• شنبه / ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۱:۱۰
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403022920912
  • خبرنگار : 50163

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ابهر:

ارتباط گرفتن با امام رضا (ع) شرط بهره‌مندی از عنایت‌های ایشان است

ارتباط گرفتن با امام رضا (ع) شرط بهره‌مندی از عنایت‌های ایشان است

ایسنا/زنجان رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ابهر گفت: شرط بهرمندی از عنایت‌های امام رضا (ع) ارتباط گرفتن با وجود مبارک ایشان است.

حجت‌الاسلام داود شجاعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه انسان در طول زندگی‌اش، خاطرات شیرین و تلخ بسیاری دارد که برخی از این خاطرات گاهی برای همیشه با او می‌ماند، اظهار کرد: یکی از خاطرات خوشی که اغلب ما ایرانی‌ها داریم، زیارت امام رضا (ع) و سفر به مشهد مقدس است.

وی با توضیح اینکه هم‌جواری با امام علی‌ بن‌ موسی‌ الرضا (ع) منتی بی‌پایانی است که خداوند سبحان به ملت ایران ارزانی داشته است، توضیح داد: در روایات، نسبت به زیارت و آثار زیارت مطالب بسیاری وجود دارد، به‌طور مثال در حدیثی از پیامبر گرامی اسلام (ص) روایت شده است که فرمودند، به‌زودی پاره‌ای از تن من در زمین خراسان مدفون گردد و هیچ مؤمنی او را زیارت نکند، مگر آن‏که خداوند متعال بهشت را بر او واجب و بدنش را بر آتش جهنم حرام کند.

او بیان کرد: از امام جواد (ع) پرسیدند، پاداش کسی که پدرت را زیارت کند، چیست؟ حضرت فرمود، به خدا قسم بهشت است. امام رضا (ع) نیز فرمود، هیچ مؤمنی نیست که من را زیارت کند و قطره‌ای باران بر صورتش بخورد، جز اینکه خداوند بدن او را بر آتش حرام گرداند.

شجاعی با بیان اینکه انسان‌ها در طول زندگی دچار مسائل و مشکلاتی می‌شوند که به‌طور مستقیم در روح و جان آنها اثرهای منفی می‌گذارد، ادامه داد: از روش‌های مهم و کارآمد برای رهایی از این غم‌ها، زیارت ائمه اطهار (ع) خاصه امام هشتم شیعیان است.

وی با بیان اینکه پیامبر گرامی اسلام از آثار زیارت امام رضا (ع) رفع غم زائر را بیان می‌کنند، گفت: مسأله‌ای که رسول خدا (ص) متذکر می‌شوند راه بخشش گناهان است که فرمودند، انسان با تشرف به زیارت امام رضا (ع) گناهانش بخشیده می‌شود. 

شجاعی افزود: شاید کسی به ذهنش بیاید آن کسی که توان تشرف را ندارد محروم از این عنایت خواهد بود، ولی اینطور نیست، هر کسی از صمیم دل با امام رضا (ع) و سایر ائمه (ع) ارتباط گیرد، مورد لطف امام خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha