• یکشنبه / ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۷:۰۰
  • دسته‌بندی: فوتبال، فوتسال
  • کد خبر: 1403022920939
  • خبرنگار : 50657

خطر فروپاشی بیخ گوش پدیده لیگ/ مهم‌ترین شاخصه برای بقا در لیگ برتر فوتبال چیست؟

خطر فروپاشی بیخ گوش پدیده لیگ/ مهم‌ترین شاخصه برای بقا در لیگ برتر فوتبال چیست؟

یک کارشناس فوتبال گفت: با روحیه جنگنده سعید دقیقی تیم شمس آذر به پدیده این دوره از رقابت‌های لیگ برتر تبدیل شده است.

میر احسان میرزاده در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به وضعیت صدر جدول رده‌بندی مسابقات لیگ برتر فوتبال و احتمال قهرمانی هر کدام از تیم‌ها در پایان فصل اظهار کرد: در حال حاضر و با توجه به وضعیت کسب امتیاز توسط سپاهان، این تیم به طور کامل از کورس قهرمانی جدا شده و رقابت حساس بین دو تیم استقلال و پرسپولیس در جریان است.

این کارشناس فوتبال ادامه داد: سه بازی و ۹ امتیاز برای تیم‌های صدر جدول وجود دارد در حالی که اختلاف این دو تیم یک امتیاز است، به همین دلیل پیش‌بینی وضعیت آینده و اینکه کاپ قهرمانی را کدام تیم بالای سر خواهد برد سخت است.

وی در خصوص وضعیت سه تیم انتهای جدول نیز بیان کرد: شاید انتظار می‌رفت استقلال خوزستان با توجه به جدیدالورود بودنش در لیگ برتر کار سختی داشته باشد اما جایگاه فولاد و صنعت نفت در قعر جدول خیلی تعجب برانگیز است.

میرزاده ادامه داد: این سه تیم در امتیازات خیلی به هم نزدیک هستند و اگر این سه هفته پایانی نتایج خوبی بگیرند ممکن است سقوط نکنند. با این حال با بضاعت فوتبالی که خوزستان دارد وضعیت این سه تیم برای فوتبال‌دوستان سؤال برانگیز شده است.

وی خاطرنشان کرد: به طور کلی اگر وضعیت سه تیم انتهای جدول را در نظر بگیریم باید به یاد بیاوریم که سال گذشته هم صنعت نفت حال خوبی نداشت، بنابراین امسال هم نمی‌شد از این تیم انتظاری زیادی داشت، از طرفی تعداد تیم‌های خوزستانی زیاد است لذا آن حمایتی که تیم‌های مختص یک شهر دریافت می‌کنند را ندارند.

این مدرس فدراسیون فوتبال با تأکید بر اینکه تیم‌های خوزستانی آن حمایتی که باید را دریافت نمی‌کنند، گفت: فوتبال ما به طور کامل خصوصی نیست بلکه بخش قابل توجهی از وضعیت تیم‌ها به دولت وابسته است، برای مثال اگر مجموعه‌های نفتی بخواهند از یک تیم حمایت کنند نباید وضعیت تیم صنعت نفت به این شکل باشد.

میرزاده ادامه داد: از طرفی فاکتورهای ذهنی هم خیلی مهم است. اگر تیمی جایگاه انتهای جدول عادت کند، سخت است که وضعیتش را تغییر دهید. لیگ ۳۰ بازی دارد و تیم باید با وضعیت روانی آماده و با حمایت‌های مختلف وارد زمین مسابقه شود تا نتیجه مطلوب را رقم بزند.

این کارشناس فوتبال با اشاره به وضعیت تیم شمس آذر قزوین اظهار کرد: به طور قطع تیم شمس آذر را باید پدیده این دوره از مسابقات لیگ برتر دانست. این تیم با نتیجه‌هایی که می‌گیرد و با بازی‌های با کیفیتی که در زمین ارائه می‌کند سیر صعودی را به طور مداوم طی کرده و این اتفاق خیلی بزرگی برای این تیم است و اگر آن سه امتیاز کسر شده را به این تیم برگردانند، می‌تواند در جایگاه پنجم جدول بایستد.

وی بیان کرد: من امیدوارم که شمس آذر آینده خوبی داشته باشد و این امر منوط به آن است که همه ظرفیت‌های استان قزوین بسیج شوند و بخواهند این تیم قوی بماند. ما نمی‌توانیم از یک کارخانه خصوصی انتظار داشته باشیم که بتواند در برابر هزینه‌ها مقاومت کند، در نیم فصل شاهد این موضوع بودیم که تیم شمس آذر به خاطر مبلغ ناچیزی دو بازیکن خوب خود را از دست داد.

میرزاده گفت: دو بازیکنی که شمس‌آذر از دست داد در سپاهان و تراکتور به طور ثابت بازی کردند و این نشان می‌دهد که شمس آذر چه مهره‌هایی را از دست داده است. در حال حاضر با نتایجی که شمس آذر کسب کرده خیلی از ذره‌بین‌ها را روی خود دارد و طبیعی است اگر پیشنهادهای خوبی برای بازیکنان وجود داشته باشد این احتمال هست که بخواهند به تیم‌های دیگر بروند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه شمس آذر پدیده لیگ برتر است، خاطرنشان کرد: مجموعه‌های استانداری و شهرداری که مجموعه توانمندی هستند می‌توانند کمک کنند که شمس آذر بتواند بازیکن‌هایش را حفظ کند و نقاط ضعفی که دارد را با حضور چند بازیکن خوب رفع کند.

این کارشناس فوتبال در پایان گفت: روحیه جنگنده و تفکر مبارز سعید دقیقی همیشه به تیم کمک کرده است و روحیه او به تیم منتقل شده است. هر کسی جاه‌طلبی دارد و ما دوست داریم اگر روزی سعید دقیقی قرار باشد از قزوین برود به خاطر پول نباشد بلکه پیشنهاد تیم بزرگتری باشد و بزرگان استان باید به او به چشم سرمایه استان نگاه کنند و تلاش کنند تا جایی که ممکن است سرمایه‌های قزوین را برای استان حفظ کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha