• شنبه / ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۶:۰۲
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403022921325
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

استاندار آذربایجان شرقی:

کار بزرگی در زمینه مولدسازی در استان درحال انجام است

کار بزرگی در زمینه مولدسازی در استان درحال انجام است

ایسنا/آذربایجان شرقی استاندار آذربایجان شرقی اظهار داشت: کار بزرگی در حوزه مولدسازی در استان در حال انجام است که به روزهای پایانی خود رسیده و به زودی خبر خوبی در این زمینه اطلاع‌رسانی خواهد شد.

مالک رحمتی روز شنبه ۲۹ اردیبهشت ماه در سومین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، افزود: آمار و ارقام فقط برای خواندن نیست، بلکه برای برنامه‌ریزی و اتخاذ تصمیمات کلان است و باید معتبر و قابل اتکا باشد.

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه در نگاه تحولی دولت سیزدهم، تدوین برنامه شرط لازم کار است، اما کافی نیست و آن‌چه مهم است، عملیاتی شدن برنامه‌هاست، افزود: فرصت کاری در استان ما محدود است و هفت الی هشت ماه می‌توان کار کرد و پس از آن شرایط اقلیمی اجازه فعالیت نخواهد داد؛ بنابراین مدیران با یک همت بلند و فعالیت جهادی شبانه‌روزی برنامه‌هایی را که نوشته و تصویب شده‌اند را به مرحله اجرا برسانند.

رحمتی ادامه داد: همه ادارات کل و سازمان‌ها برنامه‌های سال جاری خود را در حضور رسانه‌ها اطلاع‌رسانی کنند تا هم مردم در جریان امر قرار گیرند و هم تعهدی برای دستگاه‌های اجرایی ایجاد شود تا در زمان‌بندی تعریف‌شده پروژه‌ها را به اتمام برسانند.

وی اضافه کرد: لازم است مدیران دستگاه‌ها نسبت به اجرای پروژه‌ها توسط پیمانکاران، نظارت، پیگیری و کنترل بیشتری انجام دهند و صورت وضعیت‌ها به موقع پرداخت شود.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه توسعه متوازن را یکی از سیاست‌های اصلی دولت سیزدهم عنوان کرد و گفت: همه بخش‌های استان باید در رشد اقتصادی سهم معنادارای داشته باشند.

وی گفت: برخی شهرهای ما کمترتوسعه‌یافته هستند که باید تلاش کرد تا آنها هم به رشد و پیشرفت برسند که برای تحقق این مهم، سازمان‌ها و نهادها باید برنامه‌ریزی کنند و پراکندگی حضورشان در شهرهای استان را طراحی کنند.

استاندار آذربایجان شرقی به روند اجرای قانون مولدسازی در استان نیز اشاره کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین منابع در کنار بودجه‌های مشخص‌شده در قانون بودجه، مقوله مولدسازی است که ضروری است سرعت بیشتری گیرد.

استاندار آذربایجان شرقی از ایجاد رصدخانه پروژه‌های عمرانی استان خبر داد و گفت: از طریق این رصدخانه، پیشرفت طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی در همه نقاط استان مورد ارزیابی و رصد قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: بیش از ۴ هزار میلیارد ریال اعتبار عمرانی توسط سازمان برنامه و بودجه به استان تخصیص یافته و بین بیش از ۲۰ دستگاه تقسیم شده تا پروژه‌ها و طرح‌های عمرانی با سرعت آغاز شود.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه از افتتاح سد قیزقلعه‌سی خبر داد و گفت: این سد با حضور روسای جمهور ایران و آذربایجان در روز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت به بهره‌برداری خواهد رسید.

رحمتی گفت: سد قیزقلعه‌سی یکی از پروژه‌های مهمی است که با اتمام و بهره‌برداری از آن بیش از ۲ میلیارد مترمکعب آب در طول سال تنظیم و بیش از ۷۴ هزار هکتار از اراضی کشاورزی در استان‌های آذربایجان شرقی و اردبیل از این آب بهره‌مند خواهد شد.

وی ادامه داد: افتخاری که این سد برای کشورمان دارد این است که طراحی آن صددرصد توسط مهندسان ایرانی انجام و تجهیزاتی که در آن مورد استفاده قرار گرفته با توان داخلی تهیه شده است که این گونه فعالیت‌ها در جامعه امیدآفرینی می‌کند و در عرصه بین‌المللی نیز نشان‌دهنده ایران قوی و توان بالای فنی مهندسی کشورمان است.

استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به گزارش عملکرد کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری و گروه‌های کاری ذیل آن، تشریح کرد: دستگاه‌هایی هستند که اقدامات مطلوبی انجام داده‌اند، اما در گزارش‌دهی و جمع‌بندی اقدامات ضعف دارند.

رحمتی ادامه داد: باید اعداد و ارقام رشد ارزش افزوده از محل سرمایه‌گذاری ناخالص در سال ۱۴۰۲ تدقیق و مشخص شود که در سبد سرمایه‌گذاری ناخالص داخلی هریک از دستگاه‌ها چه سهمی دارند.

به گزارش ایسنا، در این جلسه برنامه تحولی ادارات کل امور اقتصاد و دارایی، آموزش و پرورش، نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و شرکت شهرک‌های صنعتی استان ارائه شد و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha