• شنبه / ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۲:۲۸
  • دسته‌بندی: دانش‌بنیان‌ها
  • کد خبر: 1403022921045
  • خبرنگار : 30057

معاون علمی رئیس‌جمهور:

«ایران هلث» می‌تواند بزرگتر از رویداد عرب هلث شود

«ایران هلث» می‌تواند بزرگتر از رویداد عرب هلث شود

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور گفت: معتقدم صنعت سلامت امروز آنقدر توانمند است که اگر سنگ از پیش پای آن برداشته شود و یا موانعی برای آنها ایجاد نکنیم، افق‌های بزرگی را برای کشور ترسیم خواهند کرد.

به گزارش ایسنا، دکتر روح الله دهقانی فیروز آبادی امروز در مراسم افتتاح بیست و پنجمین نمایشگاه ایران هلث با بیان اینکه تمایل دارم این نمایشگاه را با عنوان رویداد یاد کنم، افزود: نمایشگاه دارای یک کارکرد مشخص است، ولی امسال به مدد همه فعالان این حوزه نمایشگاه تبدیل به سبک رویداد شده است که در آن ۶۰۰ شرکت حضور دارند و ۶۰ نشست علمی تبادل فناوری برگزار می‌شود؛ از این رو این نمایشگاه از یک نمایشگاه صرف که نمایش دستاوردهای علمی است، خارج شده است. 

وی ابراز امیدواری کرد که این رویداد که با محوریت پارک فناوری پردیس برگزار شده است، در سال آینده به گونه‌ای برگزار شود که کل سالن های این نمایشگاه با حضور شرکت‌های فناور، پر شود.

دهقانی فیروزآبادی ادامه داد: یکی از اشکالات ما این است که هر مجموعه‌ای به صورت پراکنده به کاری مشغول است و از نظر ناظران داخلی و خارجی این توانمندی‌ها و عظمت دستاوردها دیده نمی‌شود، در حالی که ما شرکت های قابلی داریم که می‌تواند ایران هلث را به بزرگتر از رویداد عرب هلث تبدیل کنند.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور با اشاره به سخنان پیامبر اسلام(ص)، اظهار کرد: دو نعمت سلامت و امنیت داریم که اگر از دست بروند، به اهمیت آنها پی می‌بریم؛ از این رو از ابتدای پیروزی انقلاب، دولتمردان این دو حوزه را در سرلوحه فعالیت‌های خود قرار داده‌اند و در این حوزه‌ها سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

وی یادآور شد: فکر نمی‌کنم در هیچ حوزه ای مانند حوزه‌های سلامت و امنیت سرمایه‌گذاری شده باشد و شاهدیم که در همه دولت‌ها سیاست‌ها متحول شده ولی سیاست توسعه سلامت و امنیت مورد توجه دولت‌ها بوده است.

دهقانی فیروزآبادی اضافه کرد: نتیجه این توجه آن شده است که توان زیر ساختی عظیم و برنامه حمایتی قوی در این دو حوزه ایجاد شده است.

وی افزود: در ادبیات رئیس‌جمهور در همه سفرهای خارجی و میزبانی از هیات‌های خارجی تاکید بر اقتصاد دانش‌بنیان سلامت محور است که نشان از توانمندی کشور در این حوزه به تأسی از سیاست طولانی مدت، حمایت از اقتصاد دانش‌بنیان و توجه به حوزه‌های راهبردی امنیت و سلامت است. 

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور با اشاره به ایجاد دو ستاد زیست فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان سلامت در این معاونت، اظهار کرد: بیشترین حمایت مالی، تسهیلات، تنظیم‌گری معاونت علمی مربوط به حوزه سلامت می‌شود، چرا که معتقدم صنعت سلامت امروز آنقدر توانمند است که اگر سنگ از پیش پای آن برداشته شود و یا موانعی برای آنها ایجاد نکنیم، افق های بزرگی را برای کشور ترسیم خواهند کرد.

دهقانی فیروزآبادی ادامه داد: اگر دو اقدام اجرایی شود، اتفاقات کلانی در این حوزه رخ خواهد داد که یکی از آنها این است که در کشور متعهد شویم که اگر فردی در این حوزه سرمایه‌گذاری کرد، معادل ۷۰ درصد خارجی، از تولیدات داخلی خریداری شود تا از این طریق سرمایه‌گذاران دلگرم‌تر در این حوزه فعال بمانند.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور اقدام دوم را اعطای ارز ترویجی به مصرف کننده نهایی دانست و گفت: این اقدامات می‌تواند ما را در تراز بزرگترین کشورهای فعال در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان سلامت قرار دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha