• شنبه / ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۵:۴۲
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403022921296
  • خبرنگار : 50649

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری فارس:

‌سازمان‌های بین‌المللی به وعده‌های خود عمل کنند

‌سازمان‌های بین‌المللی به وعده‌های خود عمل کنند

ایسنا/فارس مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری فارس بر ضرورت عمل کردن به وظایف و وعده‌های سازمان‌های بین‌المللی در هنگام سفر به استان‌ها تأکید کرد.

بهرنگ قربانی امروز، ۲۹ اردیبهشت‌ماه در دیدار با با رئیس دفتر نمایندگی سازمان بین‌المللی مهاجرت در ایران که در شیراز انجام شد، گفت: پناهندگان در جمهوری اسلامی از همان خدماتی (بهداشتی، درمانی، آموزشی و غیره ) که شهروندان ایرانی استفاده می‌کند، بهره می‌برند و هیچ تفاوتی وجود ندارد.

وی افزود: در همین راستا مراکز درمانی و آموزشی ما جهت خدمت‌رسانی شایسته به پناهندگان هزینه‌های زیادی را متحمل می‌شوند که البته کمک‌هایی از طریق سازمان ملل انجام می‌شود، ولی پاسخگوی نیازهای جامعه پناهندگان در استان نیست و نیازمند نگاه ویژه و تخصیص بودجه‌های بیشتری در حوزه آموزش و سلامت پناهندگان است.

قربانی در ادامه خواستار توجه سازمان‌های بین‌المللی مستقر در ایران در زمینه بازگشت داوطلبانه و پایدار اتباع خارجی به کشورشان شد و گفت:‌ ضمن ارائه خدمات مناسب به پناهندگان در زمان حضور در کشور ایران همزمان نیز باید زمینه توانمندسازی این افراد جهت بازگشت به کشورشان نیز دنبال شود.

وی در پایان تاکید کرد: سازمان‌های بین المللی به وظایف و وعده‌های خود در زمان حضور در استان‌ها بر اساس نیازمندی‌ها و اولویت‌های تعریف شده تا زمان حصول نتیجه پیگیر بوده و بدان‌ها عمل کنند.

رئیس دفتر نمایندگی سازمان بین‌المللی مهاجرت سازمان ملل نیز در این دیدار گفت: خدمات دولت جمهوری اسلامی به پناهندگان با توجه به حجم گسترده حضور این افراد در کشور در دنیا بی نظیر است.

لالینی ویراسامی افزود: من و همکارانم در کشورهای زیادی خدمت کردیم و حجم و نوع خدمات به پناهندگان را از نزدیک مشاهده کردیم ولی توجه دولت جمهوری اسلامی به پناهندگان در کشور ایران واقعا بی نظیر بوده و در هیچ کشوری این حجم از خدمات را با توجه به محدودیت‌های موجود ندیدیم و این موضوع به دفعات در جلسات عنوان شده است.

وی با اشاره به ارائه اولویت‌ها و نیازهای استان فارس توسط مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری فارس اضافه کرد: از زمان بازگشت به تهران تمام درخواست‌ها و نیازهای استان فارس به تناسب اولویت با برنامه زمان‌بندی مناسب انجام خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha