• شنبه / ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۵:۳۹
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403022921293
  • خبرنگار : 50176

/گزارش/

امیدرسانی رسانه‌های امید

امیدرسانی رسانه‌های امید

ایسنا/لرستان بحث امیدآفرینی یکی از کلیدی‌ترین مطالبات مقام رهبری (مدظله العالی) است و به همین منظور رویداد «جام رسانه امید» برای امیدبخشی به مردم توسط رسانه‌ها از امروز (شنبه، ۲۹ اردیبهشت ماه) به مدت دو روز شروع شده است.

رسانه‌ها پیشرانان امیدآفرینی در جامعه‌اند

سمیه محمدی، خبرنگار ایلامی شرکت‌کننده در اختتامیه رویداد جام رسانه امید به خبرنگار ایسنا گفت: وظیفه رسانه‌ها از سایر اقشار مردم سنگین‌تر است. با توجه به اینکه ما جنگ رسانه‌های خارجی را داریم و با توجه به اینکه سمت و سوی جنگ‌ها به سمت جنگ نرم است، نیاز  است رسانه‌ها در راستای امیدآفرینی تقویت شوند.

وی اظهار کرد: امیدآفرینی توسط رسانه‌ها تعادل اجتماعی را در جامعه به‌وجود می‌آورد، چون رسانه فرهنگ‌ساز است.

او با بیان اینکه رسانه‌ها پیشرانان امیدآفرینی در جامعه‌اند، بیان کرد: مردم باید به رسانه‌های داخلی اعتماد داشته باشند. اگر رسانه، نقشش را به خوبی در جامعه ایفا کند، قطعاً باعث اعتمادسازی بین مردم می‌شود.

محمدی گفت: اخباری که از سمت رسانه‌های داخلی با توجه به اینکه حامی مردم هستند، منتشر می‌شود اعتمادآفرین است و بازتاب خوبی دارد.

ناامیدی در دل ملت ایران، ابرپروژه اساسی و راهبردی دشمن است

مرتضی کارآموزیان، رئیس سازمان بسیج رسانه کشور در حاشیه این رویداد، گفت: دلسرد کردن و ایجاد ناامیدی و یأس در دل ملت ایران، ابرپروژه اساسی و راهبردی دشمن است.

وی با بیان اینکه هدف از برگزاری این جام، روایت امیدآفرینی از دستاوردهای نظام ‌انقلاب و مقابله با موج ناامیدی دشمن و جنگ ترکیبی و جنگ نرم دشمن است، اظهار کرد: برنامه و ماموریت اساسی دشمنان که به‌عنوان ابرطرح راهبردی و حیاتی آنها تعریف شده، ناامیدی و مایوس کردن ملت ایران است و به این موضوع به شدت دل بسته‌اند.

کارآموزیان ادامه داد: آنها همه تخم مرغ‌های خود را در سبد ناامیدی گذاشته‌اند و ما هم کلان روایت خود را روی امیدآفرینی مردم ایران قرار داده‌ایم و یکی از مصادیق مربوط به امیدآفرینی هم بیان پیشرفت‌های کشور و دستاوردهای نظام در عرصه‌های مختلف است.

او قدرت موشکی کشور و «وعده صادق» را از مصادیق پیشرفت دانست و گفت: این مهم باعث امیدواری و شادی ملت ایران شد و نشان داد قدرت اعتماد به نفس و خودباوری و اعتماد دانش و دانشمندان ایرانی نتایج بی‌نظیری را رقم می‌زند.

جمهوری اسلامی در حمایت از مردمش با کسی شوخی ندارد

سردار قاسم قریشی، جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین نیز در این رویداد گفت: پس از عملیات «وعده صادق» اثبات شد جمهوری اسلامی در حمایت از مظلومان، آرمان‌هایش و مردمش با کسی شوخی ندارد.

وی با بیان اینکه در آن زمان غرب و به‌ویژه آمریکا، ایران را در نهایت وابستگی نگه داشته بودند و این امام راحل بود که جامعه را به سمت استقلال و خودکفایی و خوداتکایی حرکت داد، ادامه داد: انقلاب اسلامی و امام راحل این باور را در مردم به‌وجود آوردند که بدون دخالت شرق و غرب به سمت رشد و ترقی حرکت کنند و کشور را توسعه دهند.

قریشی بیان کرد: در این مسیر، شاهد همکاری و همراهی شوروی سابق و کشورهای غربی مانند آمریکا، فرانسه و انگلیس و دیگر کشورها علیه جمهوری اسلامی در جریان جنگ تحمیلی بودیم، اما در نهایت به نتیجه‌ای نرسیدند.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین با یادآوری واگذاری و از دست‌ رفتن بخش‌هایی از خاک ایران در دوران حکومت قاجار و پهلوی، اظهار کرد: با وجود حمایت همه‌جانبه قدرت‌های دنیا از صدام، با رهبری و مدیریت امام راحل نه‌تنها یک وجب از خاک خود را از دست ندادیم که امروز نیز با اتکا بر همین روحیه اعتماد به نفس دوران دفاع مقدس و هدایت رهبری انقلاب در مسیری هستیم که تحسین دوستان و دشمنان را به همراه داشته‌ایم.

قریشی در ادامه گفت: هدف از برگزاری این رویداد، این است که با توجه به حضور رسانه‌های کشور بتوانیم موفقیت‌ها را به مردم معرفی کنیم و با ابتکار و خلاقیت و در راستای جهاد تبیین این موفقیت‌ها را برای جامعه بازگو کنیم و به میزان پیشرفت‌های کشور بیافزاییم.

وی با اشاره به پیشرفت‌های کشور در حوزه‌های مختلف فناوری، پزشکی، دانش فضایی، نظامی، صنعتی و مهندسی، بیان کرد: در زمینه وضعیت زنان، فارغ‌التحصیلان دانشگاهی شش درصد بودند، اما تا سال ۱۳۹۵ به بیش از ۴۴ درصد رسیدند، کرسی استادی زنان قبل از انقلاب ۱.۴ درصد بود و امروز بیش از ۳۵ درصد از اعضای هیأت علمی و استادان زن هستند. ۵۹۷ نفر پزشک متخصص زن بودند  و امروز بیش از ۶۰ هزار نفر هستند. مدال‌آوران زن پیش از انقلاب پنج نفر بودند و امروز نزدیک ۲۰۰ نفر هستند.

او تاکید کرد: اگر قبل از انقلاب قادر به ساخت پیش‌ پا افتاده‌ترین موشک نبودیم، اما امروز در نیروی زمینی، دریایی و هوایی انواع موشک و ماهواره و پهپاد را می‌سازیم و جزو کشورهای برتر جهان هستیم.

قریشی با اشاره به انجام عملیات «وعده صادق» اظهار کرد: این عملیات دو بعد داشت؛ یکی اراده شجاعت و توانمندی فکری و روحی که از فرماندهی کل قوا نشأت می‌گیرد و دومی بعد فنی و علمی که منجر به شکست فضاحت‌بار رژیم صهیونیستی شد.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: کشوری که روزی محتاج یک تکنسین پالایشگاه بود، امروز تبدیل به کشوری شده است که عظیم‌ترین پالایشگاه را برای خود ساخته است و دیگران به او رجوع می‌کنند که برای‌شان پالایشگاه بسازد.

قریشی اظهار کرد: بویژه پس از عملیات «وعده صادق» اثبات شد جمهوری اسلامی در حمایت از مظلومان، آرمان‌هایش و مردمش با کسی شوخی ندارد و این نشان‌دهنده قدرت برجسته جمهوری اسلامی است که با این به اصطلاح قدرت‌های نظامی دنیا مقابله می‌کند.

جام رسانه امید باید به جریان رسانه امید تبدیل شود

سردار زهرایی، رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور نیز در رویداد جام رسانه امید، گفت: جام رسانه امید باید به جریان رسانه امید تبدیل شود، جریان‌سازی درستی داشته باشید و به جبهه‌سازی جریان رسانه‌ای کشور کمک کنید.

وی اظهار کرد: ۸۰ سال حقیقتی به نام کودک‌کشی در غزه به‌وسیله امپراطوری رسانه‌ای غرب مخفی ماند؛ اما به وسیله عملیات طوفان‌الاقصی این حقیقت در جهان آشکار و باعث بیداری مردم و حکومت‌ها شد.

زهرایی یادآوری کرد: «وعده صادق» خیزش و جنبش دانشجویی را رقم زد و ما در سراسر دنیا حضور بسیج دانشجویی را در صحنه مشاهده کردیم.

زهرایی با بیان اینکه امید مانند چراغ است و هر جا چراغی نباشد تاریکی و نا امیدی حکم فرما خواهد بود، گفت: اگر دنیا سرشار از انسان‌ها و خبرهای امیدآفرین شود، ناامیدی در جهان جایی نخواهد داشت.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور افزود: در زمان کرونا، پیوندهای اجتماعی بین مردم کشور ما بیشتر شد و به داد یکدیگر رسیدند. با مدلی که بسیج پیاده کرد، خدمت‌رسانی به مردم بهتر و سریع‌تر اتفاق افتاد. همچنین بچه‌های جهادی در زمان حوادث، پای کار نظام و مردم بودند و آخر از همه از منطقه خدمت‌رسانی خارج شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha