• شنبه / ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۴:۲۶
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1403022921194
  • خبرنگار : 50189

مدیرعامل آب منطقه‌ای عنوان کرد

فرصت‌های بزرگ سرمایه‌گذاری انتقال آب به استان کرمان

فرصت‌های بزرگ سرمایه‌گذاری انتقال آب به استان کرمان

ایسنا/کرمان مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمان از ارائه فرصت‌های عظیم سرمایه‌گذاری در بخش آب توسط این شرکت در رویداد کرمان آیدکس ۲۰۲۴ خبر داد.

حمید علیدادی سلیمانی امروز ۲۹ اردیبهشت‌ماه در جمع خبرنگاران از ارائه سه فرصت عظیم سرمایه‌گذاری در بخش آب برای انتقال آب از دریای عمان به استان کرمان، مجموعه بین المللی گردشگری و تفریحی سد تنظیمی جیرفت و نیروگاه برقآبی سد مخزنی نساء در رویداد کرمان آیدکس ۲۰۲۴ خبر داد.

وی با اشاره به اهمیت طرح انتقال آب از دریای عمان گفت: هدف از اجرای این طرح، شیرین کردن آب دریای عمان و انتقال آن به مخازن آب شرب پنج شهر جنوبی کهنوج، فاریاب، قلعه گنج، منوجان و رودبار و تامین بخشی از آب مورد نیاز صنعت استان با افق چشم انداز سال ۱۴۲۵ است.

 مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمان با اشاره به این‌که تخصیص خط انتقال مذکور برای مصارف شرب و صنعت استان است، افزود: در این طرح، ۱۲۶.۵ میلیون متر مکعب برای تامین نیاز آبی صنعت استان کرمان و ۲۵ میلیون متر مکعب برای مصارف شرب و بهداشت پنج شهر جنوبی کهنوج، فاریاب، قلعه‌گنج، منوجان و رودبار استان تا افق سال ۱۴۲۵ دیده شده است. 

وی تاکید کرد: اجرای این پروژه به حفظ وضعیت موجود سفره‌های زیرزمینی و احیاء آنها کمک خواهد کرد.

سلیمانی اظهار کرد: بر اساس برآورد فعلی هزینه ثابت سرمایه‌گذاری در این طرح ۱۰۰ هزار میلیارد تومان است و مسیر اصلی انتقال آب از محل آبگیر ساحلی دریای عمان شروع و تا نواحی شمال استان ادامه می‌یابد و مطالعه، طراحی و اجرای طرح بر عهده سرمایه‌گذار بوده و مسیر نهایی طرح و مدل مالی بازگشت سرمایه، توسط سرمایه‌گذار لحاظ می‌شود.

وی مجموعه بین المللی گردشگری و تفریحی سد تنظیمی جیرفت را یکی دیگر از پروژه‌های جذاب سرمایه‌گذاری ارائه شده در این رویداد عنوان کرد و گفت: این مجموعه شامل فضاهایی از جمله فضای اقامتی (متل و آلاچیق)، فضاهای تفریحی و ورزشی، فضاهای فراغت فعال (مجتمع کودک، باغ آب)، فضاهای پذیرایی (رستوران، کافی شاپ، سالن چندمنظوره)، فضاهای کشاورزی و تفریحی (گلخانه، نظرگاه، کافی شاپ، باغ شهری پرتقال، باغ شهری نخل)، فضاهای اداری (فضای اداری و مدیریت، تاسیسات نگهداری، خدمات، پارکینگ) و فضاهای تجاری و نمایشگاهی است. 

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمان افزود: بر اساس برآورد انجام شده این پروژه نیاز به هزینه ثابت سرمایه‌گذاری ۲۲۸۴ میلیارد ریال و سرمایه در گردش ۲۵ میلیارد ریالی دارد. 

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه‌‎ای کرمان از نیروگاه برقآبی سد مخزنی نساء بم به عنوان سومین فرصت جذاب سرمایه‌گذاری ارائه شده در رویداد کرمان آیدکس ۲۰۲۴ خبر داد و اظهار کرد: هدف از اجرای این طرح تولید چهار مگاوات انرژی پاک است. 

سلیمانی افزود: بر اساس برآوردها این پروژه نیاز به ۴۰۰۰ میلیارد ریال هزینه ثابت سرمایه‌گذاری دارد و به دلیل کمبود و کسری انرژی برق در منطقه، با عملیاتی شدن این پروژه می‌توان بخشی از کسری برق منطقه را از همین محل تامین کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha