• شنبه / ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۲:۲۸
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403022921046
  • خبرنگار : 50642

مدیر امور مجاورین آستان قدس رضوی خبر داد

اسکان یک هفته‌ای افراد سیل‌زده در زائرشهر طرق

اسکان یک هفته‌ای افراد سیل‌زده در زائرشهر طرق

ایسنا/خراسان رضوی مدیر امور مجاورین آستان قدس رضوی گفت: زائرشهر طرق توسط آستان قدس رضوی برای امدادرسانی به افراد سیل‌زده به صورت یک هفته آماده خدمت است.

هادی غلامی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: از اولین لحظه شروع سیل و بارش‌های رگباری آستان قدس رضوی وارد میدان شده و در این عرصه فعالیت کرده است. پس از اطلاع از چنین شرایطی با کمک نیروهای جهادی و نیروهای اجرایی خادمیاری در مناطق و معابری که شرایط خاصی داشتند و درگیر سیل شده بودند، وارد شدیم و در خصوص لایه‌روبی اولیه، جابجایی خانواده‌ها، خروج وسایل اولیه آن‌ها و... فعالیت را آغاز کردیم.

وی افزود: همزمان در چنین شرایطی ما پیگیر اسکان ضروری آن‌ها بودیم تا بتوانیم محل مناسبی را برای اسکان این افراد جایگزین کنیم؛ بنابراین با حسینیه و مسجدی که از قبل برای این امر پیش‌بینی شده بود، هماهنگ کردیم و این افراد را به این مکان انتقال دادیم. در مرحله اول ۱۰۰۰ پرس غذا برای شام توسط آستان قدس رضوی به این افراد داده شده است و پس از آن خدماتی همچون آب‌معدنی و کیک برای این عزیزان ارسال شد و در اختیار آن‌ها قرار گرفت.

غلامی ادامه داد: آستان قدس رضوی در همان مراحل اولیه برای پشتیبانی و هماهنگ‌سازی افراد سیل‌زده، وارد عمل شده و در این امر فعالیت خود را آغاز کرد. همچنین ۲۰۰۰ نان برای این افراد و ۲۰۰۰ نان برای نیروهای جهادی و پای‌کار ارسال شد و در اختیار آن‌ها قرار گرفت. تمام تلاش ما در این شرایط این بود که افراد سیل‌زده در خصوص معیشت و تغذیه خود دغدغه نداشته باشند و به راحتی پشتیبانی شوند.

وی افزود: همچنین برای توزیع صبحانه، پشتیبانی مطلوبی صورت گرفت و برای ناهار و شام هروعده ۲۰۰۰ غذا در بین افراد توزیع شده است. علاوه بر این موارد ایستگاه صلواتی نیز در نبش سپاه ۶۹ مستقر شده است که به مردم ارائه خدمت می‌کند.

مدیر امور مجاورین آستان قدس رضوی در خصوص اعزام تسهیلات عمرانی ادامه داد: در خصوص تسهیلات عمرانی نیز تسهیلاتی همچون کامیون کمپرسی، لودر بولدوزر، ماشین‌های لایروب و ... به مناطق اعزام شده و گروه درصدد پاکیزه ساختن خیابان‌ها برآمدند. همچنین تسهیلاتی مانند تی، سطل و بیل به تعداد ۵۰ الی ۱۰۰ عدد خریداری و به مناطق ارسال شد تا در بین نیروهای جهادی تقسیم شد که جابه‌جایی و نقل‌وانتقالات تسهیل شده و در زمان کوتاهتری اقدامات انجام شود.

وی تصریح کرد: از ظهر امروز ماشین‌های قالیشویی از سمت آستان قدس رضوی به مناطق سیل‌زده اعزام شده است و قالی‌های این افراد را گرفته و برای شست‌وشو به قالیشویی برده‌اند. همچنین برای افرادی که امشب نیز برای اسکان دچار مشکل هستند، زائرشهر طرق آماده شده است و برای خدمت‌رسانی به این افراد آماده است. طبق پیش‌بینی‌های آستان قدس رضوی اسکان یک هفته‌ای برای این افراد فراهم شده است.

غلامی اضافه کرد: برای ادامه این روند و امدادرسانی به خانه‌های سیل زده قرارگاهی با محوریت فرمانداری و دیگر نهادهای اجرایی درحال شکل‌گیری است که این کمیته بحران برای امدادرسانی به افراد سیل‌زده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha