• شنبه / ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۶:۰۴
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1403022921327
  • خبرنگار : 50294

معاون استاندار:

سقز در بحث بازسازی بافت‌های فرسودە در استان کردستان سرآمد است

سقز در بحث بازسازی بافت‌های فرسودە در استان کردستان سرآمد است

ایسنا/کردستان معاون عمرانی استانداری کردستان گفت: سقز جزو معدود شهرهایی است کە ساخت و ساز غیرمجاز در آن بسیار کم است و شهر لیدر استان در بحث بازسازی بافت‌های فرسودە است.

کیومرث حبیبی ظهر امروز (۲۹اردیبهشت) در جلسە شورای برنامه‌ریزی استان کردستان که با هدف بررسی مطالعات طرح جامع شهرستان سقز برگزار شد، اظهار کرد: یکی از دلایلی کە در سفر ریاست جمهوری بە استان کردستان بە سقز توجە ویژەای شد بە این بود کە در سال‌های اخیر پروژەهای خوبی در این شهر انجام شدە است.

وی عنوان کرد: حدود ۲۷ روستا در حریم شهری شهرستان سقز وجود دارد کە از خدمات رفاهی، درمانی و آموزشی شهر بهرە می‌گیرند و سرانە آن‌ها مستقیما بە شهر سرازیر می‌شود.

حبیبی ادامە داد: همچنین ۱۹۰ هکتار زمین بە محدودە شهری شهرستان سقز اضافە شدە است کە قرار نیست این اراضی مسکونی شود.

وی بیان کرد: در حال حاضر ۷۰۰ هکتار زمین خالی در محدودە شهری وجود دارد کە در آن ساخت و ساز انجام نشدە، اما بخشی از این زمین‌ها مربوط بە حریم رودخانە بودە و تنها ۲۰۰ هکتار آن بە صورت کاربری شهری است.

معاون عمرانی استانداری کردستان در ادامە با بیان اینکە باید در ارائە خدمات شهری حساسیت داشتە باشیم، افزود: اینکە در یک لکە شهری ساخت و سازهای غیرمجازی انجام می‌شود این برای ما حقی ایجاد نمی‌کند کە خدمات شهری را جابەجا کنیم.

حبیبی افزود: سقز جزو معدود شهرهایی است کە ساخت و ساز غیرمجاز در آن بسیار کم است و شهر لیدر استان در بحث بازسازی بافت‌های فرسودە است.

وی خاطرنشان کرد: بە دلیل کیفیت زمین‌های مناطق آزاد تجاری بانە و مریوان یکی از خواستەها و اهداف ما ربط دادن فرودگاە سقز بە منطقە آزاد تجاری بانە و مریوان است.

بازسازی ۱٥۰۰ واحد بافت فرسودە شهرستان سقز 

ارسطو گویلی، شهردار سقز نیز در این جلسە عنوان کرد: در دو سال و نیم اخیر اقدامات زیرساختی و توسعەای خوبی در شهرک انجام شدە کە این طرح اقدام خوبی در بحث ساماندهی صنوف است.

ارسطو گویلی ادامە داد: شهر سقز از لحاظ بازسازی بافت فرسودە در استان اول بودە و در حال حاضر یک هزار و ٥۰۰ واحد بافت فرسودە بازسازی و بازنگری تراکم‌های شهر هم در حال انجام است کە درکنار طرح جامع و طرح تفصیلی جدید موجب توسعە شهر خواهد شد.

وی عنوان کرد: ما در شهرستان سقز شاهد نرخ افزایشی و بالای صدور پروانەای هستیم کە در دو ماە پایانی سال حدود ۳۰۰ پروانە صادر شدە کە با مرکز استان قابل مقایسە است و این سبب حل شدن اجارەبها و گرانی‌های موجود در مسکن خواهد شد.

گویلی بیان کرد: در حوزە جهش ملی پیشرفت بسیاری خوبی داشتەایم و برای چند هزار واحد پروانە صادر شدە است.

شهرداری سقز خاطرنشان کرد: شهرداری سقز با ۳ هزار میلیارد تومان دارایی سرمایەای متحول‌ترین شهرداری در منطقە است.

در ادامە این جلسە، معاون فرماندار سقز نیز اظهار کرد: شهرستان سقز در سە نقطە شهر دارای پتانسیل‌های فوق‌العادەای برای ایجاد شهرک صنفی است کە در جلسات شهرستانی نیز این نقاط مصوب شدە است.

وی عنوان کرد: در شهر سقز ۳٦ لکە با کاربری‌های عمومی داریم کە متاسفانە با واگذاری مادە واحدە در سنوات گذشتە شاهد ساخت‌وسازهایی غیرمجاز در این نواحی بودەایم کە مساحت این زمین‌ها ۱۰۰هزار مترمربع از کاربری‌های عمومی شهرستان سقز بودە کە قابلیت احیا ندارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha