• شنبه / ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۴:۳۴
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403022921208
  • خبرنگار : 50042

به همت سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی گیلان؛

اردوی دانشجویی طرح ملی «فن فرهنگ» در رشت برگزار شد

اردوی دانشجویی طرح ملی «فن فرهنگ» در رشت برگزار شد

ایسنا/گیلان اولین دوره اردوی دانشجویی طرح ملی «فن فرهنگ» با هدف معرفی دستاوردهای فناورانه و نوآورانه کشور به همت سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی استان گیلان با حضور دانشجویان پسر دانشگاه فنی و حرفه‌ای در رشت برگزار شد.

اولین دوره اردوی دانشجویی طرح ملی «فن فرهنگ» با هدف معرفی نظام‌مند دستاوردهای فناورانه و نوآورانه کشور به همت سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی استان گیلان ۲۶ اردیبهشت‌ماه برگزار شد. در این اردو تعدادی از دانشجویان پسر دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان از تصفیه خانه بزرگ آب گیلان به عنوان یکی از تصفیه خانه‌های بزرگ آب ایران واقع در کیلومتر ۲۰ جاده رشت به تهران بازدید به عمل آوردند.

اردوی دانشجویی طرح ملی «فن فرهنگ» در رشت برگزار شد

احداث تصفیه‌خانه بزرگ آب گیلان به مساحت کل معادل ۱۴ هکتار در سال ۱۳۷۲ آغاز و بعد از گذشت حدود شش سال در سال ۱۳۷۸ به بهره برداری آزمایشی رسیده و در سال ۱۳۸۰ افتتاح رسمی شده است. ظرفیت اسمی این تصفیه خانه سه متر مکعب بر ثانیه و حداکثر ظرفیت عملیاتی آن ۸۵.۲ متر مکعب بر ثانیه است. آب خام ورودی این تصفیه‌خانه از رودخانه‌های سپیدرود و شهربیجار تأمین شده و توسط کانال اختصاصی روباز و سرپوشیده به تصفیه خانه انتقال می‌یابد. همچنین آب صاف خروجی تصفیه‌خانه پس از طی مراحل تصفیه در سه مخزن مجزا واقع در محل تصفیه خانه آب تازه آباد و سراوان ذخیره شده و به شبکه آبرسانی انتقال می‌یابد.

اردوی دانشجویی طرح ملی «فن فرهنگ» در رشت برگزار شد

دانشجویان در این اردو از بخش‌های مختلف این تصفیه خانه شامل اتاق کنترل، آشغالگیر، صافی‌های شنی، استخر ته نشینی اولیه، استخر ته نشینی ثانویه، حوضچه انعقاد، حوضچه مرکزی فلکولاسیون، حوضچه‌های تهیه مواد شیمیایی، حوضچه ریکاوری بکواش، فرآیند تصفیه آب «آشغالگیر، ته نشینی اولیه، تهیه و تزریق مواد شیمیایی، انعقاد، ته نشینی ثانویه، صاف سازی، کلر زنی نهایی، ذخیره سازی» و ایستگاه‌های پمپاژ بازدید کردند و به سؤالات آنان توسط مدیران فنی بخش‌های مختلف تصفیه خانه پاسخ داده شد.

در پایان نیز تعدادی از دانشجویان، اساتید همراه مدیر اجرایی سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی استان گیلان، ملاقات کوتاهی با مهران یعقوبی، مدیر تصفیه خانه بزرگ آب گیلان داشته و طی مراسمی لوح سپاس به ایشان اهدا شد.

اردوی دانشجویی طرح ملی «فن فرهنگ» در رشت برگزار شد

به گزارش ایسنا، طرح ملی «فن فرهنگ» با هدف بازدید دانشجویان و نخبگان دانشگاهی از دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه‌های علمی، صنعتی، فناورانه و نوآورانه کشور با هدف تقویت روحیه خودباوری ملی و تحقق شعار «ما می‌توانیم» برای اولین بار در سطح جهادهای دانشگاهی کشور در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ در حال اجراست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha