• شنبه / ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۶:۳۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403022921356
  • خبرنگار : 30147

مدیر جهاد کشاورزی خبر داد

آزادسازی بیش از ۱۱ هزار متر مربع از اراضی تغییر کاربری شده نیشابور

آزادسازی بیش از ۱۱ هزار متر مربع از اراضی تغییر کاربری شده نیشابور

ایسنا/خراسان رضوی مدیر جهاد کشاورزی نیشابور از رفع آثار تغییر کاربری غیرمجاز در این شهرستان خبر داد و گفت: ۱۱ هزار و ۴۰۰ مترمربع از اراضی تغییر کاربری شده آزادسازی شد.

علی مبارکی ۲۹ اردیبهشت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۲۱ ساخت و ساز غیرمجاز در محدوده بخش مرکزی شهرستان نیشابور (جاده باغرود) طبق تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی و باغی با حضور کارشناسان و یگان حفاظت امور اراضی جهاد کشاورزی در معیت نیروی انتظامی قلع و قمع شد.

وی با تأکید بر تمکین بهره‌برداران بخش کشاورزی از قوانین حفظ کاربری اراضی کشاورزی گفت: قوانین حفظ کاربری در راستای تأمین امنیت غذایی جامعه و عدم خرد شدن اراضی کشاورزی و باغی وضع شده است، لذا با جدیت از این قوانین پیروی خواهیم کرد و با هرگونه انحرافی از آن برخورد جدی و قانونی می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی نیشابور ادامه داد: متأسفانه علی‌رغم هشدارهای زیادی که در خصوص استعلام لازم از اداره امور اراضی جهاد کشاورزی قبل از هرگونه دخل و تصرف در زمین‌های خود داده شده اما باز هم شاهد وقوع جرم از سوی برخی افراد هستیم که باعث ضرر و زیان به خود و جامعه می‌شوند.

وی اظهار کرد: در راستای اجرای قانون، تعداد ۲۱ مورد تغییر کاربری غیرمجاز شامل بنا، محوطه، آلاچیق، پی‌کنی، استخر و دیوار گذاری رفع آثار و ۱۱ هزار و ۴۰۰ مترمربع از اراضی آزادسازی شد.

مبارکی ضمن درخواست از تمامی شهروندان و کشاورزان برای استعلامات لازم قبل از انجام هرگونه عملیات زیربنایی گفت: در این قلع وقمع ۱۱۰ مترمربع محوطه، ۲۰ مترمربع آلاچیق، ۵۰ مترمربع استخر، ۱۰۵ متر پی‌کنی، ۸۵ مترمربع بنا و ۷۲۰ متر دیوار گذاری به حکم قانون به چرخه تولید برگشت داده شد.

وی در پایان بیان کرد: شهروندان و بهره‌برداران بخش کشاورزی می‌توانند مشاهدات خود را با سامانه تلفنی ۱۳۱ با کارشناسان این اداره در میان بگذارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha