• شنبه / ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۰:۴۸
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1403022920883
  • خبرنگار : 71610

جنگ غزه؛ ادامه نبردهای زمینی و شهادت و مجروح شدن ده‌ها فلسطینی در حملات رژیم صهیونیستی

جنگ غزه؛ ادامه نبردهای زمینی و شهادت و مجروح شدن ده‌ها فلسطینی در حملات رژیم صهیونیستی

در دویست و بیست و پنجمین روز تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، نبردها میان رزمندگان مقاومت و نظامیان ارتش رژیم اشغالگر در چندین منطقه این باریکه و به‌ویژه در اردوگاه آوارگان جبالیا و شرق رفح در جنوب نوار غزه ادامه دارد و همزمان بمب‌افکن‌های این رژیم در حال بمباران مناطقی در رفح هستند.

به گزارش ایسنا، پس از عقب‌نشینی ارتش رژیم اشغالگر از محله الزیتون در شهر غزه، نبردهای زمینی شدید میان رزمندگان مقاومت و ارتش رژیم صهیونیستی در نوار غزه به‌ویژه در محورهای شرق اردوگاه جبالیا و شرق رفح در شمال و جنوب این باریکه ادامه دارد.

طبق گزارش روزنامه العربی الجدید، این درگیری‌ها در حالی ادامه دارد که جنگ غزه وارد دویست و بیست و پنجمین روز خود شده و جنگنده‌های رژیم اشغالگر منازل غیرنظامیان را هدف قرار دادند و این حملات منجر شهادت و مجروح شدن چند فلسطینی شده است.

ارتش رژیم صهیونیستی در ادامه جنایات خود با انجام حملات توپخانه‌ای شهرک «المغراقه» در مرکز نوار غزه را هدف قرار داد. جنگنده‌های رژیم صهیونیستی همچنین چند خانه در محله «عبسان الکبیره» در شرق خان‌یونس را بمباران کردند که چند شهید و مجروح بر جای گذاشته است.

ضربات رزمندگان مقاومت به ارتش صهیونیستی

همزمان با ادامه این حملات جنایتکارانه ارتش رژیم صهیونیستی، گردان‌های شهید عزالدین القسام (بازوی نظامی جنبش مقاومت اسلامی حماس) یک تانک «مرکاوا ۴» را در محله «التنور» در شرق شهر رفح با راکت «الیاسین ۱۰۵» هدف قرار داد و آن را منهدم کرد.

القسام همچنین اعلام کرد رزمندگان آن با منفجر کردن بمب‌های ضد نفر در یک خانه محل استقرار ۱۵ نظامی صهیونیست در محله التنور در رفح آنها را کشته و زخمی کردند.

جنگ غزه؛ ادامه نبردهای زمینی و شهادت و مجروح شدن ده‌ها فلسطینی در حملات رژیم صهیونیستی
شکار تانک صهیونیست‌ها توسط رزمندگان مقاومت

طبق این بیانیه، رزمندگان القسام پس از انفجار بمب وارد خانه مذکور شده و از فاصله صفر با نظامیان صهیونیست درگیر شدند. گردان‌های القسام همچنین اعلام کرد نیروهای دشمن را در داخل گذرگاه زمینی رفح در جنوب نوار غزه با گلوله‌های خمپاره بمباران کرده است.

همزمان گردان‌های القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی نیز اعلام کرد که با انفجار یک بمب از نوع «برق» یک تانک «مرکاوا» ارتش رژیم صهیونیستی را در شرق اردوگاه جبالیا منهدم کرده است.

فروپاشی بخش بهداشت

در همین راستا، هلال احمر فلسطین نیز اعلام کرد تیم‌های پزشکی قادر به پاسخگویی به نیازهای آسیب‌دیدگان از فروپاشی حوزه سلامت و درمان در نوار غزه نیستند. در بیانیه این نهاد آمده است: ادامه حملات اشغالگران و بسته شدن گذرگاه‌ها وضعیت بهداشتی و انسانی در نوار غزه را بدتر می‌کند.

طبق این گزارش، بیش از ۴۰ درصد شهدای نوار غزه در مناطقی است که به ادعای رژیم صهیونیستی امن هستند.

هلال احمر فلسطین همچنین درباره اسکله دریایی آمریکا اعلام کرد: ورود کمک‌ها از طریق اسکله‌های موقت یا کمک‌های هوایی، جایگزینی برای گذرگاه‌های زمینی نخواهد بود. ما از هرگونه تلاش بین‌المللی برای کاهش درد و رنج ملت فلسطین استقبال می‌کنیم و خواستار فشار بر اسرائیل برای باز کردن گذرگاه‌ها هستیم.

ویرانی صدها هزار خانه در رفح

همزمان منابع رسانه‌ای از ویرانی صدها هزار خانه در رفح خبر داده‌اند.

شبکه ای‌بی‌سی نیوز با انتشار تصاویر ماهواره‌ای، حجم ویرانی در نوار غزه را نشان داد. طبق گزارش این شبکه، در نتیجه حملات رژیم صهیونیستی به رفح ۱۴۰۰ خانه به شکل کامل و جزئی در این منطقه ویران شده‌اند.

جنگ غزه؛ ادامه نبردهای زمینی و شهادت و مجروح شدن ده‌ها فلسطینی در حملات رژیم صهیونیستی
ویرانی ناشی از حملات صهیونیست‌ها به رفح

الجزیره از شهادت ۱۵ فلسطینی و مجروح شدن ۳۰ تن دیگر در حملات رژیم صهیونیستی به شهروندانی که قصد بازگشت به خانه‌های خود در اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه را داشتند، خبر داد.

طبق این گزارش، در نتیجه ادامه حملات تیم‌های دفاع شهری نتوانستند به پیکر ده‌ها شهید و مجروح در خیابان‌های اردوگاه جبالیا دست یابند.
الجزیره گزارش داد بمباران منازل فلسطینی‌ها در اردوگاه جبالیا و منطقه جبالیا البلد همزمان با عملیات نظامی زمینی برای هفتمین روز متوالی ادامه دارد.  

مقاومت فلسطین به رهبری حماس در سپیده‌دم هفتم اکتبر عملیات منحصربه‌فردی را با حمله به شهرک‌های صهیونیست‌نشین منطقه «غلاف غزه» آغاز کرد و ده‌ها صهیونیست را به اسارت گرفت. کارشناسان این عملیات را یک شکست راهبردی برای رژیم صهیونیستی و ارتش آن ارزیابی می‌کنند.

این عملیات باعث آغاز تجاوزات وحشیانه ارتش رژیم اشغالگر به مناطق مسکونی در نوار غزه شد و این تجاوزات از هفتم اکتبر تا ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳ ادامه داشت و پس از وقفه یک‌هفته‌ای جمعه اول دسامبر بار دیگر ازسرگرفته شد.

طی این مدت و به‌رغم تمامی حملات وحشیانه و غیرانسانی علیه غیرنظامیان و به‌ویژه زنان و کودکان در نوار غزه، اما ارتش به‌اصطلاح افسانه‌ای رژیم صهیونیستی متحمل خسارات و ضربات بی‌سابقه‌ای شده است، تا جایی که خود صهیونیست‌ها ناگزیر به اعتراف به شکست در مقابل مقاومت فلسطین شده‌اند.

به‌رغم سانسور شدید نظامی، رسانه‌های عبری هر از چند گاهی گزارش‌هایی درباره میزان تلفات ارتش رژیم صهیونیستی منتشر می‌کنند که با آمار و ارقام رسمی مغایرت دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha