• شنبه / ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۹:۴۸
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403022920796
  • خبرنگار : 71415

وزیر خارجه آلمان خواستار اعطای موشک دوربرد به اوکراین شد

وزیر خارجه آلمان خواستار اعطای موشک دوربرد به اوکراین شد

وزیر امور خارجه آلمان در پی تداوم پیشروی‌های ارتش روسیه در اطراف شهر خارکیف در شمال اوکراین مدعی شد کی‌یف برای دفع این پیشروی‌ها نیاز به تسلیحات دوربرد بیشتر دارد.

به گزارش ایسنا، در روزهای اخیر نیروهای ارتش روسیه در منطقه خارکیف کیلومترها پیشروی را رقم زده و ارتش اوکراین را که شدیدا به کمبود نیرو گرفتار شده، مجبور به تمرکز بر حفظ مواضع خود در یک جبهه جدید همزمان با افزایش فشارهای مسکو در خط مقدم درگیری در شرق کرده است.

«آنالنا بربوک»، وزیر امور خارجه آلمان در حاشیه یک نشست وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا در شهر استراسبورگ گفت اوکراین برای مقابله با پیشروی‌های روسیه در شهر خارکیف که دومین شهر بزرگ اوکراین است به سلاح‌های دوربرد بیشتر نیازمند است و اوضاع در محور خارکیف «شدیدا حساس» است.

همچنان که متحدان غربی اوکراین از ابتدای جنگ در این کشور تاکنون جریان کمک تسلیحاتی و مالی به این کشور را ادامه داده‌اند بربوک در صحبت‌هایش در حاشیه این اجلاس گفت: «این مهم است که مسیرهای لجستیکی روسیه قطع شده و به اوکراین تسلیحاتی بدهیم که بتوان از آنها برای فواصل دوربرد و میان‌برد استفاده کرد.»

او ادامه داد: «ما همچنین در حال همکاری با متحدان دیگر خود بر سر این موضوع هستیم. در مجموع یک وضعیت شدیدا پیچیده وجود دارد.»

آلمان در طول جنگ اوکراین دومین ارسال کننده بزرگ تسلیحات به این کشور بوده اما اولاف شولتس، صدراعظم آلمان تا کنون با تجهیز کی‌یف به موشک‌های دوربرد تاروس مخالفت کرده است.

در حالی که برلین تلاش می‌کند تا با هدف خود برای تبدیل شدن به یک کشور «آماده جنگ» همراه شود، بین اولاف شولتس، صدراعظم آلمان و وزیر دفاع او بر سر محدودیت‌های هزینه برای نیروهای مسلح، مقابله گزنده‌ای رخ داده است.

روزنامه آلمانی «زوددویچه تسایتونگ» روز پنجشنبه گزارش داد که بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع آلمان از امتناع اولاف شولتس از افزایش حداقل ۶.۵ میلیارد یورو بودجه نظامی ۲۰۲۵ به طور فزاینده‌ای ناامید شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha