• شنبه / ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۱:۴۹
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1403022920990
  • خبرنگار : 50130

معاون ‌استاندار کردستان:

روابط عمومی ها نقش مهمی در انعکاس خدمات دولت در دستگاه‌های اجرایی دارند

روابط عمومی ها نقش مهمی در انعکاس خدمات دولت در دستگاه‌های اجرایی دارند

ایسنا/کردستان معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری کردستان، گفت:روابط عمومی ها نقش مهمی در انعکاس خدمات دولت در دستگاه‌های اجرایی دارند.

عبدالله رشیدی پور امروز شنبه (۲۹ اردیبهشت‌ماه) در آیین گرامیداشت روز روابط عمومی‌ها که با حضور جمعی از روابط عمومی های استان برگزار شد، روابط عمومی ها را پل ارتباطی بین مردم، مسئولان و دستگاههای اجرایی ذکر و اظهار کرد: هر چه قدر این ارتباط محکم باشد و تقویت شود بخش عظیمی از مشکلات موجود حل می شود.

وی با اشاره به اهمیت ارتباطات روابط عمومی با رسانه ها افزود: تعامل روابط عمومی ها و رسانه ها موجب انعکاس هرچه بیشتر خدمات دولت خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری کردستان، با انتقاد از میزان زیاد مراجعات ارباب رجوع به استانداری برای پیگیری امور خود، تصریح کرد: به انجام نرسیدن امور مراجعان و پاسخگو نبودن روابط عمومی‌ها از جمله دلیل افزایش این مراجعات است که انتظار می رود، روابط عمومی ها در این راستا تسهیل کننده باشند.

به گفته وی، نقش روابط عمومی ها در معرفی دستگاه های اجرایی بسیار تأثیرگذار است و دولت سیزدهم دولت وعده صادق است، بر همین اساس مدیریت عالی استان کردستان هم مبنای فعالیت های خود را در این راستا قرارداده، لذا انعکاس خدمات دولت در دستگاه‌های اجرایی بر عهده روابط عمومی ها از اهمیت زیادی برخوردار است.

رشیدی پور، خاطرنشان کرد:  انتقاد با تخریب در رسانه‌ها بسیار متفاوت است؛ انتقاد منصفانه و پیشنهاد باید در دستور امور روابط عمومی‌ها و رسانه‌های استان با هدف رفع نواقص و شتابدهی به ریل توسعه در کردستان قرار گیرد.

معاون مدیریت منابع انسانی  استانداری کردستان یادآور شد: نحوه خدمات دولت در شهرستان‌های استان با مدیریت جدی استاندار در حال پیگیری است و انعکاس این خدمات بر عهده روابط عمومی ها است.

روابط عمومی ها به چرخ پنجم ارابه سازمان ها مبدل شده اند

بهروز ابراهیم آبادی، مدیر روابط عمومی اداره کل ثبت استان کردستان، در ادامه این مراسم، اظهار کرد: باید به روابط عمومی ها بیش از پیش اهمیت داده شود و اجازه نداد که این بخش مهم در دستگاه‌های اجرایی به چرخ پنجم ارابه سازمان ها مبدل شوند و در زیر پله ها بیکار بنشینند.

وی روابط عمومی ها را دلسوزان واقعی دستگاه های اجرایی ذکر کرد و افزود: ساعات کاری این قشر زحمتکش بسیار زیاد است و در عین حال همیشه کمترین دستمزدها به روابط عمومی ها می رسد.

ابراهیم آبادی،‌ با تأکید بر اینکه روابط عمومی نباید به تبعیدگاه سازمان ها تبدیل شود گفت: روابط عمومی ها سخنگوی دستگاه‌های اجرایی هستند و می توانند از حقوق مردم دفاع کنند؛ تحقق این امر نیازمند همراهی و همدلی و حمایت مسئولان است.

روابط عمومی ها باید ساختارمند باشند

اولی زاده مدیر روابط عمومی شرکت گاز استان کردستان هم در ادامه این مراسم،‌ با انتقاد از نحوه اهمیت دادن به روابط عمومی‌ها در دستگاه‌های اجرایی استان گفت: روابط عمومی‌ها ویترین سازمان ها هستند و مسئولان باید شرایط مصداق عینی این تعریف را فراهم کنند.

وی منابع موجود و در اختیار روابط عمومی ها را بسیار اندک ذکر کرد و افزود: انجام مسئولیت های اجتماعی دستگاه های اجرایی و ایجاد اعتماد در سازمان‌ها نیاز به روابط عمومی قوی و ساختارمند دارد.

اولی زاده عنوان کرد: روابط عمومی ها باید از توجیه گری بودن به سمت تحلیل‌گرایی حرکت کنند.

فلاحی، عضو هیأت رییسه شورای روابط عمومی‌های استان کردستان در ادامه این مراسم، از ساختارمند نبودن فعالیتهای روابط عمومی های استان انتقاد و اظهار کرد: روابط عمومی های استان کردستان کمیته مشخصی ندارد و جایگاه این بخش در استانداری هنوز  در بخش معاونت است‌ که انتظار می رود این امر مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha