• شنبه / ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۰:۲۸
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403022920850
  • خبرنگار : 50646

تجلیل از روابط عمومی دانشگاه گیلان به عنوان پژوهشگر برتر

تجلیل از روابط عمومی دانشگاه گیلان به عنوان پژوهشگر برتر

ایسنا/گیلان رئیس اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه گیلان گفت: در دنیایی که جنگ‌ها از نوع سخت به سمت جنگ نرم و رسانه‌ای حرکت کردند، وظیفه و اهمیت روابط عمومی‌ها و رسانه‌ها در راستای اقناع‌سازی مخاطب و تبیین اقداماتی که در سطح دستگاه‌ها رخ می‌دهد بیش از پیش مورد توجه قرار می‌گیرد.

سعید رهسپار در گفت‌وگو با ایسنا درباره طرح پژوهشی خود که به عنوان طرح پژوهشی برتر کشوری در جشنواره تجلیل از روابط عمومی‌های دانشگاه‌ها، پارک‌های علم و فناوری و مؤسسات پژوهشی کشور انتخاب شد، اظهار کرد: هدف طرح تحلیل و بررسی میزان رضایت دانشجویان دانشگاه گیلان از عملکرد اداره روابط عمومی دانشگاه بود که در این راستا ابتدا توصیفی از وضعیت رضایت دانشجویان از اداره روابط عمومی دانشگاه گیلان ارائه شد و در ادامه به تبیین رابطه آن با شاخص‌های اطلاع رسانی صحیح، به موقع و کارآمد پرداخته شد.

وی افزود: برای تحقق این هدف از روش پیمایشی و ابزار پرسشنامه محقق ساخته با حجم نمونه ۴۸۳ نفر از دانشجویان مقاطع مختلف تحصیلی دانشکده‌های دانشگاه نظرسنجی به عمل آمده و یافته‌های پژوهش با نرم افزار ssps مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. 

رئیس اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه گیلان گفت: یافته‌های پژوهش حاکی از تأیید تمامی فرضیات پژوهش است به عبارتی‌ بین اطلاع‌رسانی به موقع، اطلاع‌رسانی صحیح و کارآمد، عضویت در شبکه‌های اطلاع رسانی، شناخت از اداره روابط عمومی و میزان رضایت از اداره روابط عمومی دانشگاه رابطه معنادار وجود دارد.

تجلیل از روابط عمومی دانشگاه گیلان به عنوان پژوهشگر برتر

رهسپار تصریح کرد: نتایج مؤید آن است که بین عملکرد و شاخص‌های اداره روابط عمومی و میزان رضایت دانشجویان رابطه مستقیم و معنادار برقرار است.

وی با بیان اینکه یکی از خلاءهایی که همیشه در روابط عمومی‌ها احساس می‌شود انجام امورات مربوطه بر پایه پژوهش و تحقیق است، خاطرنشان کرد: در دنیای امروز روابط عمومی‌ها به عنوان بخشی مهم و کلیدی از سازمان باید هر نوع از فعالیت خود را بر پایه تحقیق و پژوهش استوار کنند چون عملا هر نوع کنش روابط‌عمومی با پژوهش و ارزیابی و سنجش نگرش‌ها تبدیل به یک تصمیم و اقدام سازمانی موفقی خواهد شد و با نتایج حاصل از این پژوهش‌ها عملا روابط‌عمومی به مجموعه مدیریتی دانشگاه کمک می‌کند با تغییرات همگام شود و به گونه‌ای اثربخش از تغییرات استفاده کند.

تجلیل از روابط عمومی دانشگاه گیلان به عنوان پژوهشگر برتر

رئیس اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه گیلان تاکید کرد: روابط عمومی که مرتب در حال پایش عملکرد و فعالیت سازمان در سطح جامعه باشد، می‌تواند به عنوان یک سیستم هشدار دهنده و آگاهی دهنده در پیش‌بینی امور به مدیران دانشگاه کمک کند و از تحقیق و پژوهش به عنوان ابزار اصلی کار خود استفاده ‌کند.

رهسپار افزود: با توجه قرابت جنس کاری روابط عمومی‌ها و اصحاب رسانه در دنیایی که جنگ‌ها از نوع سخت به سمت جنگ نرم و رسانه‌ای حرکت کردند وظیفه و اهمیت روابط عمومی‌ها و رسانه‌ها در راستای اقناع‌سازی مخاطب و تبیین اقداماتی که در سطح دستگاه‌ها رخ می‌دهد بیش از پیش مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: در باب میزان اهمیت تاثیرگذاری رسانه‌ها اعم از روابط عمومی‌ها و غیره می‌توان به سخنان اخیر مقام معظم رهبری اشاره کرد.

تجلیل از روابط عمومی دانشگاه گیلان به عنوان پژوهشگر برتر

رئیس اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه گیلان افزود: بی‌شک روابط عمومی دانشگاه گیلان نیز وظیفه سنگینی در راستای امید آفرینی و آگاهی بخشی به جامعه علمی و به طور خاص به قشر جوان دارد تا مخاطبین در بمباران اطلاعاتی رسانه‌های برون مرزی که سعی در القاء یاس و ناامیدی در اذهان جوانان این مرز و بوم را دارند دست از تلاش و کوشش خود برای ساختن ایرانی آباد و مستقل برندارند.

رهسپار پیشنهاد کرد: در تمام دانشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان، برای هر اقدامی پیوست رسانه‌ای تعریف شود چون رسانه شبیه به شطرنج شده است، وقتی یک اقدامی می‌کنیم باید واکنش طرف مقابل را ببینیم و بر همان اساس واکنش نشان دهیم.

به گزارش ایسنا، در جشنواره روابط عمومی‌های برتر دانشگاه‌ها، موسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری کشور که با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری به میزبانی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور در تهران برگزار شد طرح پژوهشی سعید رهسپار رئیس اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه گیلان پس از داوری هیات داوران جشنواره، به عنوان طرح پژوهشی برتر کشور در حوزه آموزش عالی انتخاب شد که با اهدای لوح تقدیر و تندیس جشنواره، مورد تقدیر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری قرار گرفت.

تجلیل از روابط عمومی دانشگاه گیلان به عنوان پژوهشگر برتر

در این جشنواره علاوه بر تقدیر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر علی شمسی پور مدیرکل حوزه وزارتی و روابط عمومی وزارت علوم نیز به صورت ویژه با لوح تقدیر از فعالیت‌های ارتباط گسترانه رئیس اداره روابط عمومی دانشگاه گیلان در سطح آموزش عالی تقدیر کرد.

کسب ۳۷ مقام در جشنواره‌های ملی، منطقه‌ای و استانی از جمله افتخارات روابط عمومی دانشگاه گیلان در طی سالیان اخیر است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha