• شنبه / ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۰:۲۰
  • دسته‌بندی: دیدگاه
  • کد خبر: 1403022920840
  • منبع : مطبوعات

کابینه بحران‌زده

کابینه بحران‌زده

اختلافات هر روز بین اعضای کابینه افزایش پیدا می‌کند و نتانیاهو نگران مخالفت نظامیان با ادامه عملیات در غزه است. در واقع می‌توان گفت کابینه بنیامین نتانیاهو در دیگر صحنه‌ها نیز در حال از دست دادن روزنه‌های امید خود است.

به گزارش ایسنا، جعفر قنادباشی؛ تحلیلگر مسائل بین‌الملل در یادداشتی در جام جم نوشت:  ۲۲۵ روز از آغاز جنگ در غزه می‌گذرد و شاهدیم نیروهای مقاومت قدرتمندتر از گذشته شده‌ و شرایط در کابینه بنیامین نتانیاهو هر روز بحرانی‌تر می‌شود. به عبارت دیگر اختلافات هر روز بین اعضای کابینه افزایش پیدا می‌کند و نتانیاهو نگران مخالفت نظامیان با ادامه عملیات در غزه است. در واقع می‌توان گفت کابینه بنیامین نتانیاهو در دیگر صحنه‌ها نیز در حال از دست دادن روزنه‌های امید خود است.

در چنین شرایطی شاهدیم نیروهای مقاومت از ادوات تازه و پیچیده خود در منطق رونمایی می‌کنند و این اتفاق نشان‌دهنده ضعف اسرائیلی‌ها و قدرتمندتر شدن جبهه مقاومت است. برای نمونه حزب‌الله لبنان در چند روز اخیر در زمین و آسمان و از نظر موشکی و پهپادی نمونه‌های تازه‌ای را رونمایی کرده که سبب شگفتی رژیم صهیونیستی شده است. افزون بر این حزب‌الله لبنان توانمندی‌هایی را نیز در هدف قرار دادن مراکز حساس رژیم صهیونیستی از خود نشان داده که سبب افزایش نگرانی بین اعضای کابینه نتانیاهو شده است.این در حالی است که نیروهای یمنی هم در کنار ادامه اقدامات خود در جلوگیری از ورود کشتی‌های تجاری به بنادر اسرائیل از به کارگیری سلاح‌های جدیدی سخن به میان آورده‌اند که تا به حال از آنها رونمایی نشده است.

در واقع مقامات انصارالله تاکید کرده‌اند اگر اسرائیل وارد رفح شود از این سلاح‌ها استفاده خواهند کرد.به این ترتیب می‌توان گفته آنچه در لبنان و یمن می‌گذرد، برای ناامیدتر کردن اعضای کابینه بنیامین نتانیاهو کافی است. اما عوامل دیگری نیز در این بین وجود دارد. برای نمونه دیگر نیروهای مقاومت نیز در هدف قرار دادن مراکز حساس رژیم صهیونیستی توانمندی بیشتری از خود نشان داده و مراکزی را در ‌تل‌آویو و بندر ایلات مورد هدف قرار داده‌اند.افزون بر این آنچه به ناامیدی بیشتر اعضای کابینه رژیم صهیونیستی دامن می‌زند، افزایش اعتراضات دانشجویی در دانشگاه‌های آمریکا و اروپاست که می‌تواند تاثیر بیشتری بر تصمیم‌گیری مقامات این کشورها داشته باشد.در این بین البته باید به موضوع به رسمیت شناخته شدن فلسطین به عنوان عضو سازمان ملل نیز اشاره کرد، زیرا این اتفاق نیز فضای کابینه بنیامین نتانیاهو را تحت تاثیر قرار داده است.

بنابراین چنین مسائلی سبب شده کابینه رژیم صهیونیستی در شرایط دشواری برای تصمیم‌گیری در خصوص پایان جنگ قرار گیرد. در واقع نتانیاهو و دیگر اعضای کابینه او هیچ راهی برای ادامه جنگ و ورود به رفح ندارند و دیگر قادر به اغنای ماشین جنگی خود نیستند، زیرا از نظر تبلیغاتی نیز ورشکسته شده‌اند. این درحالی است که برخی رسانه‌های اسرائیلی نیز از نامناسب‌تر شدن شرایط در اراضی اشغالی گزارش داده‌اند، زیرا برخی مخالفان پرچم رژیم صهیونیستی را به آتش کشیده‌اند در چنین شرایطی می‌توان انتظار عقب‌نشینی افراطیون رژیم صهیونیستی را داشت.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha