• شنبه / ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۳:۲۴
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403022921115
  • خبرنگار : 50181

مدیرعامل آب منطقه‌ای کرمانشاه:

سال گذشته ۹۰ میلیون مترمکعب در مصرف آب صرفه‌جویی داشتیم

سال گذشته ۹۰ میلیون مترمکعب در مصرف آب صرفه‌جویی داشتیم

ایسنا/کرمانشاه مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه با بیان اینکه سال گذشته در بخش‌های مختلف در مجموع بالغ بر ۹۰ میلیون مترمکعب در مصرف آب در استان صرفه‌جویی شد، گفت: تنها صرفه‌جویی حاصل از انسداد چاه‌های غیرمجاز معادل چهار سال قبل از آن بوده است.

رسول فرهادی در جلسه امروز (۲۹ اردیبهشت) سازگاری با کم آبی استان کرمانشاه از اقدامات خوبی که سال گذشته در زمینه صرفه‌جویی در مصرف آب انجام شده یاد کرد و گفت: یکی از مهمترین این اقدامات مسدود کردن ۳۹۶ حلقه چاه غیرمجاز در استان بود که این کار به صورت کیفی انجام شد، بدین معنا که چاه‌هایی که در حریم منابع آب شرب قرار داشت و یا بهره‌برداری از آنها تاثیر بیشتری بر روی آبخوان ها می‌گذاشت، در اولویت انسداد قرار گرفت.

فرهادی اظهار کرد: طبق ارزیابی که وزارت نیرو انجام داده کاری که در زمینه صرفه‌جویی در مصرف آب کرمانشاه صرفا از محل انسداد چاه‌های غیرمجاز و به میزان ۳۸ میلیون مترمکعب در سال گذشته انجام شده، معادل مجموع سال‌های ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۱ بوده و رتبه اول کشور را از نظر صرفه‌جویی کسب کردیم.

وی همچنین از نصب ۵۶۰ دستگاه کنتور هوشمند بر روی چاه‌های مجاز استان در سال گذشته نیز خبر داد که کمک بسزایی در مدیریت مصرف آب داشته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه جلوگیری از کشت برنج، بازچرخانی پساب و ... را نیز از دیگر اقدمات انجام شده برای مدیریت مصرف آب در سال گذشته دانست و گفت: در مجموع و با همه این اقدامات صرفه‌جویی ۹۰ میلیون مترمکعبی در مصرف آب را شاهد بودیم.

وی ابراز امیدواری کرد در سال جاری نیز با هدفگذاری نصب بیش از ۶۰۰ کنتور هوشمند، انسداد چاه‌های غیرمجاز و جلوگیری از کشت محصولات پر مصرف، بتوانیم شاهد افزایش صرفه‌جویی در مصرف آب باشیم.

لزوم جلوگیری از کشت برنج در کرمانشاه

وی در ادامه از ممنوعیت کشت برنج در کرمانشاه یاد کرد و گفت: بیشترین کشت برنج را در شهرستان‌های هرسین، صحنه و کنگاور شاهد هستیم که البته اقدامات خوبی با همکاری فرمانداران برای مقابله با کشت این محصول آب‌بَر انجام شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه با بیان اینکه کشت برنج گاهی توسط کشاورزان مهاجر انجام می‌شود که خزانه برنج را از استان‌های دیگر به کرمانشاه می‌آورند، افزود: در حال حاضر که در فصل کشت برنج قرار داریم، باید با جدیت جلوی این کار گرفته شود.

فرهادی از اقداماتی که در سال‌های گذشته در زمینه برخورد با کشت برنج در کرمانشاه صورت گرفته نیز یاد کرد و ادامه داد: سال گذشته با امحا ۹۳۲ خزانه برنج در مجموع جلوی کشت ۸۰۰ هکتار برنج در کرمانشاه گرفته شد که صرفه‌جویی ۱۷.۶ میلیون مترمکعبی در مصرف آب را به همراه داشت.

به گفته این مسئول، در سال ۱۴۰۱ نیز با امحا ۱۱۶۰ خزانه برنج از کشت ۹۷۸ هکتار برنج ممانعت شد که منجر به صرفه‌جویی ۲۱.۵ میلیون مترمکعبی در مصرف آب شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha