• شنبه / ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۱:۰۰
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403022920898
  • خبرنگار : 50107

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی:

۸۰ درصد تماس‌گیرندگان با خط ملی اعتیاد را بانوان تشکیل می‌دهند

۸۰ درصد تماس‌گیرندگان با خط ملی اعتیاد را بانوان تشکیل می‌دهند

ایسنا/خراسان رضوی مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی گفت: ۸۰ درصد تماس‌گیرندگان با خط ملی اعتیاد را بانوان تشکیل می‌دهند که نگران اعتیاد و بروز علایم ناگهانی رفتاری در فرزندان‌شان هستند.

مسعود فیروزی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص خط ملی مشاوره اعتیاد اظهار کرد: شماره تماس ۰۹۶۲۸ که خط ملی مشاوره اعتیاد بوده از سال ۸۸ راه‌اندازی شده است. ۲۰ مشاور در پشت این خطوط قرار دارند و آماده‌ ارائه مشاوره تخصصی رایگان هستند.

وی بیان کرد: یکی از وظایف محوله سازمان بهزیستی، پیشگیری، درمان و کاهش آسیب ناشی از اعتیاد بوده که در این راستا سازمان بهزیستی کشور اقدام به راه‌اندازی خط ملی اعتیاد کرده است.

فیروزی خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۲۰۷۴ تماس تلفنی موفق با خط ملی اعتیاد در استان انجام شده است. خط ملی اعتیاد با شماره تلفن ۰۹۶۲۸ فعال بوده و توسط سازمان بهزیستی کشور اداره می‌شود.

محبوبه عباس‌زاده، کارشناس برنامه پیشگیری از اعتیاد بهزیستی خراسان رضوی عنوان کرد: ۸۰ درصد تماس‌گیرندگان با خط ملی اعتیاد را بانوان تشکیل می‌دهند که نگران اعتیاد و بروز علایم ناگهانی رفتاری در فرزندان‌شان هستند و در راستای پیشگیری از استعمال دخانیات، روش‌های تربیتی فرزندان، مسائل و مشکلات تربیتی در این زمینه، اعتیاد همسر، اعضای خانواده و اطرافیان خود سوال می‌پرسند. در برخی موارد مصرف‌کنندگان نیز تماس می‌گیرند و از راهنمایی و مشاوره برخوردار می‌شوند.

وی افزود: به طور کلی مصرف‌کنندگان براساس نوع مصرف، درباره شیوه ترک و نوع درمان سوال می‌پرسند و راهنمایی دریافت می‌کنند. در برخی موارد در صورت تمایل، تماس‌گیرنده توسط مشاوران به مراکز درمانی تحت نظارت بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی ارجاع داده می‌شود.

عباس‌زاده گفت: خط ملی اعتیاد با شماره ۰۹۶۲۸ از ۸ صبح تا ۸ شب و روزهای تعطیل پاسخگوی سوالات مردم و ارائه مشاوره تخصصی به افرادی است که درباره پیشگیری از اعتیاد و نیز راهکارهای درمان اعتیاد، پیشگیری از مصرف مواد و ارجاع به مراکز درمان و بازتوانی اعتیاد درخواست مشاوره دارند که مشاوران راهکارهای تخصصی ارائه کرده و نشانی مراکز درمانی ترک اعتیاد دارای مجوز از سازمان بهزیستی کشور و وزارت بهداشت را به متقاضیان درمان ارائه می‌دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha