• شنبه / ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۲:۲۲
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1403022921034
  • خبرنگار : 71588

افشاگری روزنامه عبری از ضعف صهیونیست‌ها در خاک اراضی اشغالی در برابر حزب‌الله لبنان

افشاگری روزنامه عبری از ضعف صهیونیست‌ها در خاک اراضی اشغالی در برابر حزب‌الله لبنان

روزنامه عبری‌زبان معاریو فاش کرد که ناتوانی رژیم صهیونیستی در جنگ در اراضی اشغالی برای اولین بار آشکار شد و طرف لبنانی تصمیم به تشدید درگیری گرفته است.

به گزارش ایسنا، روزنامه عبری‌زبان «معاریو» با انتشار مقاله‌ای تحلیلی، بسیاری از نکات پشت پرده تشدید عملیات حزب‌الله لبنان علیه ارتش رژیم صهیونیستی را فاش کرد و از سطوح سیاسی خواست تا تصمیمات خود را اتخاذ کند.

این روزنامه عبری‌زبان همچنین فاش کرد اتفاقی در طرف لبنانی افتاد تا حزب‌الله تصمیمی برای تشدید جنگ علیه رژیم صهیونیستی بگیرد. تل‌آویو برای اولین بار در اراضی اشغالی و در مرزهای شمالی جنگی را در تضاد کامل با عقیده امنیتی اسرائیل به راه انداخته است.

معاریو همچنین نوشت براساس تصمیم کابینه رژیم صهیونیستی، میدان غزه میدان اصلی و میدان لبنان میدان فرعی است. زمان آن فرا رسیده است که چراغ‌ها را به سمت شمال روشن کرد.

طبق نوشته این روزنامه، وضعیت دقیقاً برعکس است، زیرا حزب‌الله قوی‌تر، بسیار بزرگتر از حماس و مجهزتر است و در روزهای اخیر رژیم صهیونیستی متحمل ضرر زیادی شده است.

روزنامه معاریو با اشاره به اینکه اسرائیل برای نخستین بار در داخل مرزهای شمالی جنگی را در تضاد کامل با عقیده امنیتی اسرائیل به راه انداخته است، فاش کرد از گذشته جنگ در طرف مقابل در جریان بوده و نه در محوطه منازل صهیونیست‌ها.

رژیم صهیونیستی از هشتم اکتبر جنگ با حزب‌الله را در شمال آغاز کرده است و برای اولین بار و با تصمیم دولت ساکنان از منازل خود خارج شده که این امر منجر به ایجاد منطقه امنیتی شده است که در آن جنگ در خاک اراضی اشغالی رخ می‌دهد.

معاریو فاش کرد که این نه‌تنها یک مشکل تاکتیکی بلکه نشان‌دهنده ضعف و ناتوانی رژیم صهیونیستی و پیشینه خطرناکی برای آینده است.

این روزنامه عبری در تحلیل خود فاش کرده که حزب‌الله در هفته‌های اخیر به دلایل متعددی تصمیم به تشدید جنگ گرفته است و آن دلایل عبارتند از:

۱- جنگ در لبنان در فصل بهار و تابستان در حالی رخ می‌دهد که گل و لایی وجود ندارد و گیاهان در هم تنیده می‌شوند که بیشتر برای جنگ مناسب است.

۲- حزب‌الله آنچه در غزه رخ می‌دهد را می‌بیند و دریافته که می‌تواند دست به تشدید تنش بزند.

۳- فشار بین‌المللی و انزوای سیاسی: حزب‌الله اختلاف شدید اسرائیل با آمریکا را می‌بیند و متوجه می‌شود که آخرین چیزی که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا اکنون قبل از برگزاری انتخابات به آن نیاز دارد، جبهه نبرد جدیدی است که توسط اسرائیل گشوده شده باشد.

۴-تغییر معادله: حزب‌الله متوجه می‌شود و به دنبال آن است معادله را تغییر دهد.

این روزنامه همچنین نوشت: «حزب‌الله طی چند هفته گذشته هر روز بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ موشک به سمت شمال شلیک کرده و برد شلیک خود را افزایش داده است، علاوه‌بر آن تسلیحات متنوعی در اختیار دارد که شامل ابزارهای تهاجمی جدید از پهپادهایی که موشک پرتاب می‌کنند، تسلیحات دقیق و موشک‌های ضد تانک و غیره است.»

معاریو نوشت که حزب‌الله برای دستیابی به اهداف استراتژیک قدم برمی‌دارد و شروع به تبادل آتش شدید علیه واحد نظارت هوایی در مرون، پرتاب یک پهپاد در تاسیسات تل شمیم ​​در نزدیکی تقاطع جولانی و خنثی کردن ابزارهای نظارتی قبل از هرچیز می‌کند.

این روزنامه در مقاله تحلیلی خود همچنین فاش کرد اکنون تصمیم در اختیار سطوح سیاسی اسرائیل است و باید شرایط را از هم‌اکنون ارزیابی و در مورد لبنان تصمیم‌گیری کرد.

روزنامه معاریو مقاله خود را با مطرح کردن چندین سوال به اتمام رساند و آن سوالات عبارتند از «آیا اسرائیل به جنگ در اراضی اشغالی ادامه می‌دهد یا آن را به طرف دیگر منتقل می‌کند؟ چگونه تل‌آویو بازدارندگی را در شمال و به طور کلی در منطقه باز می‌گرداند؟»

یک روز پس از آغاز تجاوزات رژیم اشغالگر به نوار غزه از هفتم اکتبر، حزب‌الله لبنان اولین طرف در محور مقاومت بود که با انجام حملاتی به شمال فلسطین اشغالی، رسما به عملیات فلسطینی طوفان الاقصی ملحق شد و پس از آن مرزهای لبنان و سرزمین‌های اشغالی فلسطین به‌صورت روزانه و تقریبا ۲۴ ساعته صحنه تبادل آتش میان حزب‌الله لبنان و ارتش رژیم صهیونیستی شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha