• شنبه / ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۲:۰۱
  • دسته‌بندی: فناوری
  • کد خبر: 1403022921008
  • خبرنگار : 71654

تحویل محموله ظرف یک ساعت به هر نقطه از زمین!

تحویل محموله ظرف یک ساعت به هر نقطه از زمین!

استارت آپی موسوم به «اینورژن اسپیس» که در سال ۲۰۲۱ تاسیس شد، در حال توسعه کپسول‌های چندبار مصرف برای ذخیره محموله در مدار است. این محموله برای تحویل به زمین در حالت آماده باش خواهد بود. هنگامی که درخواست شود، این شرکت قادر خواهد بود ظرف یک ساعت آن را به هر نقطه از زمین تحویل دهد.

به گزارش ایسنا، شرکت اینورژن اسپیس(Inversion Space) فناوری خود را در ماه اکتبر امسال در ماموریت ترنسپورتر-۱۲(Transporter-12) شرکت اسپیس‌ایکس به فضا پرتاب خواهد کرد. این فناوری به زودی طی یک ماموریت که در حال حاضر برای اوایل ماه اکتبر برنامه‌ریزی شده، مورد آزمایش قرار خواهد گرفت.

انقلابی در استقرار محموله‌های نظامی

به نقل از آی‌ای‌، انتظار می‌رود که ماموریت اینورژن اسپیس ری(Inversion Space Ray) طی ماموریت ترنسپورتر-۱۲ اسپیس ایکس به فضا پرواز کند. این شرکت فناوری‌هایی را که از توسعه یک کپسول بزرگ‌تر پشتیبانی می‌کند، مستقر و آزمایش خواهد کرد.

جاستین فیاشتی(Justin Fiaschetti)، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل اینورژن اسپیس در مصاحبه‌ای گفته است که کپسول‌های این شرکت می‌توانند طیف وسیعی از کالاها از جمله لوازم پزشکی و تجهیزات نظامی را در خود ذخیره کنند.

این ماموریت که ری(Ray) نام دارد در ماه اکتبر سال جاری به مدار زمین پرتاب می‌شود و به زمین بازمی‌گردد و اولین گام برای تبدیل فضا به یک لایه حمل‌ونقل خواهد بود.

ارتش‌ها همیشه به تحویل سریع و دقیق محموله در سراسر جهان نیاز دارند و سرعت و خودمختاری عوامل کلیدی آن هستند. البته سیستم‌های خودمختار به کپسول‌ها اجازه می‌دهند تا فرودهای دقیقی را در مقصد خود انجام دهند. اینورژن اسپیس مشتری اصلی خود را وزارت دفاع می‌داند. پس از ایجاد زیرساخت‌های آن، هدف آن ارائه گزینه‌های مقرون به صرفه‌تر برای بخش خصوصی است. این شرکت هنوز ظرفیت بار برای کپسول‌های خود را فاش نکرده است.

در طول ماموریت ماه اکتبر، کپسول اینورژن اسپیس برای چند هفته در مدار خواهد ماند. یک تیم در زمین وضعیت کپسول را تجزیه و تحلیل کرده و داده‌ها را جمع‌آوری می‌کنند. هنگامی که ماموریت به پایان رسید، کپسول وارد جو زمین می‌شود. پس از ورود مجدد، دو چتر نجات توسعه یافته توسط این شرکت را باز خواهد کرد. اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، یک برخورد نرم به آب‌های سواحل کالیفرنیا خواهد داشت. داده‌های جمع‌آوری‌شده در طول این مأموریت به اینورژن اسپیس کمک می‌کند تا یک کپسول باری بزرگ‌تر برای مأموریت‌های عملیاتی خود بسازد.

این شرکت همچنین با رقابت شرکت فضایی خصوصی سیرا اسپیس(Sierra Space) روبرو خواهد بود. Sierra Space Ghost به تازگی وارد مرحله نهایی آزمایش شده و ظرفیت تحویل محموله در یک پنجره ۹۰ دقیقه‌ای را دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha