• شنبه / ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۵:۰۰
  • دسته‌بندی: جهان ورزش
  • کد خبر: 1403022920842
  • خبرنگار : 71460

جانشین یورگن کلوپ را بیشتر بشناسید

جانشین یورگن کلوپ را بیشتر بشناسید

آرنه اسلات با دو قهرمانی (قهرمانی در لیگ هلند و قهرمانی در جام حذفی) به تیمی می‌آید که سال‌ها زیر نظر یورگن کلوپ خاطرات خوشی برای هوادارانش ساخت.

به گزارش ایسنا، لیورپول با یورگن کلوپ، پس از ۳۰ سال، عنوان قهرمانی را لیگ برتر در سال ۲۰۲۰ به دست آورد. سرمربی آلمانی همچنین با قرمزها در لیگ قهرمانان اروپا، جام حذفی، جام اتحادیه و جام باشگاه‌های جهان به قهرمانی رسید. ردپایی که او در آنفیلد برای جانشینش، آرنه اسلات می‌گذارد بزرگ است. این مربی هلندی از فاینورد روتردام به لیگ برتر می آید و کار دشواری در پیش خواهد داشت چون جانشین مربی بزرگی می‌شود که هواداران لیوروپول خاطرات خوبی با او دارند.

به گزارش اسپورت بازر، اسلات در دوران فوتبالش به عنوان هافبک برای چند تیم هلندی بازی کرد و در مجموع در ۱۶۴ بازی ۵۰ گل به ثمر رساند. مهمترین تیم‌های اسلات در دوران فوتبالش تیم ناک بردا (۱۵۴ بازی)، اسپارتا روتردام (۵۷) و در نهایت زووله بودند.

مربیگری

اسلات مربیگری را در تیم کامبور شروع کرد و در فصل ۲۰۱۷-۲۰۱۶ هدایت این تیم را بر عهده داشت. در فصل ۲۰۲۰-۲۰۱۹ که به دلیل همه‌گیری کرونا نیمه تمام ماند، تنها تفاضل گل کمتر نسبت به آژاکس آمستردام مانع قهرمانی تیم اسلات شد. اسلات، آلکمار را با میانگین ۱.۹۳ امتیاز در هر بازی ترک کرد. او سرانجام در تابستان ۲۰۲۱ به عنوان جانشین دیک ادووکات با فاینورد قرارداد امضا کرد. 

او در اولین فصل خود با روتردام به فینال لیگ کنفرانس رسید و یک سال بعد باشگاه را به قهرمانی در هلند رساند. در فصل جاری روتردام با هدایت اسلات قهرمان جام حذفی شد ولی دفاع از عنوان قهرمانی خوب پیش نرفت تا آیندهوون بالاتر از فاینورد قهرمان شود. 

حمایت کلوپ از اسلات

این مربی ۴۵ ساله در حال حاضر حداقل یک حامی برجسته در لیورپول دارد؛ یورگن کلوپ. کلوپ با تمجید از سبک بازی اسلات گفت: من شیوه فوتبالی تیم‌های اسلات را دوست دارم. هر چیزی که در مورد او شنیده‌ام این بوده که اسلات آدم خوب و مربی برجسته‌ای است. من خوشحالم که او به لیورپول می‌آید. این هلندی می‌تواند انتظار بهترین شغل جهان، بهترین باشگاه جهان، یک تیم بزرگ و افراد فوق العاده را در تیم لیورپول داشته باشد.

لیورپول فردا یکشنبه در هفته آخر لیگ برتر انگلیس در خانه به دیدار ولورهمپتون می‌رود و این دیدار آخرین حضور یورگن کلوپ روی نیمکت لیورپول است.

کلوپ در ۹ سال گذشته برای لیورپول ۷ جام قهرمانی آورد. مهترین دستاورد سرمربی آلمانی با قرمزهای بندر آنفیلد، قهرمانی در لیگ برتر انگلیس بعد از ۳۰ سال و همچنین ششمین قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha