• شنبه / ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۰:۴۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403022920870
  • خبرنگار : 71612

حملات شهرک‌نشینان صهیونیست به کامیون‌های حامل کمک به غزه ادامه دارد

حملات شهرک‌نشینان صهیونیست به کامیون‌های حامل کمک به غزه ادامه دارد

چند روزی است که شهرک‌نشینان افراطی کاروان‌های کمک‌های بشردوستانه متعددی را که از اردن به سمت نوار غزه می‌روند، غارت می‌کنند. نمونه جدید این اقدام هم روز جمعه زمانی روی داد که یک راننده کامیون در کرانه باختری توسط ده‌ها غیرنظامی صهیونیست (شهرک‌نشینان) مجروح شد.

به گزارش ایسنا، ده‌ها شهرک‌نشین افراطی در این رویداد بار غذا را در یک کامیون غارت می‌کنند. یکی از آنها با افتخار از خودش فیلم می‌گیرد و از همه می‌خواهد که جلوی کمک‌های بشردوستانه به غزه را بگیرند.

بااطلاع از این اقدام در شبکه‌های اجتماعی، «ساپیر اسلوسکر عمران»، یک فعال حقوق بشر برای مستندسازی به محل حمله رفت.

به نقل از ار. اف. ای، او عنوان می‌کند: وقتی آنها را دیدم که روی کامیون ایستاده‌اند، کیسه‌های شکر را با چاقو و تبر پاره می‌کنند و همه چیز را روی زمین می‌ریزند درحالی‌که می‌خندند، روی کامیون رفتم و سعی کردم آنها را دور کنم. یک شهرک‌نشین در مقابل سربازی که در همان نزدیکی بود و همه چیز را می‌دید، سیلی محکمی به من زد.

این رویداد در نزدیکی کوخاو هاشاحر، در شرق رام‌الله، شهرک صهیونیستی در منطقه‌ای به نام بنیامین که رژیم صهیونیستی از سال ۱۹۶۷ آن را اشغال کرده است، رخ داد. این منطقه در حدود ۴۰ کیلومتری اردن واقع شده است.

این فعال حقوق بشری می‌گوید: این افراط‌گرایان اسرائیلی می‌توانند با مصونیت کامل عمل کنند، زیرا آنها احساس امنیت می‌کنند؛ این نفرت، انتقام و نژادپرستی خالص است. اما آنها می‌دانند که از آنها محافظت می‌شود، زیرا آنها بخشی از احزاب سیاسی هستند که در حال حاضر در دولت حضور دارند.

چند روز پیش، چند وزیر صهیونیست به تظاهرات راست افراطی پیوستند و خواستار تغییر بافت جمعیتی غزه و بیرون‌راندن فلسطینی‌ها از سرزمین‌هایشان شدند.

روز دوشنبه ۱۳ مه نیز ده‌ها نفر مسیر کامیون‌های کمک‌رسانی را مسدود کرده و محتویات آنها را غارت کردند. پیش‌ازاین حمله، دو کاروان کمک‌رسانی در اول ماه مه از سوی اردن و سپس کاروان دیگری متشکل از ۳۵ کامیون که در ۷ مه ارسال شده بود، در کرانه باختری توسط افراط‌گرایان صهیونیست مورد حمله قرار گرفتند و مقامات اردنی این حملات را محکوم کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha