• شنبه / ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۲:۵۴
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1403022921090
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

آمادگی منطقه آزاد چابهار برای بیمه کردن ۳۴ روستا

آمادگی منطقه آزاد چابهار برای بیمه کردن ۳۴ روستا

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: این سازمان برای بیمه کردن ۳۴ روستا با صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان کشور تفاهم کرده تا ساز و کار ویژه‌ای را بر رفع نگرانی‌ها و تجارب تلخ گذشته، تعریف کنیم تا بتوان خدمات بهتر و مطلوب‌تری را به مردم ارائه داد.

حمیرا ریگی امروز شنبه در دیدار با رئیس هیأت عامل صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان کشور که با هدف ارزیابی خسارات وارده طی سیل اخیر در شهرستان‌های جنوب استان و تسهیل در روند پرداخت خسارت ناشی از سیل توسط صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان کشور و آشنایی دهیاران و شوراهای اسلامی محدوده منطقه آزاد چابهار با وظایف این صندوق کشوری و چگونگی تعامل با آن برگزار شد، اظهارکرد: منطقه آزاد چابهار نیز برای مجموعه روستاها و محدوده اراضی منطقه آزاد این آمادگی را دارد که با صندوق وارد تفاهم شده و ساز و کار ویژه‌ای را بر رفع نگرانی‌ها و تجارب تلخ گذشته، تعریف کنیم تا بتوان خدمات بهتر و مطلوب‌تری را به مردم ارائه داد و این آمادگی را داریم برای مجموعه ۳۴ روستا و محدوده ۸۲ هزار هکتار اراضی و شهر چابهار، هم در حوزه بیمه پایه و هم بیمه تکمیلی اقدامات لازم انجام شود.

وی با اشاره به ساختارمند بودن صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان افزود: مردم با توجه به خسارات متحمل شده ناشی از سیل‌های قبل و تجارب تلخ گذشته، همفکری و همکاری لازم را با صندوق خواهند داشت تا تجربیات گذشته دیگر تکرار نشود.

رئیس هیأت عامل صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان نیز در این نشست گفت: صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان براساس قانون از سه رکن تشکیل شده و از سال ۱۳۹۹ فعالیت رسمی خود را آغاز کرده است.

مهدی اسماعیلی گفت: حداکثر سقف پرداخت صندوق به خسارت‌دیدگان تا پایان سال ۱۴۰۲ مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال بوده که خسارات پس از ارزیابی و تأیید به صورت مستقیم و در کوتاهترین زمان به حساب صاحبان منازل خسارت دیده واریز می‌شود.

مشیرالحق عابدی مدیرکل بیمه‌گری و مخاطرات ساختمان صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان کشور، احمدوند معاون برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان، راحتی معاون اقتصادی اداره کل اقتصاد و دارایی استان سیستان و بلوچستان رئیس هیأت عامل این صندوق را در این سفر همراهی می‌کردند.

در این نشست مشترک که در ساختمان اداری منطقه آزاد چابهار تشکیل شد عبدالحکیم آصفی معاون عمرانی و زیربنایی، مسیح جوادپور معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری و سعید ریگی معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری و خدابخش پرور رئیس شورای اسلامی بخش مرکزی و رؤسای شوراهای اسلامی و دهیاران روستاهای محدوده منطقه آزاد نیز حضور داشتند در خصوص خسارات وارده به زیرساخت‌ها، منازل مسکونی و راه‌های مواصلاتی و مسیرهای ارتباطی گزارش‌هایی ارائه کردند.

این هیأت در این سفر از تعدادی از روستاهای بخش مرکزی چابهار و روستاهای شهرستان چابهار که در سیل اخیر دچار خسارت شده بودند، بازدید کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha