• شنبه / ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۲:۳۸
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 1403022921060
  • خبرنگار : 71616

بررسی وضعیت بازار خودرو امروز در شورای رقابت

بررسی وضعیت بازار خودرو امروز در شورای رقابت

شورای رقابت قصد دارد در جلسه امروز (شنبه) خود، اقدامات وزارت صمت را در حوزه دستورالعمل تنظیم بازار خودروی سواری کشور بررسی کند؛ در راستای این دستور جلسه، گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر تصمیم‌گیری برای قیمت خودروها در فضای مجازی مطرح شده، اما نکته مهم اینجاست به‌دنبال مصوبه اصلاحی دی ماه سال گذشته، وظیفه تصمیم‌گیری و محاسبه برای قیمت خودرو با سازمان حمایت و ابلاغ آن با وزارت صمت است و شورای رقابت نظارت پسینی را برعهده دارد.

به گزارش ایسنا، جلسه ۶۶۱ ام شورای رقابت، عصر امروز (شنبه ۲۹ اردیبهشت ماه) در محل این شورا، برگزار خواهد شد؛ بر اساس دستور جلسه ارائه شده از جلسه امروز، این شورا در بخش دوم این جلسه به بررسی اقدامات انجام شده توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت در رابطه با اجرای "دستورالعمل تنظیم بازار خودروهای سواری" و اصلاحیه‌های بعدی آن خواهد پرداخت.

بر این اساس، فضای برخی سایت‌ها و رسانه‌ها در فضای مجازی بدین سمت رفته است که در این جلسه، احتمال بررسی قیمت خودرو وجود خواهد داشت؛ با توجه به اینکه اردیبهشت ماه یکی از آن زمان‌هایی بوده که بر اساس آخرین صورت‌های مالی خودروسازان و نرخ تورم، برای افزایش و به‌روزرسانی قیمت خودروها تصمیم‌گیری می‌شود، حال که جلسه امروز شورای رقابت به موضوع خودرو اختصاص پیدا کرده، گمانه‌زنی‌ها بر این سمت و سوی است که ممکن است امروز، برای قیمت محصولات دو خودروساز بزرگ در سال جاری تصمیم‌گیری شود.

این گمانه‌زنی‌ها مطرح است اما نکته قابل توجه این است که بخاطر داریم، دی ماه سال گذشته، شورای رقابت با هدف افزایش انسجام و سرعت تنظیم‌گری، با اکثریت آرای حاضران، دستورالعمل مصوبه ۵۴۳ تنظیم بازار خودرو را با نقش‌دهی پررنگ‌تر به وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان سیاست‌گذار و تنظیم‌گر فنی این صنعت، اصلاح کرد.

بدین ترتیب، شورای رقابت وزارت صنعت، معدن و تجارت را به عنوان سیاست‌گذار و تنظیم‌گر فنی این صنعت، معرفی و در حقیقت ابلاغِ قیمت‌های محاسبه شده توسط سازمان حمایت را به وزارت صمت واگذار کرد و نظارت شورا درباره محاسبه و ابلاغ محاسبه، پسینی است تا چنانچه در نحوه‌ اجرا، ایراد و اشکالی مشاهده شود، ورود کند.

بررسی وضعیت بازار خودرو امروز در شورای رقابت

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha