• شنبه / ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۲:۵۵
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1403022921092
  • خبرنگار : 71533

/جام رسانه امید/

روایت سردار بلالی از جزئیات عملیات وعده صادق

روایت سردار بلالی از جزئیات عملیات وعده صادق

مشاور عالی فرمانده هوافضای سپاه پاسداران گفت: از موشک‌های فتاح، سجیل و خرمشهر در عملیات «وعده صادق» استفاده نکردیم، بلکه موشک‌های نسل‌ قدیم را به کار گرفتیم که همان‌ها اراده ما برای بازدارندگی را نشان داد.

به گزارش ایسنا، سردار علی بلالی در اختتامیه رویداد «جام رسانه امید» با بیان این‌که «امروز موشک‌هایی با برد ۲ هزار کیلومتر و دقت اصابت نقطه‌ای داریم»، اظهار کرد: شکست‌های بسیاری در صحنه ایجاد این توان داشتیم اما از دور خارج نشدیم و از میدان به در نرفتیم. امروز موشک‌های ما همگی نقطه‌زن هستند و این با امید و دانش‌آفرینی و تکیه بر توان جوانان به دست آمده است.

وی افزود: امروز مجموعه‌ای بسیار غنی از پهپادها در نیروهای مسلح وجود دارد که همگی بومی است. اقدامات و فعالیت‌های شهید حسن طهرانی‌مقدم در زمینه افزایش قدرت موشکی ما بی‌بدیل است. ما به قدرت نیروهای مسلح خودمان باور داریم. امروز دانش ما بومی است و با نیازهای ما همگون و همساز شده است.

بلالی یادآور شد: در حوزه پدافندی هم سامانه سوم خردادی را ساختیم که نسل قدیم ماست و نسل جدیدی هم داریم که هنوز آن را مورد استفاده قرار ندادیم اما با همان سامانه سوم خرداد از مرزها و حریم هوایی کشور به خوبی دفاع کرده‌ایم. در حوزه فضایی هم لایه لئو را پشت سر گذاشتیم و البته هنوز دو لایه دیگر هم باقیست که آن‌ها را هم پشت سر خواهیم گذاشت و به لایه‌های بالاتر خواهیم رسید.

مشاور عالی فرمانده هوافضای سپاه پاسداران تاکید کرد: ما به قله‌های فناوری‌های فضایی هم خواهیم رسید و این امر با تلاش و پیگیری جوانان‌مان به نتیجه نهایی می‌رسد. سال‌های زیادی هم تا رسیدن ما به این نقطه باقی نمانده است. ما اراده خودمان را برای رسیدن به نقطه بازدارندگی نشان دادیم و به آن رسیده‌ایم.

بلالی یادآور شد: ما موشک‌های فتاح، سجیل و خرمشهر داریم اما در «وعده صادق» از این‌ها استفاده نکردیم، بلکه موشک‌های نسل‌ قدیم را برای این عملیات به کار گرفتیم و اراده خود برای بازدارندگی و جلوگیری از حمله دشمن به منافع خود نشان دادیم.

وی تصریح کرد: در این عملیات نشان دادیم جمهوری اسلامی می‌تواند موشک‌های خود را به نقاط مدنظر خود شلیک کند و دو پایگاه مهم صهیونیست‌ها که در حمله به کنسولگری ایران در دمشق و شهادت مستشاران ایرانی نقش اساسی داشتند را هدف قرار دادیم.

مشاور عالی فرمانده هوافضای سپاه پاسداران، گفت: آن اقدامی که می‌خواستیم در جریان عملیات وعده صادق، انجام شد. این در حالی است که دشمن در ابتدای این عملیات گیج بود و آمار مقابله ۹۹ درصدی را اعلام می‌کرد اما بعد از گذشت چند روز این میزان را به حدود ۷۵ درصد کاهش داد و اخیراً هم شنیده شده که از مقابله ۲۵ درصدی حرف می‌زنند اما هر درصدی که باشد، این مهم است که ما اراده به کارگیری قدرت در زمان مناسب را داریم و آن را عملی کردیم.

بلالی تاکید کرد: اراده ما بر به کارگیری قدرت در زمان و مکان مناسب است و این اراده را هم در جریان عملیات وعده صادق به خوبی نشان دادیم تا از سیادت و آقایی کشورمان دفاع کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha