• شنبه / ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۶:۲۷
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1403022921351
  • منبع : بازار

چاپ مجدد بلیط هواپیما با کد ملی

چاپ مجدد بلیط هواپیما با کد ملی

در این مطلب هر آنچه درباره چاپ مجدد بلیط هواپیما لازم است را می توانید مطالعه کنید.

به گزارش ایسنا به نقل از های تیکت، در حالت عادی، نیازی به چاپ بلیط هواپیما ندارید و با نشان دادن عکس بلیط و دادن اطلاعات، می‌توانید از گیت‌های فرودگاه رد شوید. اما در مواقعی نیاز دارید حتماً نسخه چاپی بلیط را در دست داشته باشید، مثل مواقعی که پرواز هواپیما به تأخیر خورده است و لازم است حتماً نسخه چاپی بلیط، برای مهر کردن در دسترس باشد، با ارائه کد ملی یا شماره بلیط، دسترسی به چاپ مجدد بلیط هواپیما در اختیار شما قرار می‌گیرد.

چگونه می‌توانیم بلیط هواپیمای خود را مجدد چاپ کنیم؟

برای تهیه نسخه چاپی بلیط هواپیما دو روش وجود دارد. روش اول چاپ با کد ملی و روش دوم چاپ بلیط با شماره رزرو یا همان شماره PNR است. در حالت کلی چاپ بلیط ضروری نیست، حتی اگر شما بلیط لحظه آخری یا چارتر رزرو کرده باشید. اما در صورت لزوم میتوانید روش مد نظر خود را انتخاب کنید. توضیحات هر کدام در ادامه بررسی شده است.

چاپ مجدد بلیط پرواز از طریق کد ملی

برای این امر، لازم است ابتدا به وب‌سایت رسمی شرکت هواپیمایی یا آژانس ارائه دهنده بلیط مراجعه بفرمایید. در قدم بعد، با وارد کردن اطلاعات خودتان مثل، کد ملی یا شماره بلیط، فایلی pdf نمایش داده می‌شود که همان بلیط هواپیمای شما است. البته راه دومی هم وجود دارد و به این صورت است که می‌توانید با برقراری تماس با واحد فروش بلیط ایرلاینی که بلیط را صادر کرده بود، اطلاعات خود را بدهید تا آن‌ها فایل بلیط هواپیما را برای شما ارسال کنند.

نکته مهم: باید همیشه این نکته را قبل از تهیه بلیط و استعلام در نظر داشته باشید که اگر قصد دارید رزرو پرواز خارجی را با ایرلاین‌های خارجی انجام دهید و آشنایی کافی با زبان انگلیسی ندارید، بهتر است از آژانس‌های هواپیمایی بلیط خود را رزرو کنید تا راحت‌تر بتوانید از این طریق، استعلام بلیط هواپیما را پیگیری کنید. راه دومی هم برای استعلام وجود دارد! اینکه با ایرلاینی که برگزارکننده پرواز است، تماس گرفته و درخواست استعلام کنید.

چاپ مجدد بلیط هواپیما ماهان

اگر شرکت هواپیمایی ارائه دهنده پرواز شما ماهان ایر است، جهت چاپ مجدد بلیط مراحل زیر را دنبال کنید:

  • ابتدا به وبسایت هواپیمایی ماهان (www.mahanair.co.ir/fa/booking/find) بروید.
  • سپس شماره رزرو، نام خانواگی با حروف لاتین، تاریخ پرواز خود را وارد کرده و گزینه جستجو را کلیک کنید.
  • پس از آن امکان مشاهده و پرینت مجدد برای شما فراهم می شود.

چاپ مجدد بلیط هواپیما با کد ملی

چاپ مجدد بلیط هواپیما ایران ایر

  • چنانچه ایرلاین ارائه دهنده پرواز شما ایران ایر است، برای چاپ مجدد بلیط هواپیما مراحل زیر را دنبال کنید:
  • جهت چاپ بلیط هواپیما ایران ایر وارد سایت ایران ایر (ebooking.iranair.com) شوید
  • گزینه مدیریت رزرو را انتخاب کرده و اطلاعات خواسته شده (نام خانوادگی و شماره رزرو) را وارد نمایید.
  • پس از بازیابی رزرو، می توانید آن را چاپ کنید.

چاپ مجدد بلیط هواپیما با کد ملی

چاپ مجدد بلیط هواپیما آتا

در صورتی که بلیط خود را از ایرلاین آتا رزرو کرده اید، مراحل زیر جهت چاپ مجدد بلیط کمک خواهد کرد.

  • ابتدا به سایت رسمی آتا مراجعه کنید و روی گزینه "اعتبارسنجی بلیط" کلیک کنید.
  • با کلیک روی این گزینه و وارد کردن اطلاعاتی مانند کد رزرو و تاریخ پرواز امکان استعلام بلیط فراهم میشود.
  • سپس بلیط خود را پرینت بگیرید.
  • چاپ مجدد بلیط هواپیما آسمان
  • مراحل چاپ مجدد ایرلاین آسمان نیز مانند سایر شرکت های هواپیمایی است.
  • ابتدا به وبسایت رسمی شرکت هواپیمایی آسمان مراجعه کنید.
  • با کلیک بر روی گزینه " اصالت بلیط" در صفحه اصلی و کلیک روی آن وارد صفحه جدیدی خواهید شد. که مانند تصویر زیر است.
  • در این صفحه شما با وارد کردن کد ملی و شماره رزرو بلیط می‌توانید استعلام بلیط خود را مشاهده کنید.

چاپ مجدد از طریق شماره بلیط

اگر به هر دلیلی نخواستید با کد ملی، چاپ مجدد بلیط هواپیمای خود را دریافت کنید، می‌توانید با شماره بلیط (شماره رزرو یا شماره PNR)، فایل بلیط خود را دریافت کنید. شماره بلیط، یک کد ۸ رقمی بوده و در زمان خرید بلیط هواپیما، به هر مسافر، داده می‌شود تا بتوانند پیگیری‌های موردنیازشان را با آن انجام دهند.

این شماره، هم به تلفن همراه شما ارسال شده و هم روی بلیط هواپیما درج شده است و به معنای ثبت نام مسافر خواهد بود. در صورتی که به شماره بلیط دسترسی ندارید، می‌توانید با آژانس هواپیمایی صادرکننده بلیط تماس بگیرید. با دادن نام خانوادگی و شماره رزرو، شما می‌توانید به راحتی در وب‌سایت شرکت صادرکننده بلیط، استعلام بلیط را انجام دهید.

مشخصات لازم برای چاپ مجدد بلیط هواپیما با کد ملی چیست؟

برای اینکه بتوانید چاپ مجدد بلیط هواپیمای خود را دریافت کنید، در بعضی از شرکت‌های هواپیمایی، کد ملی، تاریخ حرکت و نام و نام خانوادگی، برای استعلام بلیط کافی است؛ ولی در بعضی از شرکت‌های هواپیمایی دیگر، شماره رزرو، کد ملی و نام و نام خانوادگی، برای چاپ مجدد بلیط هواپیما، نیاز است. اگر خرید بلیط را به صورت گروهی انجام داده‌اید، باید کد ملی فرد نماینده (همان خریدار اصلی بلیط‌ها برای همه افراد گروه) را در سایت وارد کنید.

آیا چاپ دوباره بلیط هواپیما، مشمول پرداخت هزینه یا جریمه می‌شود؟

در ایران، چاپ دوباره بلیط هواپیما، پس از گم شدن یا هر موضوع دیگری، هزینه‌ای در پی ندارد و مشمول جریمه نمی‌باشد. البته بعضی از ایرلاین‌های خارجی، ۲٠ تا ۷٠ دلار ممکن است از شما در شرایط خاصی و به عنوان خسارت، دریافت کنند. پیشنهاد ما این است که قبل از اینکه بلیط هواپیما خارجی را خریداری کنید، از قوانین چاپ مجدد بلیط، کنسلی و مفقودی آن، اطلاعات لازم را کسب کنید.

چاپ بلیط هواپیما، چند مرتبه مجاز است؟

محدودیتی برای این امر وجود ندارد و شما می‌توانید هر وقت که بلیط هواپیما گم شد یا مشکلی ایجاد شد، از طریق وب‌سایت ایرلاین، pdf آن را داشته باشید؛ اما توصیه ما این است که حتماً بلیط خود را ذخیره کنید.

هر آنچه باید در مورد چاپ مجدد بلیط هواپیما با کد ملی بدانید!

در این مقاله، تلاش کردیم پاسخ سؤالاتتان را بدهیم. اگر بلیط هواپیما لحظه آخری تهیه کرده‌اید یا بلیط را چاپ نکرده‌اید، می‌توانید با دو راه چاپ مجدد بلیط هواپیمای خود را دریافت کنید. یک راه، استفاده از وب سایت هواپیمایی صادرکننده بلیط است که می‌توانید با شماره بلیط یا کد ملی خود، pdf بلیط را دریافت کنید. راه دیگر آن است که به صورت حضوری به شرکت هواپیمایی که صادرکننده بلیط بوده است، رفته و اطلاعاتی که ذکر شد را به آن‌ها بدهید و سپس چاپ مجدد بلیط خود را دریافت کنید.

در پروازهای داخلی، اگر به محض رسیدن به فرودگاه متوجه گم شدن بلیط هواپیما شویم و زمانی هم برای چاپ دوباره بلیط نباشد، چه کنیم؟ جای هیچ نگرانی‌ای نیست! در پروازهای داخلی شما می‌توانید بدون بلیط چاپ شده و با داشتن کارت ملی و عکس بلیط هم کارت پرواز بگیرید.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha