• شنبه / ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۴:۲۵
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403022921193
  • منبع : نمایندگی خوزستان

رهایی محکوم ‌به‌ قصاص از چوبه دار در «باوی» پس از ۷ سال

رهایی محکوم ‌به‌ قصاص از چوبه دار در «باوی» پس از ۷ سال

ایسنا/خوزستان با تلاش اعضای شورای حل اختلاف و ستاد صبر شهرستان باوی و در پویش به حرمت امام رئوف و کریمه اهل بیت(ع) می‌بخشم، یک محکوم به قصاص با عفو و بخشش اولیای دم از چوبه دار رهایی یافت.

حجت الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان امروز (۲۹ اردیبهشت‌ماه) در گفت‌وگویی رسانه‌ای با اعلام این خبر گفت: هفت سال پیش نزاعی بین دو نفر در شهرستان باوی بر سر اختلافات گذشته رخ داد که منجر به قتل یک نفر شد و این حادثه موجب ایجاد خصومت و اختلافات گسترده بین دو عشیره از یک طایفه در منطقه شد.  

به گزارش ایسنا، وی افزود: با توجه به اهمیت موضوع، اعضای شورای حل اختلاف باوی با همکاری ستاد صبر، اعضای شورای حل اختلاف ویژه عشایر، بزرگان و ریش سفیدان منطقه، برای حل و فصل اختلاف به وجود آمده بین دو عشیره وساطت کردند و تلاش آنان پس از هفت سال و برگزاری چندین جلسه به ثمر نشست.

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان بیان کرد: خوشبختانه همزمان با دهه مبارک کرامت، در مراسمی با حضور سران عشایر، بزرگان، اعضای شورای حل اختلاف، ستاد صبر و صلح‌یاران شهرستان باوی، خانواده مقتول به حرمت امام رئوف و کریمه اهل بیت(ع) از قصاص فرزند خود صرف‌نظر کردند و دو عشیره در این نشست به احترام امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) هم‌قسم شدند که از این به بعد در کنار هم زندگی مسالمت‌آمیز با دوستی و برادری داشته باشند.

وی گفت: یکی از ابتکارات نوآورانه و اثرگذار برنامه‌های توسعه حل اختلاف کشور، ایجاد و راه‌اندازی پویش‌ها به مناسبت های ملی و مذهبی در ترویج فرهنگ صلح و سازش و گسترش آن در بین مردم می باشد که همواره استان خوزستان در اجرا و بهره‌برداری از ظرفیت این پویش‌ها برای ایجاد مصالحه موفق بوده است.

بخشش یک محکوم به قصاص پس از ۸ سال

رئیس کل دادگستری خوزستان نیز از رضایت اولیای دم یک پرونده قتل در شهرستان مسجدسلیمان خبر داد.

علی دهقانی گفت: به‌دنبال وقوع نزاع دسته‌جمعی در سال ۱۳۹۵ یکی از عوامل دخیل در این درگیری به قتل رسید و متهم نیز پس از رسیدگی موضوع در دادگاه، به قصاص نفس محکوم شده بود.

به گزارش ایسنا به نقل از دادگستری کل خوزستان، وی ادامه داد: با توجه به نزدیک شدن به موعد اجرای حکم و پس از درخواست خانواده مقتول، کارگروهی متشکل از دادستان و صلح‌یاران و متنفذین محلی تشکیل و با پیگیری‌های مستمر و برگزاری چندین جلسه صلح و سازش، اولیای دم یک پرونده قتل پس از هشت سال از قصاص منصرف شدند و این محکوم به زندگی بازگشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha