مدیران متولی در این راستا باید همه تلاش خود را به‌کار گیرند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha