• شنبه / ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۵:۵۶
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 1403022921315
  • خبرنگار : 71541

مدیرعامل ذوب‌آهن:

۱۸۰ هزار تن ریل برای ساخت راه‌آهن تحویل داده‌ایم

۱۸۰ هزار تن ریل برای ساخت راه‌آهن تحویل داده‌ایم

مدیرعامل ذوب‌آهن با بیان اینکه این شرکت تا کنون ١٨٠ هزار تن ریل به شرکت ساخت برای راه‌آهن سراسری و همچنین مترو تحویل داده‌است، گفت: در ساخت خطوط ریلی پرند - تجریش، سنندج - همدان، تبریز - ائل‌گلی، رشت - کاسپین و میانه - اردبیل از این ریل‌ها استفاده شده است.

به گزارش ایسنا مهدی کوهی، امروز در نشست خبری در نمایشگاه حمل‌ونقل ریلی بیان کرد: تا کنون ١٨٠ هزار تن ریل به شرکت ساخت برای راه‌آهن سراسری و همچنین مترو تحویل داده‌ایم. آخرین خطی که با این محصولات افتتاح شد، خط پرند - تجریش بود که ریل آن کلا متعلق به ذوب‌آهن بود، همچنین در پروژه‌های سنندج - همدان، تبریز - ائل‌گلی، رشت - کاسپین و میانه - اردبیل از این ریل‌ها استفاده شده است. 
ریل مورد نیاز برای پروژ ه خاش - زاهدان و از زاهدان به مشهد به طول ۱۷۰۰ کیلومتر را هم تامین می‌کنیم.

وی درباره ظرفیت تولید شرکت ذوب آهن اصفهان بیان کرد: تولید ریل و تیرآهن را در مجموعه داریم و هرچه از مترو و راه‌آهن به ما سفارش داده شود، ظرفیت سالن‌هایمان را در اختیار این نیاز قرار می‌دهیم.

مدیرعامل ذوب آهن با بیان اینکه تولید ریل با آلیاژ سخت در دستور کار شرکت ذوب‌آهن است، گفت: سال گذشته ٢٩٠ تن تولید کردیم و در اختیار متروی مشهد قرار دادیم. برای تولید انبوه آن هم آمادگی داریم.

کوهی با اشاره به آمادگی برای ساخت زنجیره تولید تجهیزات مورد نیاز راه آهن در داخل کشور گفت: بیش از ۹۵ درصد از قطعات مورد نیاز و تجهیزات راه آهن سراسری و متروی کلانشهرها در داخل کشور قابل اجرا و ساخت است و امسال جشن خودکفایی در این حوزه را می‌گیریم.

وی درباره کیفیت ریل تولیدشده در این شرکت توضیح داد: ریلی ملی با استانداردهای جهانی با تکنولوژی آلمان ساخته می‌شود. خریدار ریل ملی مجموعه راه‌آهن و مترو هستند که مشاور فنی خارجی دارند و ممیزی سختی در این حوزه انجام می‌شود. ما کیفیت ریل ملی را ضمانت می‌کنیم و در داخل کشور هر میزان ریل ملی مورد نیاز است، می‌توانیم تولید کنیم. اولویت ما تامین نیاز داخل است اما برای صادرات پیشنهادات و مذاکرات با کشورهای همسایه داریم. 

مدیرعامل ذوب‌آهن درباره مطالبات این شرکت از سایر شرکت‌ها برای ارایه ریل ملی اظهار داشت: پیش از تولید ریل ملی، دولت برای خرید ریل از دو سال قبل از تحویل ارز خرید ریل را پرداخت می‌کرد اما الان شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل، هزار میلیارد تومان به مجموعه ذوب‌آهن بدهکار است و قرار بر این بوده که این مطالبات ذوب‌آهن با بدهی‌ها به تامین اجتماعی و گاز تهاتری باشد که برنامه‌ریزی‌ها برای پرداخت این مبلغ تا دو ماه آینده در حال انجام است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha