• شنبه / ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۲:۰۳
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403022921009
  • خبرنگار : 50181

معاون استانداری:

مقابله با کاشت برنج در کرمانشاه ضروریست

مقابله با کاشت برنج در کرمانشاه ضروریست
عکس از آرشیو

ایسنا/کرمانشاه معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه خواستار همراهی همه بخش‌ها از جمله جهاد کشاورزی، آب منطقه‌ای، فرمانداران و دادستانی برای مقابله با کشت برنج در کرمانشاه شد.

طهماسب نجفی در جلسه امروز (۲۹ اردیبهشت) سازگاری با کم آبی استان، کرمانشاه با بیان اینکه بارش‌های مناسبی که اخیرا داشتیم، کم آبی را جبران نمی‌کند و همچنان باید به فکر صرفه‌جویی در مصرف آب باشیم، گفت: اگر از هم اکنون مدیریت منابع آب را در دستور کار نداشته باشیم، در سال‌های آتی دچار مشکلات جدی خواهیم شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر هم وضعیت برخی از دشت‌های استان چندان مناسب نیست، ادامه داد: اگر اقدامات لازم در دستورکار نباشد، ممکن است شرایط مشابه برخی استان‌های دیگر را تجربه کنیم که در معرض فرونشست قرار دارند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه با تاکید بر اینکه اگر فرونشست رخ دهد قابل جبران نیست، یادآور شد: جلوگیری از کشت محصولات پُرمصرف خصوصا برنج باید با جدیت دنبال شود.

به گفته نجفی، جلوگیری از کشت برنج در کرمانشاه باید قبل از اینکه به مرحله کشت برسد، انجام شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه عامل مهم دیگری که به شدت منابع آب و خاک کرمانشاه را تحت تاثیر قرار می‌دهد را کشاورزان مهاجر عنوان کرد و گفت: کشاورزان مهاجر با هدف بهره‌جویی حداکثری از زمینی که برای مدت مشخص اجاره کرده‌اند، صدمات جدی به آب و خاک کرمانشاه وارد می‌کنند.

نجفی برخورد جدی و بدون اغماض با این کشاورزان را خصوصا با همکاری جهاد کشاورزی و دستگاه قضایی خواستار شد و عنوان کرد: شناسایی چنین کشاورزانی به هیچ عنوان کار دشواری نیست.

وی همچین بر لزوم تجهیز تعداد بیشتری از چاه‌های بخش کشاورزی به کنتور هوشمند تاکید کرد و گفت: استفاده از کنتورهای هوشمند کمک بسزایی به مدیریت همزمان مصرف آب و برق خصوصا در فصل گرما خواهد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha