• شنبه / ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۳:۰۸
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1403022921098
  • منبع : بازار

عینک لیزر اپراتور: تضمین ایمنی اپراتور

عینک لیزر اپراتور: تضمین ایمنی اپراتور

فناوری لیزر صنایع مختلف را متحول کرده است، اما اگر با در نظر گرفتن مسائل ایمنی از آن استفاده نشود، می تواند بستر به وجود آمدن خطرات قابل توجهی را برای بدن انسان مخصوصا چشم ها ایجاد کند.

به گزارش ایسنا به نقل از الو لیزر، عینک اپراتور لیزر نقش مهمی در محافظت از اپراتور در برابر آسیب احتمالی چشم ناشی از قرار گرفتن در معرض پرتوهای لیزر دارد. در این مقاله به اهمیت ایمنی لیزر چشم می پردازیم، استانداردهای ایمنی خاصی را که عینک های لیزری باید رعایت کنند، بررسی می کنیم، انواع مختلف عینک لیزری موجود را مورد بحث قرار می دهیم، برندهای معروفی را که به دلیل قابلیت اطمینان آنها شناخته شده اند را معرفی می کنیم و بر اهمیت سرمایه گذاری بر ایمنی پرتوی با خرید عینک لیزر با کیفیت بالا برای ایمنی اپراتور. تاکید می کنیم. تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

استانداردهای ایمنی لیزر

برای اطمینان از کارایی عینک لیزر، باید توجه کنید که این نوع عینک ها بایستی از استانداردهای ایمنی دقیق تعیین شده توسط نهادهای نظارتی مانند ANSI۱۳۶ و EN۲۰۷ برخوردار باشند. این استانداردها حداکثر چگالی انرژی و سطوح توانی را که عینک باید در طول موج های مختلف در برابر آن محافظت کند، مشخص می کند. در این استانداردها طول موج لیزر، مود کاری لیزری، عرض پالس و توان لیزر از اهمیت ویژه ای برخوردار است. استاندارد ANSI Z۱۳۶.۱، الزامات ایمنی لیزر را در ایالات متحده بیان می کند، در حالی که مقررات EN۲۰۷ معادل اروپایی است. پیروی از این استانداردها برای تضمین سطح مناسب حفاظت برای اپراتورهای لیزر حیاتی است.

در استاندارد ANSI ۱۳۶ درجه ی حفاظت فیلتر عینک در برابر پرتو لیزر را با چگالی نوری یا OD نمایش می دهند. این چگالی نوری برای هر نوع لیزری بایستی تست و محاسبه شود. بنابراین OD را برای یک طول موج یا بازه ای از طول موج ها بیان می کنند.

در دیگر استانداردحفاظت لیزری یعنی استاندارد EN۲۰۷ وضعیت کمی متفاوت تر است و LB برای بیان میزان حفاظت عینک در هر بازه طول موجی بیان می گردد. به همین منظور بایستی در کنار این نوع حرف به دیگر نشانه های لیزر نیز توجه کرد.

انواع عینک اپراتور لیزر

عینک های لیزر در اشکال مختلفی تولید می شوند که هر کدام برای محافظت در برابر طول موج های لیزر خاص و چگالی توان طراحی شده اند. رایج ترین انواع عبارتند از:

  • عینک لیزر موهای زائد: این نوع عینک معمولا برای حفاظت از اپراتورهای دستگاههای زیبائی مانند دستگاه لیزر تیتانیوم و لیزرهای الکساندرایت به کار می روند. محدوده ی حفاظت این نوع عینک ها بین ۷۴۰ تا ۱۱۰۰ نانومتر است و معمولا رنگ فیلتر آنها سبز است.
  • عینک لیزر صنعتی فایبر: این نوع عینک نیز برای حفاظت اپراتور لیزرهای حکاکی مانند فایبر یا ان دی یاگ به کار می رود. این عینک ها معمولا دامنه ی طول موجی بین ۱۰۰۰ تا ۱۱۰۰ نانومتر را پوشش می دهند. این عینک ها معمولا شیشه ای سبز رنگ دارند.
  • عینک لیزر کیوسوئیچ: این نوع عینک برای پوشش طول موج های ۵۳۲ و ۱۰۶۴ نانومتر به کار می رود و معمولا فیلتری قهوه ای یا نارنجی رنگ دارند.

البته تنوع عینک های لیزر بالاست و محدود به لیست فوق نمی گردد. انتخاب نوع مناسب عینک لیزر برای اطمینان از بالاترین سطح حفاظت برای اپراتورها در شرایط کاری مختلف بسیار مهم است. با توجه به نوع لیزری که دارید می بایستی عینک لیزر خود را مشخص نمائید.

عینک لیزر اپراتور: تضمین ایمنی اپراتور
 بخشی از خط تولید عینک لیزر استاندارد

برندهای معروف عینک لیزر

سرمایه گذاری روی عینک لیزر با کیفیت بالا از برندهای معتبر به طور قابل توجهی ایمنی اپراتور را افزایش می دهد. در اینجا چند برند معتبر و مشهور عینک لیزری آورده شده است:

شرکت لیزر NoIR: NoIR طیف گسترده ای از محصولات ایمنی لیزر از جمله عینک، عینک و محافظ صورت را ارائه می دهد. عینک آنها با فناوری پیشرفته طراحی شده است تا حداکثر محافظت را در برابر طیف وسیعی از طول موج ها و کاربردها ارائه دهد.

محصولات ایمنی شرکت تورلبز امریکا: این شرکت نیز در زمینه تولید عینک لیزر فعال است. عینک های این شرکت با فریم های مختلف و برای طول موج های مختلف طراحی شده است.

لیزرویژن: لیزرویژن به دلیل خط جامع عینک های ایمنی لیزری خود به طور گسترده ای شناخته شده است. محصولات آنها با تکنولوژی پیشرفته طراحی شده اند و بر راحتی و ایمنی تاکید دارند.

خرید بهترین عینک لیزر اپراتور

محافظت از چشم در برابر اشعه لیزر برای ایمنی اپراتور بسیار مهم است. اپراتورها با رعایت استانداردهای ایمنی لیزر، انتخاب نوع مناسب عینک و سرمایه گذاری بر روی برندهای معروف می توانند خطر آسیب چشم را به میزان قابل توجهی کاهش دهند. عینک لیزر هرگز نباید ساده گرفته شود، زیرا عواقب بی توجهی به اقدامات ایمنی می تواند شدید باشد. بنابراین، ایمنی خود را در اولویت قرار دهید و مطمئن شوید که برای محافظت از بینایی خود و اطمینان از یک محیط کاری امن، روی عینک لیزر با کیفیت بالا سرمایه گذاری کنید در این زمینه می توانید از مشاوره متخصصین وبسایت الولیزر alolaser.com بهره مند شوید.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha