• شنبه / ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۹:۱۹
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403022920748
  • خبرنگار : 50649

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد فارس:

‌مساجد در تحقق شعار سال می‌توانند مانند رسانه عمل‌ کنند

‌مساجد در تحقق شعار سال می‌توانند مانند رسانه عمل‌ کنند

ایسنا/فارس رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان فارس با اشاره به اهمیت شناسایی و احصا نقش مساجد در جلب مشارکت‌های برای تحقق شعار سال گفت: مساجد در این زمینه می‌توانند مانند رسانه عمل کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین امیدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا گفت: سال ۱۴۰۳ با درایت و هوشمندی از سوی رهبر فرزانه انقلاب (مدظله العالی) به عنوان سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری شد که انتخاب این شعار اهمیت توجه به تولید ملی و نقش حیاتی مردم در حمایت از آن را متذکر می‌شود.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان فارس با تاکید بر اینکه نقش و اهمیت مسجد به عنوان یک نهاد اجتماعی با کارکردهای مختلفی که دارد بر همگان واضح و روشن است، افزود: مساجد را به جهت ارتباط مسجد با بدنه اصلی مردم از اقشار مختلف و متنوع جامعه می‌توان یکی از کلیدی‌ترین عوامل برای تحقق شعار سال دانست.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های مساجد برای تحقق شعار سال باید شناسایی، احصاء و استفاده شود، اظهار کرد: مسجد در این زمینه می‌تواند به عنوان یک رسانه عمل کند و از طریق منبر مساجد و تدوین و اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری می‌توان از تولید ملی حمایت کرد و مردم را به مشارکت در این زمینه فراخواند و تشویق و ترغیب کرد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان فارس تصریح کرد: همه متولیان امر و اصحاب مسجد اعم از ائمه جماعات، هیئت امناء، فرماندهان پایگاه‌های مقاومت بسیج، مدیران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، هیئت‌های مذهبی و همه فعالان مساجد از طریق تعامل و هم افزایی می‌توانند به سهم خود و در تحقق منویات مقام معظم رهبری ایفای نقش کنند و در این میان از ظرفیت نمازگزاران مساجد و جوانان مسجدی نیز نباید غافل بود.

امیدی ادامه داد: نمازگزاران مساجد از اقشار مختلف تشکیل شده‌اند که چه بسا در میان آن‌ها اساتید دانشگاه، نخبگان، مسئولان و جوانان مستعد نیز هستند که می‌توان از تجارب آن‌ها بهره برد و در رفع موانع تولید و کمک به تولید داخلی استفاده کرد.

وی با تاکید بر نقش مردم در عرصه‌های مختلف کشور، یادآور شد: مردم از زمان قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و حتی در دوران جنگ تحمیلی همواره نقش خود را به خوبی ایفا کرده‌اند و در این میان مساجد به عنوان مبدا همه حرکت‌های انقلابی نیز تاثیرگذاری خود را به رخ همگان کشیده و ارتباط قوی بین مردم و مسجد همواره حماسه‌آفرین بوده است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان فارس گفت: با اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری از جمله استفاده از ظرفیت مناسبت‌های ملی و مذهبی، سخنرانی‌های ائمه جماعات و نشست‌های تبیینی با موضوع شعار سال با تنویر افکار عمومی و امیدآفرینی می‌توان گام‌های موثری در راه تحقق شعار سال برداشت.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha