• شنبه / ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۰:۴۲
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 1403022920871
  • منبع : سازمان پزشکی قانونی

آمار قربانیان تصادفات رانندگی دوباره از مرز ۲۰ هزار تن گذشت/ ۳۹۱ هزار نفر مصدوم شدند

آمار قربانیان تصادفات رانندگی دوباره از مرز ۲۰ هزار تن گذشت/ ۳۹۱ هزار نفر مصدوم شدند

پزشکی قانونی اعلام کرد که در سال گذشته ۲۰ هزار و ۴۵ نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند، این رقم در مقایسه با سال قبل از آن که تعداد تلفات ۱۹ هزار و ۴۹۰ نفر بود، ۲.۸ درصد بیشتر شده است.

به گزارش ایسنا، پزشکی قانونی اعلام کرد که در سال گذشته تعداد تلفات حوادث رانندگی با رشد ۲.۸ درصدی به ۲۰ هزار و ۴۵ نفر رسیدکه از این تعداد ۱۵ هزار و ۸۵۴ نفر مرد و چهار هزار و ۱۹۱ نفر زن هستند.

در سال ۱۴۰۲، بیشترین آمار تلفات تصادفات به ترتیب در استان های فارس با یک‌هزار و ۶۱۴ مورد فوتی، تهران با یک‌هزار و ۴۴۹ مورد فوتی و سیستان و بلوچستان با یک‌هزار و ۴۳۶ مورد فوتی بود و کمترین آمار تلفات نیز در استان های ایلام با ۱۷۳ مورد فوتی، کهگیلویه و بویراحمد با ۲۲۴ مورد فوتی و اردبیل با ۲۴۳ مورد فوتی ثبت شده است.

همچنین در این سال ۱۳ هزار و ۷۷۰ نفر در محورهای برون شهری، چهار هزار و ۹۳۰ نفر در مسیرهای درون شهری، هزار و ۱۲۰ نفر در مسیرهای روستایی و مابقی کشته‌ها نیز در سایر مسیرها جان خود را از دست داده‌اند.

بر این اساس در سال گذشته بیشترین تعداد جانباختگان حوادث رانندگی با دو هزار و ۵۰ فوتی مربوط به شهریور ماه و کمترین آن با هزار و ۴۱۱ مورد مربوط به ماه بهمن بوده است.

بر اساس این گزارش و طبق بررسی آمارهای مربوط به حوادث رانندگی در دهه نود، تعداد کشته های تصادفات از سال ۱۳۹۱، به کمتر از ۲۰ هزار و در برخی موارد به ۱۵ هزار کشته در سال رسیده بود، اما متاسفانه در سال گذشته با ثبت ۲۰ هزار و ۴۵ کشته در حوادث رانندگی، پس از گذشت ۱۱ سال آمار تلفات تصادفات مجدد از مرز ۲۰ هزار نفر عبور کرد این درحالی است که از سال ۱۳۹۱ تا پایان ۱۴۰۱ آمار کشته‌های تصادفات همواره کمتر از ۲۰ هزار نفر بود.

مراجعه بیش از ۳۹۱ هزار مصدوم تصادفات به پزشکی قانونی

در این سال ۳۹۱ هزار و ۶۹ نفر نیز در تصادفات مصدوم شدند و به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کردند که ۲۷۵ هزار و ۸۰۰ نفر از آنان مرد و ۱۱۵ هزار و ۲۶۹ نفر زن بودند. تعداد مصدومان تصادفات سال ۱۴۰۲ نیز نسبت به سال قبل از آن ۵.۹ درصد بیشتر شده است.

کاهش تلفات تصادفات در اسفند ۱۴۰۲

مطابق با اطلاعات واحد آمار سازمان پزشکی قانونی کشور، در اسفند سال گذشته آمار کشته های تصادفات با کاهش ۱۶.۴ درصدی، از هزار و ۷۵۴ کشته در اسفند سال ۱۴۰۱، به هزار و ۴۵۹ کشته در اسفند سال گذشته رسیده است.

در این ماه ۲۶ هزار و ۹۹۷ مصدوم حوادث رانندگی نیز به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کردند که تعداد آنان ۴.۲ درصد کمتر از مدت مشابه سال قبل از آن است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha