• شنبه / ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۶:۰۷
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 1403022921329
  • خبرنگار : 71631

نقاشی کردن «کاندینسکی» را تماشا کنید + فیلم

نقاشی کردن «کاندینسکی» را تماشا کنید + فیلم

به لطف فناوری و فضاهای اجتماعی، هنردوستان می‌توانند نحوه کار هنرمندان مورد علاقه خود را تماشا کنند. بسیاری از هنرمندان معاصر ویدئو یا فیلم‌های تایم لپس از فرآیند خلق آثار هنری خود را منتشر می‌کنند. اگرچه ممکن است این ویدئوها کمیاب باشد، اما آیا می‌دانستید که ویدیوهای مشابهی از فعالیت برخی از بزرگترین هنرمندان تاریخ همچنان باقی مانده است؟

به گزارش ایسنا، از زمانی که ویدئوی متحرک در پایان قرن نوزدهم ابداع شد، از این روش برای مستندسازی زندگی استفاده شده است. بسیاری از هنرمندان اجازه دادند که ویدئوهایی از آن‌ها حین فعالیت یا حین مصاحبه ثبت شود.

اگرچه ممکن است این ویدئوها کمیاب باشند، اما تعدادی از آن‌ها در یوتیوب آپلود شده است.

یکی از این ویدئوها به سال ۱۹۲۶ میلادی تعلق دارد و «واسیلی کاندینسکی» هنرمند نامدار روس را حین خلق یکی از آثار هنری خود به تصویر می‌کشد.

در این زمینه بخوانید:

نقاشی کردن «مونه» را تماشا کنید + فیلم

«واسیلی کاندینسکی‌»‌ به عنوان یک نابغه هنرهای تجسمی، در هنر انتزاعی انقلابی به وجود آورد و از پیشگامان برخی از تاثیرگذارترین جنبش‌های قرن بیستم بود. آثار هنری او مملو از احساسات و عمیق‌اند و مستقیما با روان مخاطب ارتباط برقرار می‌کنند.

«واسیلی کاندینسکی» (تولد ۱۸۶۶ ـ درگذشت ۱۹۴۴) هنرمند روس بود که همواره از او به عنوان یکی از پیشگامان هنر انتزاعی یاد می‌شود. او همچنین در طول عمرش چندین کتاب درباره هنر و فرضیه رنگ منتشر کرد. اکنون «کاندینسکی»‌ را به عنوان یکی از بزرگ‌ترین هنرمندان آوانگارد تمام طول تاریخ می‌شناسیم.

او در مسکو متولد شد و برای وکیل شدن در رشته حقوق و اقتصاد ثبت نام کرد. اما برخلاف آنچه انتظار می‌رفت،‌ علاقه کاندینسکی تغییر کرد و در سن ۳۰سالگی در کلاس‌های هنری شرکت کرد. او در سال ۱۸۹۶ میلادی در «آکادمی مونیخ»‌ ثبت‌نام کرد و چند سال بعد به عنوان رئیس «انجمن هنرمندان جدید مونیخ»( Neue Künstlervereinigung Munich ) یا به اختصار (N.K.V.M) انتخاب شد. این انجمن مسیر را برای آینده هنر مدرن در قرن بیستم میلادی آلمان هموار کرد.

پس از چند نمایشگاه، کاندینسکی از «انجمن هنرمندان جدید مونیخ» استعفا و گروه «سوارکار آبی» (Der Blaue Reiter) را با «فرانتس مارک‌» تاسیس کرد. اگرچه این گروه عمر کوتاهی داشت اما جنبش هنری بود که اساس اکسپرسیونیسم محسوب می‌شد. در درون گروه، هنرمندان هنر مدرن را تجربه کردند و رویکرد بصری‌تری را برای نقاشی اتخاذ کردند که از موسیقی و ارتباط بین هنر بصری و معنویت الهام می‌گرفت. گمانه‌زنی‌هایی وجود دارد که نام این جنبش برگرفته از یکی از تابلوهای نقاشی «کاندینسکی»‌ به نام «سوارکار آبی»‌ است که سوارکاری را در چمنزار به تصویر می‌کشد.

پس از شروع جنگ جهانی اول، کاندنیسکی به مسکو بازگشت. سپس در دهه ۲۰ میلادی به آلمان رفت تا در مدرسه هنر باوهاوس تدریس کند. پس از به قدرت رسیدن نازی‌ها،‌ «باوهاوس»‌ منحل شد و کاندینسکی به فرانسه نقل مکان کرد و تا زمان درگذشتش در سال ۱۹۴۴ در همان کشور زندگی کرد.

در ماه مارس سال گذشته میلادی تابلو نقاشی «مورناو و کلیسای شماره ۲»(۱۹۱۰) اثر «واسیلی کاندینسکی» در حراجی «ساتبیز»‌ به مزایده گذاشته شد و به قیمت ۴۴.۸ میلیون دلار فروخته شد تا به گران‌ترین اثر فروخته‌شده این هنرمند تبدیل شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha