• شنبه / ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۳:۵۹
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 1403022921164
  • خبرنگار : 50567

استاندار هرمزگان:

تأمین مالی ۲۵۶ پروژه‌ نیمه‌تمام آموزشی هرمزگان در دستور کار است

تأمین مالی ۲۵۶ پروژه‌ نیمه‌تمام آموزشی هرمزگان در دستور کار است

ایسنا/هرمزگان استاندار هرمزگان ضمن تاکید بر تدوین برنامه آموزشی استان براساس سند تحول، یکی از کلیدی‌ترین نکات سند را تغییر نقش مدیران مدارس دانست و در ادامه از تلاش برای تأمین مالی ۲۵۶ پروژه آموزشی نیمه تمام خبر داد.

مهدی دوستی در جلسه شورای آموزش و پرورش هرمزگان اظهار کرد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش سندی جامع و کامل است که نباید وظایف جاری آموزش و پرورش را ذیل سند آورد بلکه لازم است مطابق با این سند برنامه عملیاتی آموزشی استان تدوین شود.

استاندار هرمزگان با تاکید بر نکات مهم سند تحول گفت: یکی از کلیدی‌ترین نکات سند تحول بنیادین تغییر نقش مدیران مدرسه از پشتیبانی به راهبری آموزشی است که توجه به آن در تدوین برنامه علمیاتی مطابق با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش می‌توان به موفقیت مستمر و مداوم رسید که آینده آموزش و پرورش استان و تربیت نسل بعدی تامین خواهد شد.

وی با اشاره به دغدغه مقام معظم رهبری در زمینه اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تصریح کرد: باید گزاره‌های سند تحول به پروژه‌های متناسب تبدیل و با تقسیم کار تکلیف اجرایی هر دستگاه مشخص شود.

استاندار هرمزگان در ادامه با اشاره به آغاز امتحانات نهایی دانش‌آموزان، بر لزوم آمادگی کامل برای برگزاری این امتحانات گفت: امتحانات نهایی نقش اساسی در آینده دانش‌آموزان استان دارد و ضریب قابل توجه این امتحانات در کنکور می‌طلبد آمادگی کاملی برای برگزاری استاندارد آزمون‌های نهایی وجود داشته باشد.

وی بر پایداری کامل شبکه برق و وسایل سرمایشی حوزه ها در زمان برگزاری آزمون نهایی تأکید کرد و افزود: باوجود ۲۷۶ پروژه آموزشی با متوسط پیشرفت ۴۰ درصد در سطح استان برای تکمیل این پروژه‌های بالغ بر ۱۸۰۰میلیارد تومان اعتبار نیاز است که باید تلاش شود علاوه بر منابع دولتی، با کمک ظرفیت صنایع استان، خیرین و مولد سازی اموال و املاک دولتی این اعتبار را تامین و این پروژه‌ها را تا مهر سال آینده تکمیل کرد.

وی اظهار داشت: در جلسات آینده شورای آموزش و پرورش باید مسائل شهرستان‌های استان در حوزه آموزشی با حضور مدیران مربوطه مورد بررسی قرار گیرد و این مسائل تا پیش از آغاز سال تحصیلی جدید مرتفع شود.

به گزارش ایسنا؛ در این جلسه علاوه بر بررسی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، گزارشی از آمادگی آموزش و پرورش در زمینه برگزاری امتحانات نهایی ارائه شد و اداره کل نوسازی مدارس نیز آخرین گزارش از پروژه‌های نیمه تمام استان با پیشرفت متوسط ۴۰ درصدی را ارائه کرد. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha