• شنبه / ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۰:۳۷
  • دسته‌بندی: آسیا و اقیانوسیه
  • کد خبر: 1403022920859
  • خبرنگار : 71129

کتک‌کاری در پارلمان تایوان/ قانونگذاری که لایحه‌ را برداشت و گریخت

کتک‌کاری در پارلمان تایوان/ قانونگذاری که لایحه‌ را برداشت و گریخت

یک نماینده از حزب حاکم در جلسه پارلمان تایوان در تلاش برای جلوگیری از تصویب یک لایحه، اسناد لایحه را ربود و از سالن فرار کرد این اقدام منجر به وقوع درگیری و کتک‌کاری در پارلمان اما در نهایت نمایندگان اپوزیسیون موفق به پس گرفتن لایحه و رای‌گیری شدند.

به گزارش ایسنا، حتی پیش از آغاز رای گیری درباره این اصلاحات، آن هم چند روز مانده به مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید، برخی از قانونگذاران در صحن پارلمان بر سر یکدیگر فریاد زده و یکدیگر را در داخل و بیرون از پارلمان کتک زدند.

 به نقل از خبرگزاری رویترز، در یکی از صحنه‌های درگیری، قانونگذاران کرسی رئیس پارلمان را پرتاب کرده و برخی هم همقطاران خود را به صحن هل دادند. با اینکه صبح روز جمعه آرام بود، اما تنش‌ها بعدازظهر شدت گرفت.

درگیری قانونگذاران تایوانی در پارلمان
درگیری در پارلمان تایوان

«لای چینگ ته» رئیس جمهور منتخب تایوان روز دوشنبه قرار است سوگند یاد کند. او ژانویه ۲۰۲۴ در این سمت انتخاب شد اما حزب مترقی دموکراتیک او اکثریت را در پارلمان از دست داده است.

حزب اصلی اپوزیسیون «کومینتانگ» کرسی‌های بیشتری نسبت به حزب مترقی دموکراتیک دارد اما به قدر کافی نتوانسته اکثریت خود را تشکیل دهد و برای همین با حزب کوچک «مردم تایوان» به منظور پیشبرد ایده‌های مشترک همکاری می‌کند.

کتک‌کاری در پارلمان تایوان/ قانونگذاری که لایحه‌ را برداشت و گریخت

اپوزیسیون می‌خواهند به پارلمان اختیارات بیشتر نظارتی بدهند که شامل پیشنهاد مناقشه برانگیز مجرم شناختن مقام‌هایی است که به دنبال اظهارنظرهای نادرست و غلط به پارلمان هستند.

حزب مترقی دموکراتیک می‌گوید حزب مردم تایوان و کومینتانگ به صورت نادرستی تلاش می‌کنند تا پیشنهادات خود را بدون رویه رایزنی در پارلمان پیش ببرند و این یعنی سوءاستفاده از قدرت است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha