• شنبه / ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۶:۱۴
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403022921342
  • خبرنگار : 50107

شهردار مشهد:

۶۰۰۰ نیروی شهرداری مشهد در حال آماده‌باش هستند

۶۰۰۰ نیروی شهرداری مشهد در حال آماده‌باش هستند

ایسنا/خراسان رضوی شهردار مشهد گفت: ۶۰۰۰ نیرو و ۲۰۰ دستگاه خودرو شهرداری در حال آماده‌باش و انجام وظیفه هستند.

محمدرضا قلندر شریف در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص اقدامات و پیگیری‌های سیل روز چهارشنبه مشهد اظهار کرد: در شرایط بحرانی مانند سیل روز چهارشنبه، همواره شهرداری مشهد آمادگی صددرصدی را اتخاذ می‌کند. نیروهای شهرداری تا پایان هشدارهای نارنجی برای خدمات‌رسانی در آمادگی کامل به‌ سر می‌برند.

وی افزود: از ابتدای هشدارها نیروهای شهرداری به نحو مطلوب و با کمترین خطا در مناطق مختلف مشغول خدمات‌رسانی هستند. در کمتر از ۱۲ ساعت، آسیب‌های وارده در میدان انقلاب برطرف و همچنین در منطقه سپاد نیز ظرف ۲۴ ساعت مشکلات پیگیری و اقدامات لازم در حوزه مدیریت شهری انجام شد.

قلندر شریف ادامه داد: امروز هشدارها در خصوص سیل ادامه دارد و  پیش‌بینی‌ها حاکی از بارش ۳۰ میلی‌متری در شهر مشهد است. امروز جلسه‌ ستاد مدیریت بحران به ریاست استاندار مشهد برگزار شد. طی این جلسه عملکرد شهرداری بررسی و اقدامات و برنامه‌ریزی‌ها برای انجام کارهای بین ارگان‌های مختلف در دستور کار قرار گرفت.

شهردار مشهد بیان کرد: با توجه به اینکه بارندگی‌ها همچنان ادامه‌ دارند، در روزهای گذشته با جمعی از همکاران از مسیرها و ارتفاعات جنوب بازدید کردیم و بروز خطرات احتمالی رفع شد. همه ارگان‌های مربوطه با همکاری یکدیگر برای حل مسئله سیل در حال اقدام هستند. ۶۰۰۰ نیرو و ۲۰۰ دستگاه خودرو شهرداری در حال آماده‌باش و انجام وظیفه هستند.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان تا حد امکان از تردد با وسایل نقلیه شخصی به خصوص در زمان بارندگی  خودداری کنند. بارندگی به‌ صورت طبیعی باعث کاهش سرعت خودروها و ایجاد ترافیک می‌شود و با تشدید بارندگی‌ها اختلال در ترافیک افزایش پیدا می‌کند، بنابراین حضور خودروهای شخصی در سطح شهر باعث کندی و تاخیر در خدمات‌رسانی خودروها و دستگاه‌های امدادی می‌شود.

شهردار مشهد اضافه کرد: در چند روز گذشته برای کاهش ترافیک‌های شهری و سرعت در تردد ماشین‌های خدمات‌رسان مانند آمبولانس، آتش‌نشانی و ماشین‌های لجن‌کش، ساعت فعالیت قطار شهری را به ساعت ۲۴ افزایش دادیم. سازمان اتوبوسرانی نیز تا زمانی که مسافر در ایستگاه‌ها باشد، خدمات‌رسانی انجام می‌دهد.

قلندر شریف گفت: دوره‌های بازگشت بارندگی متنوع است. حداقل دوره‌ بازگشت بارندگی روز چهارشنبه ۱۰۰ ساله و در ۵۰ سال اخیر، شدت این بارندگی بی‌سابقه بوده‌ است‌. با توجه به بارندگی بی‌سابقه و خاص چهارشنبه، ارگان‌های مدیریت شهری و تمامی دستگاه‌ها به درستی اقدام کردند و کارهای مدیریتی به درستی انجام شد، به جز دو نقطه میدان انقلاب و سپاه که این نواحی نیز فورا در دستور کار قرار گرفت.

شهردار مشهد با بیان اینکه مشکل ساخت مسکن‌های غیرمجاز و تصرفات غیرقانونی مردم در مسیل‌ها و ارتفاعات از قدیم وجود داشته است، عنوان کرد: تاکنون اقدامات مفیدی در این خصوص انجام شده‌ اما این موضوع نیازمند اقدامات و تصمیم‌گیری در سطح بالا است. از تمام شهروندان تقاضا داریم تا حد امکان از تردد با وسیله نقلیه شخصی خودداری کرده و از حمل‌ونقل عمومی استفاده کنند.

وی افزود: شهروندان به هشدارها توجه کرده و از حضور در مکان‌های پرخطر مانند ارتفاعات منطقه نماز خودداری کنند. تفرجگاه‌هایی مانند کوه‌پارک، رودپارک، وکیل‌آباد و کوهشار بسته است و افراد اجازه ورود به این مکان‌های تفریحی را ندارند. امروز و دیروز اخطارهای مختلفی در خصوص سیل به مردم داده‌ایم، به‌ طوری که ماشین‌های آتش‌نشانی در مناطق در معرض خطر آبگرفتگی با بلندگو تخلیه خانه‌ها و اقدامات لازم را به مردم هشدار داده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha