• شنبه / ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۵:۴۴
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403022921300
  • خبرنگار : 50040

مدیرکل بیمه سلامت گیلان خبر داد

کلیه خدمات تشخیصی و درمانی به کودکان زیر پنج سال و مادران باردار رایگان است

کلیه خدمات تشخیصی و درمانی به کودکان زیر پنج سال و مادران باردار رایگان است

ایسنا/گیلان مدیرکل بیمه سلامت گیلان با بیان اینکه برای نخستین بار ابتکار رایگان شدن کلیه خدمات درمانی را برای کودکان زیر پنج سال و مادران باردار در بیمارستان‌های دولتی مطرح کردیم، گفت: کلیه خدمات تشخیصی و درمانی کودکان زیر هفت سال در بیمارستان های دولتی رایگان شده است و بیمه سلامت هزینه آن را پرداخت می کند.

دکتر محمود عاطف راد امروز، ۲۹ اردیبهشت ماه در جمع خبرنگاران، با اشاره به پیشگامی سازمان بیمه سلامت در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، اظهار کرد: طی دو سال گذشته کارهای بزرگی را در راستای حمایت از زوج‌های نابارور انجام دادیم.

وی با بیان اینکه خدمات تشخیصی - درمانی زوج های نابارور تا قبل از سال ۱۴۰۱ تحت پوشش بیمه نبود، افزود: به دنبال ابلاغ قانون جوانی جمعیت، بسیاری از خدمات تشخیصی - درمانی را بر عهده گرفتیم.

مدیرکل بیمه سلامت گیلان بالغ بر ۶۳ قلم دارو، بالغ بر ۵۷ قلم آزمایش، بالغ بر ۲۸ قلم تجهیزات، هفت خدمت تصویربرداری و ۲۰ خدمت جراحی تشخیصی - درمانی زوج های نابارور را تحت پوشش بیمه سلامت دانست و تصریح کرد: خدمات فوق تخصصی شامل «IVF»، «IUI» و... نیز در تعهد بیمه سلامت آمده است.

عاطف راد با اشاره به رایگان شدن زایمان طبیعی در بیمارستان‌های دولتی، خاطرنشان کرد: با ۲۷ مطب ماما و ۲۵۷ ماما در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری مراکز خدمات جامع سلامت طرف قرارداد هستیم.

وی از تحت پوشش قرار گرفتن داروهای گرانقیمت جلوگیری از خطر سقط نیز خبر داد و خاطرنشان کرد: با کلیه مراکز تشخیصی و درمانی ناباروری از جمله بیمارستان الزهرا، کلینیک مهر، بیمارستان پارس و بیمارستان تالش طرف قرارداد هستیم.

مدیرکل بیمه سلامت گیلان با بیان اینکه برای نخستین بار ابتکار رایگان شدن کلیه خدمات درمانی برای کودکان زیر پنج سال و مادران باردار در بیمارستان‌های دولتی را مطرح کردیم، ادامه داد: خوشبختانه کلیه خدمات تشخیصی و درمانی کودکان زیر هفت سال در بیمارستان‌های دولتی رایگان شده است و بیمه سلامت هزینه آن را پرداخت می‌کند؛ بیمه مادران باردار و فرزندان آنان تا پنج سالگی نیز بر اساس ارزیابی وسع انجام می‌شود.

وی ۷۵ هزار زوج نابارور در سطح کشور را بهره‌مند از خدمات تخصصی و فوق تخصصی دانست و تاکید کرد: ۲۸۲۸ زوج نابارور در گیلان از خدمات بیمه سلامت استفاده کرده اند و بالغ بر ۱۶ میلیارد تومان هزینه پرداخت شده است؛ همچنین ۹۶ هزار مادر باردار، مادر شیرده و کودک زیر پنج سال از خدمات بیمه سلامت برخوردار شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha