• شنبه / ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۱:۱۴
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1403022920919
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل امور سرمایه‌گذاری و اشتغال کهگیلویه و بویراحمد:

تسهیل فرایندها موجب تحقق جهش تولید با مشارکت مردم می‌شود

تسهیل فرایندها موجب تحقق جهش تولید با مشارکت مردم می‌شود

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: همه پای کار بیایند، فرایندها را تسهیل و کمک کنند تا در جهت رفع موانع تولید و تحقق جهش تولید با مشارکت مردم قدم برداریم.

محسن ضامن فر در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا افزود: شعار سال به چند موضوع اساسی دلالت دارد، ابتدا بحث تولید بوده که طی این دهه اخیر، مستمرا شعارهای سال حول محور اقتصادی و عمدتا تولید قرار داده شده که این نشان دهنده اهمیت موضوع تولید است.

وی اظهارکرد: شرط رهایی کشور از مشکلات، به واقع تولید در ابعاد مختلف است و البته امسال شعار جهش تولید به معنای این هست که ما به یک رشد چند برابری در این مقوله مهم احتیاج داریم و این به معنای اینست که حرکتمان در این زمینه کافی نبوده است و البته به مشارکت حداکثری مردم اشاره شده چراکه هرجا مردم و در هر موضوعی ورود کرده اند در آن زمینه موفقیت و پیروزی حاصل شده است.

مدیرکل امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری کهگیلویه و بویراحمد در خصوص مزایای رونق تولید در کشور می توان به کاهش نرخ بیکاری از یک سو و از دیگر سو به هدایت نقدینگی و سرمایه های مردم از فضای دلالی، به سمت فعالیت‌های اقتصادی و تولیدی اشاره کرد. یکی دیگر از مزایای رونق تولید را می توان در رشد صادرات دانست که کمک می‌کند در بازارهای جهانی حضور پررنگ‌تری داشته باشیم و منابع ارزی مناسبی در اختیار کشور قرار دهیم.

ضامن فر تصریح کرد: کلید طلایی جلب مشارکت مردم، اعتمادسازی است تا مردم سرمایه و نقدینگی که در اختیار دارند را به سمت بخش تولید سوق دهند.

وی ادامه داد: ورود سرمایه‌های مردم به بخش تولید نه تنها به رونق این بخش کمک می‌کند، بلکه باعث می‌شود سرمایه‌های سرگردان دیگر وارد فعالیت‌های واسطه‌گری و سایر بازارها نرود و باعث التهاب در آنها نشود.

مدیرکل امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: به هر حال ما باید اعتماد و مشارکت مردم را افزایش دهیم و قطعا یکی از مهمترین این راهکارها در بهبود فضای کسب و کار و تسهیل در صدور مجوزها و الکترونیکی کردن خدمات است و از سوی دیگر جذب مشارکت مردم در بخش تولید نیازمند حمایت سیستم بانکی است و تلاش داریم منابع بانکی استان را به سمت بخش‌های تولید و سرمایه‌گذاری جهت دهی کنیم.

ضامن فر تاکید کرد: نکته دیگر آنست که همه دستگاه‌های دولتی استان بویژه اداراتی که با بحث سرمایه گذاری و کارآفرینی مرتبط هستند باید پیام شعار سال را بدرستی دریافت کنند، همه پای کار بیایند، فرایندها را تسهیل و کمک کنند در جهت رفع موانع تولید و جهش تولید با مشارکت مردم قدم برداریم.

وی اظهارکرد: در این راستا بنا داریم سرعت پیگیری مطالبات فعالان اقتصادی را افزایش دهیم، در بحث ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، جلسات را بصورت کمی و کیفی توسعه دهیم، بنا داریم این جلسات در محل واحدهای تولیدی، شهرکهای صنعتی و شهرستانها برگزار شوند تا این ظرفیت مهم، در خدمت  رفع مشکلات فعالان اقتصادی ما قرار گیرد، در بحث منابع بانکی، آنچه که وجود دارد با حساسیت ویژه موضوع جذب منابع ابلاغی به استان و جلوگیری از انحراف تسهیلات در دستور کار هست در این زمینه جلسات متعدد در خصوص تسهیلات تبصره ۱۸با حضور دستگاههای متعدد برگزار می شود.

مدیرکل امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: موضوع زنجیره های ارزش استان را در دستور کار ویژه قرار داده ایم، موضوع زنجیره های گیاهان دارویی، آبزی پروری، نفت و گاز انرژی، گردشگری و بلوط که رویکرد آنها مبتنی بر مشارکت گسترده مردمی است طی دوسال اخیر در دستور قرار گرفته است، حلقه های مفقوده شناسایی و جهت دهی تولید و چشم انداز آینده برای افزایش ظرفیت تولید در این زنجیره ها هدف گذاری شده است.

ضامن فر افزود: اخیرا نمایشگاه فرصتهای سرمایه گذاری ایران اکسپو در تهران را با حضور قوی استان برگزار کردیم و در این نمایشگاه توانستیم برخی از ظرفیت های استان را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار دهیم، با هئیت های مختلف از طرف های خارجی مذاکرات متعدد صورت پذیرفت و تفاهم‌نامه‌های متعددی بین شرکتهای مختلف، دستگاههای دولتی، سرمایه گذاران و حوزه اقتصادی استان منعقد شد.

وی بیان کرد: در مجموع اقدامات موثر برای، عینیت بخشیدن به شعار سال را در برنامه قرار داده ایم و پیش بینی می کنیم با تسریع در صدور مجوزها و نیز عملیات اجرایی و تکمیلی طرح‌های در دست اجرا به یک جهش قابل قبول در حوزه اقتصادی دست یابیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha